joi, 25 februarie 2016

POESIS - ION GEORGESCU-MUSCEL

Identitate

Sunt un grăunț de gând
al Domnului din cer,
ivit în timp nemăsurat
de ceasuri și clepsidre;
un brânci în lume mi s-a dat
pe-o poartă de mister;
sunt rupt din suferință,
dintr-un caracter...
și-am nimerit în ale lutului firide...
oficial - sunt soț soției mele
și un bunic la tare dulci nepoți...
istoric - fiul unei mame oropsite;
din arbore de neam nu țin să m-adun:
mă trag din carne de tun...
 dar chiar cine sunt, n-am habar -
sunt un ceva ce nu se pune pe cântar;
muiat în poezie, mă gândesc dinadins
la un izvor de duioșie din care m-am desprins...
să spun c-am vrut să iubesc: și-am iubit,
c-am suferit jigniri: și să le dau răspuns -
n-am fost pregătit..
să spun maidegrabă cum sunt, cum am fost:
în multe ignorant și câteodată prost...
din lucruri o mie - mi-e sete de prietenie;
le-aș spune la toți
că târăsc după mine păreri de rău
ca pe-o grapă cu colți...
- Toate aceste nu-s nici măcar povești:
spune-mi ce-ți place, ca să-ți spun cine ești!
- Mi-s dragi oalele de lut
și câinii ciobănești...


Notă. Vă invităm să deschideţi pagina cu creația poetului-artist accesând adresa:  http://www.georgescumuscel.com

Un comentariu: