marți, 15 septembrie 2015

EDUCAŢIE - TIC

 Echipamentele digitale nu sunt suficiente pentru îmbunătăţirea rezultatelor elevilor
 Dotarea masiva a elevilor si a claselor de studiu cu instrumente digitale nu este suficienta pentru a obtine rezultate mai bune, potrivit unui studiu publicat marti de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE) care releva chiar contraperformantele in domeniu ale unor elevi din tari europene, informeaza AFP.
Tarile care au investit masiv in domeniul digital nu au inregistrat o imbunatatire semnificativa a rezultatelor la studiul limbilor, matematicii si stiintelor, scrie OCDE, care a studiat pentru prima data competentele digitale ale elevilor de cincisprezece ani pe baza datelor culese la editia din 2012 a anchetei sale privind Programul pentru evaluarea internationala a abilitatilor elevilor.
In ciuda omniprezentei noilor tehnologii in viata de zi cu zi, acestea nu sunt inca utilizate pe scara larga in domeniul educatiei, releva OECD. Atunci cand sunt utilizate efectiv in sala de clasa, "impactul acestora asupra performantei elevilor este combinat, in cel mai bun caz", a constatat acest studiu.
"Aceasta nu inseamna neaparat ca trebuie utilizata tehnologia digitala in mod intensiv la scoala pentru a raspunde bine la testele digitale", a explicat Charbonnier, analist in domeniul eductiei la OCDE. Aceste teste se concentreaza pe intelegerea textelor digitale, dar si pe navigare, adica pe capacitatea de a gasi raspunsul la intrebari facand click pe o serie de link-uri relevante.
Rezultatele elevilor spanioli sunt situate sub media tarilor dezvoltate, chiar daca ei petrec cu 30 de minute pe zi mai mult pentru invatarea digitala, a spus Charbonnier. In schimb, elevii francezi lucreaza mai bine pe computer (intre locurile 10 si 14) si pe suport de hartie (intre locurile 12 si 16) si in special baietii.
Cei mai performanti in intelegerea textelor digitale sunt elevii din Singapore, China (Shanghai), Coreea de Sud, Japonia, Canada, Hong Kong. Cum acestia nu sunt mai expusi internetului la scoala decat restul elevilor, studiul deduce ca "multe dintre abilitatile esentiale pentru navigarea pe internet pot fi totodata predate si invatate ca instrumente analogice traditionale".
Prin urmare, pentru a reduce inegalitatile in capacitatea de a profita de instrumentele digitale, tarile trebuie sa imbunatateasca in primul rand capitalul sistemului lor de educatie, considera OCDE. Sursa Agerpres

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu