Echipamentele digitale nu sunt suficiente pentru îmbunătăţirea rezultatelor
elevilor
Dotarea masiva a elevilor si a claselor de
studiu cu instrumente digitale nu este suficienta pentru a obtine rezultate mai
bune, potrivit unui studiu publicat marti de Organizatia pentru Cooperare si
Dezvoltare Economica (OCDE) care releva chiar contraperformantele in domeniu
ale unor elevi din tari europene, informeaza AFP.
Tarile care au
investit masiv in domeniul digital nu au inregistrat o imbunatatire semnificativa
a rezultatelor la studiul limbilor, matematicii si stiintelor, scrie OCDE, care
a studiat pentru prima data competentele digitale ale elevilor de cincisprezece
ani pe baza datelor culese la editia din 2012 a anchetei sale privind Programul pentru
evaluarea internationala a abilitatilor elevilor.
In ciuda
omniprezentei noilor tehnologii in viata de zi cu zi, acestea nu sunt inca
utilizate pe scara larga in domeniul educatiei, releva OECD. Atunci cand sunt
utilizate efectiv in sala de clasa, "impactul acestora asupra performantei
elevilor este combinat, in cel mai bun caz", a constatat acest studiu.
"Aceasta nu
inseamna neaparat ca trebuie utilizata tehnologia digitala in mod intensiv la
scoala pentru a raspunde bine la testele digitale", a explicat
Charbonnier, analist in domeniul eductiei la OCDE. Aceste teste se
concentreaza pe intelegerea textelor digitale, dar si pe navigare, adica pe
capacitatea de a gasi raspunsul la intrebari facand click pe o serie de
link-uri relevante.
Rezultatele elevilor
spanioli sunt situate sub media tarilor dezvoltate, chiar daca ei petrec cu 30
de minute pe zi mai mult pentru invatarea digitala, a spus Charbonnier. In
schimb, elevii francezi lucreaza mai bine pe computer (intre locurile 10 si 14)
si pe suport de hartie (intre locurile 12 si 16) si in special baietii.
Cei mai
performanti in intelegerea textelor digitale sunt elevii din Singapore, China
(Shanghai), Coreea de Sud, Japonia, Canada, Hong Kong. Cum acestia nu sunt mai
expusi internetului la scoala decat restul elevilor, studiul deduce ca
"multe dintre abilitatile esentiale pentru navigarea pe internet pot fi
totodata predate si invatate ca instrumente analogice traditionale".
Prin urmare,
pentru a reduce inegalitatile in capacitatea de a profita de instrumentele
digitale, tarile trebuie sa imbunatateasca in primul rand capitalul sistemului
lor de educatie, considera OCDE. Sursa Agerpres
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu