sâmbătă, 16 iunie 2012

POESIS - ION MUREŞAN


Autoportret la tinereţe

Trebuie tată să rămâi între lucruri utile
eu voi pleca cu nebunii pe malurile râului la cules de
podbal
eu trebuie să păstrez memoria în afara ordinii
învelind-o în nisipul roşu.
Trebuie tată să rămâi între lucruri utile
eu voi locui în podul casei voi bea vinul tare
eu trebuie să exprim acel sunet fantastic ce taios se naşte
când numele se izbeşte deasupra lucrului pe care îl denumeşte.

Trebuie tată să rămâi între lucrurile utile
eu voi dansa frumos în vis arătându-mi-se
felinare umbroase.




Cântec mediocru

Toamna a trecut pe lângă mine
(Strada era plină de femei),
Toamna a trecut pe lângă mine
Şi m-a luat de braţ fără ruşine
Ca să-i fiu întreaga noapte-al ei.

M-a târât apoi într-o grădină
(Pomii galbeni, cerul cenuşiu),
M-a târât apoi într-o grădină,
Şi-n grădina plină de rugină
M-a culcat în iarbă ca-n sicriu.

Şi mi-a zis: Închide ochii bine
(Somn uşor de-acuma, dragul meu);
Şi mi-a zis: Închide ochii bine,
Şi m-a sărutat fără ruşine;
Şi mi-a zis: De-acuma eşti al meu!





Frig

La graniţele memoriei e atâta de frig încât
daca o lebadă ar fi împuşcată
în rană un batrân ar putea locui.

La graniţele memoriei e atâta de frig încât
numai vecinii stau până-n brâu în haina de lemn şi cântă
numai vecinii – ca nişte flăcări verzui.





Poemul despre Poezie

Toata viaţa am adunat cârpe să-mi fac o sperietoare.
Îmi amintesc zilele în care ascuns sub pat îmi desavârşeam
lucrarea
gramadă de pantofi vechi pe care îmi rezemam capul uneori
când adormeam
iar acum când e gata
noapte de noapte sting lumina si numai
bănuind-o acolo
încep să urlu de spaimă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu