luni, 12 noiembrie 2018

Vă prezentăm un tânăr scriitor S.F. - Vlad DANCIU

Pe scurt din text și ce m-a inspirat în romanul meu "ÎMPOTRIVA DESTINULUI"


            Dacă inspirația poate veni de oriunde, atunci și noi putem alege orice sursă. Pentru acest volum eu am ales copilăria mea și experiențele de la sfârșitul ciclului de învățământ gimnazial și începutul celui liceal ca sursă de inspirație, urmând ca pentru următoarele volume să caut inspirație în alte trăiri, emoții și realizări personale. Mă declar un iubitor al genului Științifico-Fantastic deoarece acesta este practic limitat doar de imaginația cuiva. Toate operele genului sunt, pentru oricine, o modalitate de a scăpa din rutina cotidiană și a se refugia într-o lume în care orice este posibil, prin intermediul unui film sau a unei cărți bune, și de ce nu, o sursă de inspirație pentru creații proprii. În acest context am creat o lume, sau mai de grabă un univers al meu în care eroi cu aptitudini unice luptă pentru a proteja ceea ce prețuiesc cel mai mult, iar eu mă pot pune în pielea oricăruia dintre ei. Eroii din filme, animații și alte cărți m-au fascinat mereu, iar acum am creat și eu unul, i-am atribuit puteri incredibile și convingerile mele despre cum ar trebui să le folosească, în prelungirea personalității mele. Personajul principal în această carte este evident eroul despre care tocmai am dat câteva detalii. Acesta rătăcește o vreme de la căile cele bune, demne de laudă și mândrie, fiind forțat de cei care îl înconjoară să facă alegeri radicale pentru a duce o existență cât de cât decentă. Nașterea lui este un prilej de bucurie, un eveniment fericit pentru părinții lui întrucât asemeni altor eroi din rândurile lumii sale, tânărul Simion Kolt va duce pe umerii săi viitorul civilizației Magniene, o datorie imensă cu o răsplată pe măsură, însă destinul i-a rezervat alte căi. Bucuria tuturor devine brusc o tristețe amară întrucât un demon din trecut își face iarăși apariția după cum vestea o profeție de la începutul erei noi. Demonul este atât de puternic încât poate poseda un om chiar din pântecele mamei sale și îi poate oferi puteri demonice pentru al proteja până la trezirea sa. Acest demon a fost învins în trecut, dar acum bătălia se dă după alte reguli. Intervenția acestuia a fost suficientă pentru a schimba destinul unui om și pe măsură ce semnele implicării lui sunt tot mai vizibile paranoia, panica și ura își fac apariția într-un paradis dorit de mulți. Simion este gazda acelui demon iar părinții săi trebuie să îl omoare sau să îndure pedepse grele din partea familiei regale, dar eșecul lor lamentabil constituie un prilej de neratat pentru unul dintre nobili acelui regat de a prelua puterea în stat folosindu-se de aptitudinile de sorginte demonică ale acestui copil. Setea de putere a personajului Kragon este iarăși inspirată de dorința de control a unui om pe care l-am cunoscut personal și la fel ca și în cazul lui Simion, mi-a fost o vreme tată vitreg, cu diferența că eu nu i-am arătat dragostea și respectul pe care Simion le-a oferit lordului Kragon. Cu ajutorul puterii lui Simion, lord Kragon reușește să subjuge o întreagă planetă și să o conducă cu pumnul de fier sub un regim dictatorial. Noua datorie a lui Simion este acum să-l protejeze și să-i dea ascultare omului care l-a luat sub aripa sa. Nu trece prea mult timp iar Simion descoperă că destinul  pe care îl are nu este cel pe care și l-ar dori, așadar caută în secret o cale de a scăpa de Hyran, demonul care i-a distrus viața și pe a altor câteva sute de milioane de războinici, atât din lumea lui cât și dinafara acesteia. În continuare descendenții familiilor regale distruse de Simion caută să le facă dreptate, iar conflictele prin care trece tânărul războinic sunt, din nou, inspirate de dificultatea pe care am avut-o în a mă integra în diferite grupuri, a accepta anumite idei și sfaturi, ai înțelege pe cei din jurul meu, uneori chiar și pe proprii mei părinți, a-mi face prieteni și ai ține alături de mine, dar în final nu a fost chiar imposibil și a meritat efortul. În cele din urmă Simion își înfruntă demonul interior și este răsplătit pentru curajul său cu împlinirea unei dorințe care zace adânc ascunsă în sufletul îndurerat al tânărului și pe care nu o rostește aproape  niciodată pentru a nu părea sentimental și slab. Din acel moment, Simion se va supune de bună voie unei alte legi, una mai benefică, fapt care în realitatea de zi cu zi face trecerea mea către o facultate bună, cât despre ce va face pentru a merita șansa care i s-a oferit, numai timpul ne va spune.

Un comentariu:

  1. Recitind această postare mă întrebam dacă într-un fel sau altul am omis anumite indicații ca autor al acestui citat și tocmai am realizat că din multitudinea de emoții care mă cuprindeau în momentul în care mi s-a propus să fac acest pas, am uitat să menționez titlul lucrării. Se numește „Împotriva destinului” întrucât eroul principal dorește să-și schimbe propriul destin care i-a fost rânduit fără știrea sau alegerea lui, iar primul volum pune o întrebare simplă sau nu prea: Să fie Simion un „Războinic? Sau doar o armă?” Voi decideți.

    RăspundețiȘtergere