vineri, 8 martie 2019

ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ ŞI REZULTATE OBŢINUTE DE CĂTRE INSPECTORATUL DE JANDARMI JUDEŢEAN MARAMUREŞ ÎN ANUL – 2018


 Anul 2018 a reprezentat pentru Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Maramureş o perioadă de consolidare instituţională adaptată la dinamica fenomenelor social - politice, vizând concomitent eficientizarea activităţilor şi misiunilor destinate creşterii gradului de siguranţă al cetăţenilor.
Activitatea desfăşurată a avut la bază direcţiile de acţiune şi obiectivele fundamentale stabilite prin „Programul de Guvernare”, „Planul de Acțiuni al Jandarmeriei Române în anul 2018” şi „Planul de acţiuni al Inspectoratului Judeţean de Jandarmi „Pintea Viteazul” Maramureş  pentru anul 2018” 
Pentru punerea în aplicare a prevederilor acestor documente programatice, la nivelul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Maramureş s-a acţionat cu precădere pentru realizarea celor patru mari obiective generale asumate: asigurarea eficienței misiunilor de ordine și siguranță publică executate de structurile Jandarmeriei Române, creşterea performanţei structurilor operative în îndeplinirea misiunilor, eficientizarea activității de prevenire a incidentelor de securitate, respectiv eficientizarea managementului structurilor de suport și dezvoltarea capacității administrative și operaționale.

1 . CREŞTEREA PERFORMANŢEI STRUCTURILOR OPERATIVE ÎN ÎNDEPLINIREA MISIUNILOR

        1.1. Ordine şi siguranţă publică
Asigurarea şi restabilirea ordinii publice
În perioada supusă evaluării, structurile operative şi-au direcţionat efortul pentru asigurarea climatului de ordine şi siguranţă publică, prevenirea criminalităţii stradale, vizând creşterea performanţei structurilor operative în îndeplinirea misiunilor de ordine şi siguranţă publică.
Priorităţile care au stat la baza executării misiunilor specifice au fost întrebuinţarea judicioasă a structurilor de ordine publică şi asigurarea capabilităţilor de intervenţie a structurilor specializate la evenimentele semnalate, atât prin SNUAU 112 cât şi prin alte mijloace.
Activitatea desfăşurată de către structurile de ordine publică ale inspectoratului s-a materializat în executarea a  5.915 misiuni specifice cu un efectiv total de 22. 513 jandarmi.
Pentru asigurarea unui climat de normalitate cu ocazia desfăşurării unor manifestări şi adunări cu public numeros, în perioada de referinţă au fost executate 580 misiuni de asigurare a ordinii publice, cu 55 misiuni mai mult decât în 2017. Din totalul acestora, un număr de 153 manifestări au fost avizate în comisiile de avizare a manifestărilor publice, reprezentând 26,37 %.
În îndeplinirea misiunilor specifice am fost sprijiniți de către colegii din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Cluj Napoca pentru 6 misiuni de asigurare a ordinii publice și au preluat integral un număr de 25 misiuni în zona de competență.
Cooperarea foarte bună existentă la nivel judeţean între instituţiile cu atribuţii în domeniu, şedinţele de cooperare/colaborare organizate şi desfăşurate la sediul inspectoratului cu toţi actorii implicaţi în gestionarea evenimentelor, au asigurat premizele desfăşurării în condiţii normale a acestora.
Asigurarea unei reacţii imediate şi oportune în situaţii deosebite a constituit o prioritate a structurilor de ordine publică din cadrul inspectoratului, în acest sens fiind executate 94 acţiuni de restabilire a ordinii publice, constând în 14 de intervenţii pentru aplanarea unor conflicte, 65 intervenţii la alte solicitări şi 15 intervenţii de salvare-evacuare a unor persoane care au suferit accidente ori s-au aflat în dificultate în zonele montane.
Pe timpul executării acestor misiuni, jandarmii au aplicat 47 sancţiuni contravenţionale, din care 15 avertismente scrise şi 32 amenzi, în valoare totală de 14.610 lei.
Participarea la menţinerea ordinii publice.
În ceea ce privește executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, structurile inspectoratului au participat, la executarea a 3940 misiuni de menţinere a ordinii publice cu un total de 13.431 jandarmi.
Posturile de jandarmi montane au executat 1.394 misiuni specifice de menţinere a ordinii publice însumând 1.346 patrule de jandarmi în staţiunile montane Borşa, Şuior–Mogoşa, Cavnic şi Valea Vaserului, cu un total de 3.321 jandarmi, desfăşurând activităţi de informare şi îndrumare a turiştilor, de prevenire a producerii accidentelor pe traseele turistice adiacente şi în zona locurilor de agrement, dar şi 15 participări la acţiuni de salvare, ocazie cu care au fost evacuate/salvate 54 persoane care au suferit accidente ori s-au aflat în dificultate în zonele montane.
Pentru creşterea siguranţei în zona instituţiilor de învăţământ preuniversitar, au fost desfăşurate 66 de acţiuni în colaborare cu reprezentanţii acestora, cu un efectiv de 151 jandarmi.
Pe timpul executării misiunilor de menţinere a ordinii publice au fost constatate 270 fapte de natură penală (din care 23 constatate de către jandarmi), săvârşite de 285 făptuitori (din care 21 autori  identificați de către jandarmi), fiind aplicate 1.700 sancţiuni contravenţionale, din care 1.178 amenzi în valoare totală de 326.588 lei şi ridicate bunuri în vederea confiscării în valoare de 1.051 lei.
Prevenirea şi combaterea faptelor antisociale
Aspectele importante ce au vizat această linie de muncă au fost cele referitoare la coordonarea activităţii de întocmire a actelor de constatare pentru faptele de natură penală, gestionarea activităţii de înregistrare, urmărire şi îndeplinire a procedurilor pe linie de constatare a contravenţiilor, cameră de corpuri delicte şi executare a mandatelor de aducere, precum şi executarea activităţilor preventiv-educative şi de informare în instituţiile de învăţământ sau cu ocazia desfăşurării unor competiţii sportive.
În conformitate cu prevederile Codului de procedură penală, personalul inspectoratului şi-a adus contribuţia la prevenirea şi combaterea infracţionalităţii în zona de competenţă, prin constatarea şi întocmirea actelor de constatare pentru 25 fapte de natură penală în 2018 (57 în anul 2017) săvârşite de 23 făptuitori (58 în anul 2017).
Urmare a intensificării activităților pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale în domeniul silvic, au fost organizate, coordonate și/sau desfășurate un număr de 145 astfel de acțiuni, pe parcursul cărora au fost constatate 3 fapte de natură penală și un număr de 37 de contravenții sancționate cu amenzi în valoare totală de 59.000 lei.
În ceea ce priveşte finalitatea şi executarea sancţiunilor contravenţionale cu amendă, au fost achitate amenzi contravenţionale în valoare de 1.650 lei, ceea ce reprezintă 0,1% din totalul amenzilor contravenţionale aplicate, restul fiind trimise în debit organelor de executare silită.
Organizarea şi funcţionarea camerei de corpuri delicte s-a realizat cu respectarea prevederilor legale, în perioada evaluată fiind introduse un număr de 27 bunuri, provenite din constatarea unor fapte de natură contravenţională, toate fie intrând în proprietatea statului, fie distruse cu respectarea normelor legale în vigoare.
În cursul anului s-au primit spre executare un număr de 775 mandate de aducere, în 24 de localităţi toate îndeplinite conform prevederilor legale, inspectoratul neînregistrând sancţiuni judiciare pentru neexecutare.
În ceea ce priveşte activităţile preventiv-educative, acestea s-au desfăşurat prin participarea la un număr de 93 activităţi preventiv-educative şi de informare în 90 locaţii, la care au participat peste 3.500 de persoane în instituţiile de învăţământ preuniversitar, cu ocazia desfăşurării unor competiţii sportive sau în cooperare cu organele administraţiei publice locale, ocazie cu care au fost abordate teme privind violenţa şi cauzele care generează comportamente violente în rândul tinerilor, prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi jocurilor sportive.
Pe linia activității organelor de cercetare penală speciale, în urma delegării Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Cluj la nivelul inspectoratului, au fost efectuate cercetări penale sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de abuz în serviciu, șantaj și tulburare de posesie.
Acțiuni speciale și antiteroriste.
    Pe această linie s-au organizat, coordonat şi condus 6 misiuni specifice cu 101 jandarmi în cooperare cu structurile teritoriale ale D.I.I.C.O.T., B.C.C.O. și I.P.T.F. Sighetu Marmaţiei.
    Având în vedere specificul fenomenului radicalizării, pentru prevenirea şi descurajarea actelor teroriste menite a produce evenimente cu puternic impact social, mediatic şi psihologic, s-au organizat și executat 120 acţiuni specifice, 47 rezerve de intervenţie antiteroristă integrate în misiunile de asigurare a ordinii publice și 27 patrulări în zona Aeroportului Internaţional Maramureş.

1.2. Paza şi protecţia obiectivelor, bunurilor şi valorilor
În perioada supusă evaluării, activitatea de pază a fost direcționată pentru coordonarea și îmbunătățirea misiunilor permanente și temporare, în scopul asigurării securității obiectivelor și a cetățenilor precum și pentru asigurarea climatului de normalitate civică necesar desfășurării în siguranță a activităților instituțiilor fundamentale ale statului la nivel local.
O prioritate a inspectoratului pe linia executării acestui tip de misiuni a fost reprezentată de concentrarea eforturilor în vederea înfiinţării unui Dispecerat de Monitorizare, Recepţie şi Evaluare a Alarmelor, în cadrul Biroului Pază şi Protecţie Instituţională, pentru îmbunătăţirea modului de organizare şi executare a misiunii de pază, precum şi pentru o acoperire cât mai bună a zonelor de interes operativ. Operaționalizarea dispeceratului va fi urmată de conectarea etapizată a obiectivelor asigurate cu pază din competență, reprezentând un prim pas în vederea implementării conceptului de supraveghere și intervenție.
Pentru punerea în aplicare a prevederilor legale și eficientizarea misiunilor s-a acţionat cu precădere pentru dezvoltarea şi consolidarea relaţiilor de cooperare şi colaborare cu beneficiarii misiunilor de pază concomitent cu adoptarea cadrului acţional specific pentru identificarea, diminuarea și eliminarea riscurilor şi vulnerabilităţilor la adresa obiectivelor din competenţă şi a transporturilor speciale, de bunuri şi valori.
Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Maramureş, a asigurat paza unui număr de 19 obiective, din care: 18 obiective fără plată şi 1 obiectiv cu plată, cu un efectiv mediu zilnic de 45 jandarmi.
În perioada de referinţă s-a asigurat paza şi protecţia a 52 transporturi de produse cu caracter special cu 104 jandarmi în beneficiul propriu și al 6 beneficiari de pază cu care Inspectoratul a avut încheiate contracte de prestări servicii (S.C. Restart S.R.L. Baia Mare, S.C. Austin Powder S.R.L. Miercurea Ciuc, S.C. Isoplus Special S.R.L. Făgăraş, S.C. Walter BLS Baia Mare, S.C. Conrep S.A. Vișeu de Sus, Direcţia Poliţiei Locale Baia Mare), 75 transporturi de bunuri şi valori cu 153 jandarmi în beneficiul propriu și al Trezoreriei Baia Mare şi s-a participat la asigurarea protecţiei a 441 transporturi de corespondenţă clasificată cu o medie de 4 jandarmi zilnic, în cooperare cu compartimentul de specialitate din cadrul Direcţiei Judeţene de Informaţii Maramureş.

1.3. Cercetare şi documentare
Prin asigurarea suportului informaţional de către structura noastră, ca prim rezultat al valorificării activităţii desfăşurate, s-a reuşit cunoaşterea din timp a tuturor situaţiilor care ar putea crea premisele unor acte de natură a aduce atingere ordinii şi siguranţei publice şi care ar fi condus la surprinderea forţelor de ordine, din punct de vedere al planificării misiunilor.

1.4. Management operaţional
Documentele operative şi de suport existente la nivelul inspectoratului sunt adaptate la particularităţile zonei de responsabilitate, asigurând în timp operativ şi organizat, realizarea capacităţii operaţionale a structurilor din organică.
    Viabilitatea şi eficienţa documentelor operative şi de suport întocmite precum şi modul de punere în aplicare a acestora a fost verificată periodic, cu ocazia executării exerciţii de alertare, a antrenamentelor de mobilizare, a exerciţiilor interne pe linie de misiuni şi de protecţie civilă, pe timpul executării misiunilor specifice în zona de competenţă şi nu în ultimul rând cu ocazia executării exercițiului combinat ”MURUS 18”.
Cu ocazia antrenamentelor privind realizarea capacităţii operative a structurilor inspectoratului au fost organizarea şi desfăşurate exerciţii de conducere fără acţiune în teren, care au avut ca scop antrenarea personalului grupei operative care se constituie la nivelul unităţii în situaţii deosebite, precum şi a comandanţilor în executarea activităţilor pentru pregătirea şi desfăşurarea acţiunilor specifice pe de o parte şi pe de altă parte omogenizarea acţiunilor personalului subunităţilor pentru rezolvarea unor situaţii operative.
În ceea ce privește monitorizarea misiunilor și evenimentelor, permanent s-a realizat centralizarea şi evaluarea informaţiilor primite care au vizat evoluția situaţiei operative din zona de competenţă, estimând influenţa acestora asupra modului de executare a misiunilor, precum și asigurarea timpului de reacție necesar pentru soluționarea aspectelor de interes operative nou apărute.
Cooperarea interinstituţională
Între inspectorat şi structurile sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, alte instituţii şi autorităţi ale administraţiei publice locale, reprezentanţi ai societăţii civile sunt dezvoltate relaţii de cooperare/colaborare/acţiune/intervenţie, pe probleme de specialitate, conform actelor normative în vigoare, pe domenii de interes public clar determinate şi în limitele legii. Colaborarea cu aceste structuri presupune atât schimbul de informaţii, precum şi susţinerea în executarea unor activităţi specifice în comun.
Pe segmentul de ordine publică au fost planificate şi executate 479 acţiuni comune, faţă de 769 acţiuni executate în 2017, rezultând o scădere cu 290 acțiuni. Pe timpul executării misiunilor în cooperare/colaborare au fost aplicate 106 sancţiuni contravenţionale, din care 37 avertismente scrise şi 69 amenzi, în valoare totală de 67.300 lei şi ridicate bunuri în vederea confiscării în valoare de 515 lei.
Cooperarea interinstituțională în domeniul executării misiunilor de pază s-a concretizat prin actualizarea documentelor specifice ca urmare a modificărilor nou apărute, precum și prin desfășurarea unui număr de 10 exerciții de intervenție în cooperare cu structurile cosemnatare și a 5 acțiuni comune cu Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.
Pe linia situaţiilor de urgenţă, în perioada analizată inspectoratul a participat la 2 exerciţii comune de pregătire, cu un efectiv de 15 de jandarmi şi la un număr de 10 misiuni de intervenţie, cu un efectiv de 24 de jandarmi.

2 . EFICIENTIZAREA MANAGEMENTULUI STRUCTURILOR DE SUPORT ȘI DEZVOLTAREA CAPACITĂȚII ADMINISTRATIVE ȘI OPERAȚIONALE

    2.1. Resurse umane
Evoluţia proiecţiei structurale
În ceea ce priveşte evoluţia proiecţiei structurale la nivelul inspectoratului,în anul 2018 cea mai importantă modificare organizatorică a fost reorganizarea Biroului Pază şi Protecţie Instituţională, în cadrul căruia au fost înfiinţate compartimentul Pază şi Protecţie Instituţională şi compartimentul Dispecerat de Monitorizare, Recepţie şi Evaluare a Alarmelor.
 Gradul de încadrare cu personal
La data de 31.12.2018 statul de organizare al inspectoratului, are un număr de 386 de indicatori repartizaţi pe corpuri astfel: 43 ofiţeri; 3 maiştri militari; 332 subofiţeri şi 8 personal contractual.
Încadrarea cu personal a inspectoratului se prezintă astfel: 36 ofiţeri; 2 maiştri militari; 316nsubofiţeri şi 8 personal contractual, total încadrare 362 indicatori.
    Pe categorii de personal la data de 31.12.2018, inspectoratul are vacante 24 posturi, astfel: 7 posturi de ofiţer, un post de maistru militar şi 16 posturi de subofiţer.
În ceea ce priveşte structurile de misiuni situaţia numărului de indicatori prevăzuţi şi încadraţi în statul de organizare se prezintă astfel:
- ordine publică, 183 posturi, încadrate în proporţie de 92,34 %.
- pază, 127 posturi, încadrate în proporţie de 93,7 %.
Dinamica de personal
În ceea ce priveşte dinamica de personal la nivelul inspectoratului în anul 2018, am avut 9 cazuri de pierderi de personal și 27 cazuri de personal nou încadrat în unitate.
Recrutarea şi încadrarea personalului
Activitatea de recrutare, încadrare şi promovare personal , la nivelul unităţii s-a axat pe asigurarea personalului corespunzător în vederea ocupării funcţiilor vacante din cadrul unităţii şi recrutarea candidaţilor pentru instituţiile de învăţământ ale M.A.I.
În perioada analizată s-a desfăşurat un număr de 72 activităţi de selecţie în vederea ocupării a 72 posturi vacante şi 4 comisii de concurs în vederea ocupării a 3 posturi de conducere şi a unui post de execuţie. Recrutarea şi selecţionarea candidaţilor, pentru instituţiile de învăţământ ale Ministerului Afacerilor Interne în anul 2018, a avut în vederea desfăşurarea în ritm susţinut a activităţilor de orientare a tinerilor spre instituţiile militare de învăţământ ale Ministerul Afacerilor. Astfel, prin activitățile desfăşurate în anul 2018, am reușit să creştem numărul candidaţilor recrutaţi şi admişi la instituţiile de învăţământ în comparaţie cu anul 2017.
Starea şi practica disciplinară
Ca urmare a măsurilor întreprinse la nivelul inspectoratului pe linie de disciplină nu am avut personal implicat în evenimente grave care să ducă la încălcarea onoarei şi demnităţii militare şi implicit crearea unei imagini negative instituţiei.
Pentru obţinerea de rezultate bune şi foarte bune în îndeplinirea misiunilor şi desfăşurarea activităţilor la nivelul inspectoratului au fost recompensate un număr de 131  cadre militare.  
Pregătirea personalului
Obiectivul specific urmărit a fost „creşterea performanţei în activitatea de formare profesională şi documentare”. Pentru punerea în aplicare a acestui obiectiv s-a avut în vedere asigurarea participării personalului atât la programele și activitățile organizate la nivelul inspectoratului cât și la cursurile organizate pentru dezvoltarea carierei militare.
Astfel, în anul 2018 la cursurile şi stagiile de pregătire, organizate în instituţiile de învăţământ specializate din unitatea noastră au participat un număr de 130 cadre militare.
Tutela profesională s-a organizat şi desfăşurat conform programelor întocmite având ca scop integrarea socio-profesională a cadrelor militare, precum şi integrarea în activitatea practică a elevilor şi studenţilor care au efectuat stagiul de practică în unitatea noastră.
Securitatea şi sănătatea în muncă.
În vederea îndeplinirii obiectivelor stabilite, la nivelul inspectoratului au fost planificate şi desfăşurate activităţi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, având ca scop prevenirea şi combaterea factorilor de risc inerenţi specifici activităţilor şi misiunilor inspectoratului, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi menţinerea stării de sănătate a personalului.

2.2. Logistică.
În anul 2018 s-a urmărit realizarea unui sistem logistic adaptat conceptual, structural şi acţional cu dimensiunile, configuraţia şi misiunile structurilor operative care să asigure o capacitate adecvată de gestionare a resurselor necesare îndeplinirii misiunilor. În acest sens pentru asigurarea logistică a activităţilor în anul 2018 au fost efectuate achiziţii în valoare de 59,64 % din necesarul de fonduri conform planurilor tehnico-materiale întocmite, 99,48% din totalul acestora fiind efectuate prin intermediul SEAP.
Pe linie auto, activitatea a urmărit creşterea capacităţii de intervenţie a structurilor, și a gradului de înzestrare a unităţii şi menţinerea în stare de operativitate a tehnicii auto din dotare. Astfel, au fost introduse în înzestrare 5 autovehicule, iar 12 autovehicule urmează procedurile legale  privind, scoatere din funcţiune şi casare directă.
Pe linie de A.G.Ch, s-a urmărit asigurarea condiţiilor pentru executarea şedinţelor de pregătire şi tragere atât pentru structurile proprii, cât şi pentru alte structuri M.A.I.
Pe linie de administrare patrimoniu imobiliar și protecția mediului, activitatea s-a concentrat pe asigurarea unui climat optim de muncă şi menţinerea construcţiilor cu instalaţiile aferente, la parametri funcţionali proiectaţi. În acest sens în perioada evaluată au fost achiziționate bunuri materiale necesare desfășurări în regie proprie a lucrărilor de intervenţie şi reparaţii asupra construcţiilor aflate în administrare.
Pe linia protecţiei mediului şi PSI, au fost îndeplinite măsurile prevăzute în Programul de conformare pe linia protecţiei mediului şi minimizarea impactului negativ asupra mediului. În anul 2018, unitatea nu s-a înregistrat cu accidente ecologice sau evenimente pe linia prevenirii şi stingerii incendiilor.
Pe linie de intendență, în limita fondurilor alocate, au fost asigurate prin achiziţii, materialele specifice pentru structurile operative, aprovizionarea şi distribuirea echipamentului sau acordarea drepturilor de echipare ale personalului. De asemenea a fost asigurată hrănirea personalului inspectoratului și a animalelor de serviciu, conform normelor legale.

    2.3. Comunicaţii şi tehnologia informaţiei
Pe linie de comunicaţii s-a reușit completarea dotării cu mijloace de legătură, precum și modernizarea şi completarea sistemului de radiocomunicaţii digitale de ultimă generaţie. Modernizarea centrului de comunicaţii mobil şi asigurarea întregii game de servicii de comunicaţii pe timpul misiunilor inspectoratului a fost unul din obiectivele prioritare atinse în anul 2018.
Pe linie de tehnologia informaţiei eforturile au fost direcționate pentru întreţinerea şi menţinerea în stare bună de funcţionare a tuturor sistemelor de calcul precum şi a perifericelor aferente acestora, pentru modernizarea şi înnoirea dotării unităţii cu tehnică însă principalele obiective au fost eficientizarea sistemului informaţional şi utilizarea acestuia pentru debirocratizarea şi creşterea fluxului documentelor la nivelul inspectoratului respectiv eficientizarea şi asigurarea interoperabilităţii şi securităţii structurii IT&C prin adaptarea conceptuală, structurală şi acţională cu dimensiunile şi atribuţiile specifice.

    2.4. Asigurare financiară
Întreaga activitate financiar – contabilă pentru perioada evaluată a fost destinată să asigure sprijinul cu resurse financiare a activităţilor inspectoratului, în scopul realizării obiectivelor, respectiv paza unor obiective şi bunuri, asigurarea şi restabilirea ordinii publice. În anul 2018 au fost deschise la Cap A 61.03.02 credite bugetare în sumă de 24.469,97 mii lei reprezentând 100 % din total alocaţii bugetare aprobate.
Din total sume alocate pentru anul 2018, suma de 114,87 mii lei a fost alocată pentru buna desfăşurare a referendumului naţional pentru revizuirea Constituţiei. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017, creditele bugetare deschise la Capitolul A 61.03.02 în anul 2018 au fost mai mari cu 21,46 %. Creditele bugetare deschise în acest an au fost cheltuite integral conform destinaţiei aprobate.

    2.5. Asigurarea juridică și asigurarea psihologică
Activitatea juridică și cea psihologică în cadrul inspectoratului s-au desfășurat în conformitate cu actele normative care reglementează activitatea în aceste domenii de muncă, nu au fost întâmpinate disfuncționalități în activitate.

2.6. Activitatea de control şi control managerial intern.
Activitatea proprie de control: În scopul cunoaşterii şi evaluării situaţiei reale din subunităţi, a stadiului îndeplinirii unor activităţi, identificării cauzelor şi modalităţilor de manifestare a disfuncţionalităţilor, a abaterilor disciplinare şi evenimentelor negative sau pentru stabilirea corectitudinii executării atribuţiilor de serviciu de către personalul din subordine, în perioada analizată au fost executate 10 controale tematice şi peste 330 controale ierarhice în dispozitivele de misiuni. De asemenea, au fost executate, 4 controale pe linia respectării regulilor de prevenire şi stingere a incendiilor şi 4 controale la locurile de muncă cu potenţial impact negativ asupra mediului, 21 controale pe linia protecţiei informaţiilor clasificate şi 23 controale pe linie de securitate şi sănătate în muncă și prevenirea și stingerea incendiilor.
Pe linia controlului managerial intern: La nivelul inspectoratului este constituită şi îşi desfăşoară activitatea comisia de monitorizare, structură care asigură monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a implementării şi/sau dezvoltării sistemului de control intern/managerial al unităţii. În anul 2018 la nivelul inspectoratului s-a urmărit implementarea programului de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial și monitorizarea stadiului realizării obiectivelor şi activităţilor cuprinse în acesta.

    2.8. Secretariat şi prevenirea incidentelor de securitate
În anul 2018 s-a urmărit gestionarea eficientă a activităților de primire și transmitere a documentelor fie ele clasificate sau neclasificate, menţinerea unui mediu sigur de protecţie a informaţiilor clasificate gestionate, precum şi consolidarea culturii de securitate a personalului în vederea prevenirii incidentelor de securitate. Astfel, în perioada analizată nu ne-am înregistrat cu incidente pe această linie.

    2.9. Relaţii cu publicul
Pe linie de relaţii cu publicul, la nivelul inspectoratului, pe parcursul anului 2018, au fost înregistrate, conform Legii 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, un număr de 5 solicitări care au fost soluţionate, oferindu-se răspunsurile în termenele legale. De asemenea, au fost înregistrate un număr de 61 de petiţii. Toate cererile şi petiţiile adresate instituţiei au fost soluţionate în timp util. Totodată, au fost primiţi în audienţă de către comanda unităţii un număr de  13 cetăţeni, conform programului stabilit.
În ceea ce priveşte imaginea publică, în perioada supusă evaluării, au fost emise presei un număr de 174 de buletine informative şi au fost organizate 9 conferinţe de presă la care au participat reprezentanţi din mass-media locală, au apărut în presa scrisă şi online  un număr de 2.355 articole, au fost 2.065 de apariţii radio şi 1.931 prezenţe la posturi de televiziune locală. Au fost acordate 61 interviuri atât de către cadrele instituţiei atât reprezentanţilor presei locale cât şi celor din presa centrală.
Pe lângă misiunile executate şi rezultatele obţinute, un alt obiectiv principal al relaţiilor publice a fost mediatizarea unor activităţi organizate şi desfăşurate la nivel local, fiind încheiate în acest sens 39 parteneriate, proiecte, campanii sau alte acţiuni comune, activităţi dintre care amintim următoarele:
1. Campania I.G.J.R.,, Consolidarea capacităţilor Jandarmeriei Române. ”
2. ,,Un gând bun alături de jandarmii maramureşeni.”
3. ,,Jandarmii pentru viaţă.”
4. ,,Cupa Jandarmeriei ediţia 2018.”
5. ,,Speranţă pentru Alexandru / Un nou început pentru Ştefan.”
6. ,,Rezerviştii la raport.” 
7. ,,Porţi deschise la Jandarmeria Maramureş.”  
8. ,,Proiect educaţional, Şcoala Altfel.” 
9. ,,Proiect,10 zile regal automobilistic în Maramureş.”
10. ,,Campania de împădurii de primăvară.”
11. ,,Promovarea profesiei de jandarm.”
12. ,,Proiect educaţional caritabil Dăruind vei dobândi.”
13. ,,Proiectul Orăşelul Copiilor.”
14. ,,Campania Săptămâna prevenirii criminalităţii.” 
15. ,, M.A.I.-aproape de copii. ”
16. „Vacanţă în siguranţă/ prioritatea jandarmilor maramureşeni.”
17. ,,O viaţă cât un centenar.”
18. ,,Creşterea siguranţei în şcoli.”
19. ,,Campania Sunt un om responsabil.”
20. ,, M.A.I. aproape de veteranii maramureşeni.”
21.   Campania de donare sânge,  intitulată „Jandarmeria în dreptul inimii.”
22.   Campania ,,50 de ani de la  înfiinţarea Jandarmeriei Maramureş.”
23. ,,Cupa Centenar la Şah.”
24.  Aducerea în atenţia cetăţenilor a valorilor spirituale şi religioase a poporului român, cu privire la sărbătorile religioase ale Crăciunului prin susţinerea unor concerte de colinde de către „Corala Militară Pintea Viteazul” a Jandarmeriei Maramureş.

3 . PRIORITĂȚILE ANULUI 2019

Principiile lecțiilor învățate precum și dezvoltarea controlului intern managerial, instrumente care să garanteze un standard la nivel european al instituției noastre, sunt fundamentale pentru determinarea și realizarea priorităților anului 2019. De asemenea, trebuie avute în vedere realizările pe linia asigurării resursei umane raportat la concepția conducerii Jandarmeriei Române cu privire la structurarea muncii, a atribuțiilor și sarcinilor personalului, reformarea procesului de pregătire profesională și în continuare identificarea unor soluții ingenioase în asigurarea resurselor.
 3.1. Asigurarea performanţei activităţilor operative
Pentru asigurarea performanţei activităţilor operative, vom avea ca prioritate creşterea gradului de siguranţă a cetăţeanului, prin stăpânirea situației operative din zona de responsabilitate, dezvoltarea schimbului de date și informații interinstituțional, sprijinul instituțiilor statului care au nevoie de siguranță și protecție în realizarea atribuțiilor precum și prezența cu ocazia desfăşurării de acţiuni cu public numeros, în zonele cu potențial de risc sau criminogen dar și în stațiunile turistice în zona montană și alte locuri unde putem desfășura activități preventive.
3.2. Asigurarea performanţei activităţilor de suport
          Realizările anului 2018 pe linia asigurării cu resursă umană vor trebui coroborate în anul următor cu valorificarea activități de recrutare a candidaților pentru instituțiile de învățământ și activitățile ce vor viza asigurarea calității gradului de pregătire profesională.
Totodată, în ceea ce privește asigurarea resurselor materiale și financiare trebuie asigurat și pe viitor un management eficient al acestora în vederea asigurării logistice a activităţilor şi misiunilor inspectoratului.
3.3. Protejarea și îmbunătățirea imaginii instituției și a Jandarmeriei Române
Protejarea și îmbunătățirea imaginii instituției și a Jandarmeriei Române ca element fundamental în realizarea atribuțiilor va reieși din activități organizate în paralel cu toate demersurile efectuate pentru asigurarea performanţei și calității activităţilor operative precum și de suport.

CONCLUZII

Anul 2018 a fost un an cu evoluţii complexe și chiar surprinzătoare la nivel social, marcat de o dezbinare tot mai evidentă între diferite segmente ale societății și interese divergente ce și-au făcut apariția în cadrul unor activități ce au presupus adunări mai mari de persoane.
Perspectiva anului 2019 va adăuga la aceste aspecte și cele aferente asigurării Președinției României la Consiliul Uniunii Europene și a unui an electoral, cu provocări noi și multiple la adresa climatului de siguranță și ordine publică.
Realizarea priorităților instituționale va avea în vedere toate aceste elemente iar pentru aceasta dialogul, cooperarea și colaborarea interinstituțională, coroborate cu acţiunea fermă şi profesionistă vor fi esențiale pentru menţinerea stării de normalitate la nivelul judeţului și dezvoltarea gradului de siguranță a cetățeanului.

                              Petru Marcel FLORIŞTEANU 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu