joi, 28 iunie 2012

POESIS - NINA CASIAN


Nina Cassian - Candori

« E la fel ca atunci. Ca la optsprezece.
Aceeasi apa, aceeasi lacomie de trandafir,
aceeasi aplecare a trupului
si spaima de sarut, si a te trezi din somn e-o fericire
si sambata si targul Mosilor,
toate acelasi. »

- Atunci, ce s-a schimbat ? intreaba domnul invatator.

« Nu stiu. N-am invatat lectia.
N-am invatat nici o lectie.
Am lipsit de la lectie.
N-am putut sa vin la scoala
pentru ca am fost sanatoasa. »






Nina Cassian - Iubitul cel prost

Voi scoate o antologie a miscarilor mîinii
(Mîna ta e rece ca o furculita).
Strînge cu farasul tot ce mai ramîne:
Ochiul tau de balta, gura ta pestrita.

Am, de veselie, patruzeci de dinti.
Nu pricepi o iota, am vîslit destul,
Deci, sa spunem gloatei: Domnul e satul,
Mergeti toti acasa-n paturi mai fierbinti.

Îmi vîrîsem capul cu sila în piept
Si-am crezut ca-i blazonul patrat al armurii.
Dar nu era decît buzunarul tau drept.

Si mi-au plîns de mila zîmbetele gurii


- Atunci, am sa te las repetenta, spune domnul invatator.

« Asa si trebuie. O sa mai incerc.
O sa ma straduiesc. Poate ca-mbatranesc
pan’ la semestrul urmator »
 




Unor critici

Unul surd îmi zice:
Fa versul sa strige!

Schiopul spune: Barde,
Du-ma mai departe!

Mutul calea-mi tine:
Zi si pentru mine.

Un netot si-un bleg:
Fa-ma sa-nteleg...

Lenesul ma mîna:
Dormi de-o saptamîna!

Si ma cearta-asa
Ca pe-o sluga rea

Toata viata mea,
Toata viata mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu