Programul "Rabla Clasic" a fost suplimentat cu
4.000 de tichete electronice, iar ritmul de achiziționare continuă să fie
extrem de rapid, respectiv 15 vouchere pe minut, a anunțat, luni, ministrul
Mediului, Apelor și Pădurilor, Cristiana Pașca Palmer, într-o conferință de
presă.
"Programul "Rabla" funcționează foarte bine
și este o premieră că toate cele 13.000 de tichete alocate anterior au fost
epuizate. Începând de azi, am decis suplimentarea programului "Rabla
Clasic" cu 4.000 de tichete și, din câte am înțeles, ritmul de alocare
este de 15 tichete pe minut. Vom vedea dacă va urma, după această etapă, o nouă
suplimentare, în funcție și de celelalte linii de finanțare deschise pentru "Rabla
Plus" și pentru infrastructura destinată mașinilor electrice", a
menționat Pașca Palmer.
La începutul lunii iulie, Administrația Fondului pentru
Mediu (AFM) a anunțat că toate cele 13.000 de tichete electronice din
"Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național'' (Rabla Clasic
— 2016), destinate persoanelor fizice, au fost deja rezervate de populație și
că se ia în calcul posibilitatea majorării numărului de vouchere alocat acestei
categorii.
Potrivit AFM, în aplicația informatică PSIPAN (Programul de
Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Național — n. r.) au fost înregistrate peste
13.000 de rezervări, din care mai mult de 9.000 au îndeplinit toate cerințele
privind înscrierea la producători, respectiv validarea informațiilor, și au
fost finalizate procedurile de casare și radiere.
AFM a lansat "Programul de stimulare a înnoirii
Parcului auto național'' (cunoscut sub titulatura de Programul "Rabla'')
pentru persoanele fizice în data de 14 iunie 2016.
Anul acesta, Programul "Rabla" este structurat pe
două componente: "Rabla Clasic" — prin care românii pot beneficia de
o primă de casare pentru achiziția unui autovehicul nou în schimbul unui
autovehicul vechi și "Rabla Plus" — program nou, prin care este
stimulată achiziția unui autovehicul nou pur electric sau nou electric hibrid,
fără obligativitatea casării un autovehicul vechi.
Obligația casării intervine doar pentru cei care doresc să
cumuleze finanțarea acordată prin acest nou program cu cea din Programul
"Rabla Clasic".
Pentru acest an, bugetul alocat celor două programe este de
220 milioane de lei, din care 75 milioane de lei sunt alocate extensiei
"Rabla Plus", atât pentru achiziționarea de autovehicule noi
electrice și electrice hibride, cât și pentru finanțarea rețelei de stații de
încărcare a acestora.
Conform Ministerului Mediului, în cazul "Rabla
Clasic" rămâne în vigoare prima de casare de 6.500 de lei, cu
posibilitatea accesării suplimentare a două eco-bonusuri pentru următoarele
situații: un eco-bonus de 750 de lei care poate fi adăugat primei de casare, în
cazul în care românii aleg să-și cumpere o mașină al cărui motor generează o
cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, respectiv un eco-bonus în
valoare de 1.500 lei pentru situația în care populația optează pentru un
autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid.
În ceea ce privește extensia "Rabla Plus", românii
care vor să aleagă o mașină care nu poluează beneficiază din partea AFM de două
tipuri de eco-tichete: un eco-tichet de 5.000 de lei pentru achiziționarea unui
autoturism nou electric-hibrid sau un eco-tichet de 20.000 de lei pentru
mașinile noi 100% electrice. Programul 'Rabla Plus' a demarat în prima
săptămână a lunii iulie.
Cele două axe ale programului pot fi accesate de populație
separat sau combinat. În situația în care un cumpărător deține o mașină veche
pentru casat și dorește să achiziționeze un autoturism nou 100% electric sau
nou electric hibrid, va beneficia de un sprijin financiar de aproximativ 6.000
de euro, deoarece va primi, concomitent, atât prima de casare de 6.500 de lei,
cât și eco-tichetul de 20.000 de lei sau cel de 5.000 de lei.
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor estimează că, în
acest an, prin Programul Rabla 2016, vor fi scoase din circulație aproximativ
20.000 de autovehicule poluante. Totodată, pentru achiziția de mașini electrice
sau electric-hibride, bugetul este gândit astfel încât să poată fi ajustat în
funcție de cerere, menționează instituția.
AGERPRES/(A, AS — autor: Daniel
Badea, editor: Oana Tilică)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu