duminică, 16 octombrie 2016

Aniversare IOAN VOICU
















RĂU MĂ DOR, OCHII MĂ DOR...

baladă nesiguranţei

să nu mă duc, să nu mai viu
în lumea asta, să mă-nchin
şi nici nu mă aplec sfios
pe drumul nopţii în sus şi-n jos
şi dacă voi cădea senin
să nu mă îngrădiţi cu spin
şi cel mai greu, să nu mă daţi
pe un pumn de iarbă mă lăsaţi
apoi mă legănaţi cu vânt
şi să mă-ntoarceţi pe pământ
şi mult mai rău la o adică
să-mi puneţi frâu, să-mi puneţi frică
şi dacă voi cădea uşor
pe perna ierbii aş vrea să mor
că nu e loc să stau şi e greu
în cercul lumii nu sunt eu
dar încă odată mai suspin
 nici nu mă plec, nici nu mă-nchin
şi Doamne dacă într-o zi
voi fi pustiu şi nu voi şti
să-mi dai o frunză să mă duc
pe lâng-o margine de nuc
acolo m-aş simţi frumos
şi mult mai tânăr, mai sfios
dar şi nesigur şi uitat
în colţ de lume-nprăştiat

baladă netemătoare

de-aş trăi până la cer
nu m-aş teme de mister
mi-aş îngădui să mor
pe o pernă de nor
mângâiat de-acea lumină
şi de şarpele de vină
de-aş trăi până la tine
nu mi-ar fi frică de mine
nici de strungile din deal
nici de frunzele de alean
numai să trăiesc o clipă
cu o bucurie mică
m-aş desface într-o boare
aşi pleca la fiecare
de-aş trăi până la noapte
nimeni nu ne-ar mai desparte.


baladă de iubire

privirea ta tresare iară
şi de dorinţă şi de vară
m-am încălzit cu dorul tău
cu firul ierbilor mereu
gândul la tine, mă uimeşte
când peste mine totul creşte
culegător de iarbă, iar
iubita mea, ce foc şi pară!



baladă cutremurătoare

de unde-n mine atâta chin
şi-atâta ură şi pelin
că n-am fost niciodată salbă
doar un culegător de iarbă
pe unde calc, nu e lumină
doar întunericul de vină
şi mă cutremur printre voi
cu temătoarele nevoi…
de unde-n mine, atâta dor
încât mă urc, aşa cum vor
toţi cei care mă latră des
dar lasă, iară-şi eu voi fi
şi toate le voi făptui.


baladă de iarnă

de-atâtea clipe nu mai ştiu
se face frigul mai târziu
şi vine iarna, n-o doresc
şi nu mai ştiu cât, te iubesc
iar vine o clipă de tăcere
ş-un frig în marea mea durere
nopţile-s mai lungi se pare
se face umbră pe-o cărare
e
 iarnă, iar mă-n pustiesc
şi nu mai ştiu cât te iubesc.

cântec de dragoste
                 prietenului şi artistului Vasile Copos

nu e târziu să vin la tine
aş face totul. Cum e bine
şi noaptea asta, să n-o ştiu
să spulber lumea, draga mea
aş da din mine, tot ce-i viu
ca să te ştiu, ca să te ştiu
şi aş cânta la porţi de rouă
în dimineţile când plouă
şi te-aş iubi atât de mult
ca să te-ascult, ca să te-ascult


baladă uitată

nu mă pot mişca din nou
aş iubi, acel ecou
te strigam pe văi umbrite
printre doruri părăsite
te aştept ca-ntotdeauna
unde plânge-n veci fântâna
la izvorul cel senin
aş bea apă, nu pelin
să ajung să pot iubi
de cu noapte până-n zi
să nu mor pe-un braţ de fiu
tânăr, Doamne, nu bătrân
nu mă pot mişca din nou
nu pot da tot ce mi-aş cere
Doamne, fă-mă un cuvânt
şi-o iubire fără vrere.


baladă la adevăr

adevărul printre picături rămâne
sunt aşa cum sunt şi azi şi mâine
singur printre minuni şi rătăcit sunt iar
prin labirintul nopţii, prin lumea mea bizară
începutul meu rămâne, că n-am ştiut să caut
acel cuvânt uitat, acel cuvânt cu aur
adevărul este ca o bucurie rămasă
ca un soare plin într-o imensă casă
cu o nesfârşită lume, dor fără alean
bucurie împlinită zi de zi, an de an
adevărul printre picături rămâne
şi ieri şi azi şi-ntotdeauna, mâine



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu