Portretul etern al femeii dorite de către un bărbat este
alcătuit din 4 tipuri de caractere, consideră psihologul Lenke Iuhoş. Mai mult
decât atât, aceste categoriile arată mai degrabă modul în care se văd femeile,
fiecare femeie poate adopta în decursul vieţii toate dimensiunile, însă
întotdeauna există o dimensiune dominantă.
Cele patru
dimensiuni ale femeii moderne, în accepţiunea psihologului român Lenke Iuhoş,
sunt:
1. Femeia-business
(echivalentul femeii amazon) este una spectaculoasă și dinamică. În acelaşi timp, femeia amazon este inteligentă,
responsabilă pentru ea și pentru lume
şi foarte mândră de independența ei.
“Femeia modernă a dezvoltat o mentalitate deschisă și a învățat cum să stabilească
și să-şi obiectivele. Este puternică,
talentată, eficientă, capabilă să susțină
pe alții. Este mândră de munca sa
abundentă, poate lucra toată ziua, dar seara poate fi super-femeie. Are tot
timpul soluţii la problemele vieţii, pentru ea problema nu are o nuanţă
negativă, ci este întotdeauna o provocare spre reuşită.
E femeia cu energie, care radiază, deoarece îţi cunoaşte
potenţialul şi limitele. Lipsurile şi le ascunde cu inteligenţă, văzându-le ca
ţeluri care vor fi atinse în timp scurt. Forţează viaţa, demonstrând o ambiţie
continuă este femeia modernă care stă în
picioare chiar dacă îi e greu. Femeia-business este atrăgătoare pentru acel
bărbat pentru care femeia este o provocare, deoarece la rândul lui are o stimă
de sine ridicată. Sunt bărbaţi care nu doresc să fie nici măcar în preajma
acestei tipologii de femei, deoarece ies la suprafaţă slăbiciunile şi
neîmplinirile sale”, explică psihologul Lenke Iuhoş.
2. Femeia-mamă.
Rolul mamei în fiecare femeie este unul instinctiv, această dimensiune nu se
referă doar la raportul mamă-copil, ci la dimensiunea feminină din fiecare
mamă, căreia ştie cum îi să acorde atenţie. Această dimensiune a portretului
unei femeie nuanţează atenţia şi iubirea necondiţionată faţă de partenerul de
viaţă şi reprezintă apogeul evoluţiei spirituale pentru orice femeie.
Femeia-mamă este obiectivul final al unei fetiţe care se joacă şi exersează cu
păpuşile rolul de mămică şi această dimensiune poate fi educată încă de la
vârstă fragedă. Femeia-mamă luptă pentru familia ei precum o leoaică încearcă
să îşi protejeze puii de pericole. Este mereu îngrijorată, sentimentală,
dornică să rezolve orice problemă care afectează echilibrul familiei şi
reuşeşte să transfere puterea sa asupra partenerului de viaţă”, menţionează psihologul
Lenke Iuhoş.
3. Femeia-mister
este femeia bărbatului. Această femeie ştie să-şi cunoască partenerul şi ea se
consideră o operă de artă. Este informată despre aşteptările bărbatului,
doreşte să corespundă idealului feminin imaginat de partenerul ei. Aspectul
fizic este pus la vedere. Apariţia ei necesită mari sacrificii, deoarece
majoritatea timpului este axată pe mai bine, pe noutăţi în materie de
vestimentaţie şi întreţinere personală.
Poartă foarte uşor măşti emoţionale, comportamentale, prin care îşi ascunde
propria identitate, ea fiind extrem conştientă de rolul duplicitar pe care îl
joacă. “Femeia mister este o enigmă pentru partener: talentată, senzuală,
femeia dorită şi totuşi nu se lasă uşor descoperită, este ca un fluture care se
lasă remarcată şi dorită pentru a fi cunoscută. Construieşte egoul masculin, îl
face mândru de prezenţa ei. Această categorie de femeie arată foarte bine, se
îmbracă atrăgător, chiar are un auto-stil bine dezvoltat. Cu drag merge în
localuri pentru a fi văzută. Are un stil
verbal manipulativ, chiar acceptat de bărbaţii, care simt nevoia de cucerire”,
declară psihologul Lenke Iuhoş.
4.
Femeia-profundă are nevoie de
timp pentru ea, să se simte în largul ei. Ea caută frumuseţea reală şi doreşte să trăiască viaţa în profunzime.
Zilnic este motivată de spiritualitate. Foarte uşor acceptă provocări, chiar
dacă ştie că nu are timp fizic, îşi calculează programul în aşa fel încât să
fie utilă pentru comunitate, acceptă cu drag roluri de voluntariat. “Femeia-profundă
are principii prin care efectiv luptă pentru o familie model, un cerc de
prieteni conectaţi la dezvoltare proprie. Femeile în care predomină această
dimensiune doresc o societate corectă. Femeia profundă are gust, are simţul
esteticii, în orice găseşte acel ceva frumos, de valoare. Este interesată de
artă chiar dacă la un nivel de amator. Au un simţ vestimentar fin, sunt bune
gospodine, muncesc mult ca să aibă un cămin curat cum doar ele ştiu că e bine.
Bărbatul apreciază această latură profundă a femeii, e creatoare pentru
el. Când această latură feminină se
îmbină şi cu femeia dorită, ea devine atracţia partenerului”, este de părere
psihologul Lenke Iuhoş.
O femeie complexă
înţelege cum şi când să utilizeze cele 4 dimensiuni
În opinia specialistului, fiecare femeie poate fi toate cele
patru portrete ale femeii, dar nu în proporții
egale. O femeie cu adevărat ... feminină poate folosi cele patru laturi cu
înţelepciune pentru că știe când, cu
cine, care parte a imaginii ei este plasată în prim-plan. “Această diversitate
a existenței este caracteristica esențială a femeii. Este ca luna care se schimbă
constant, dar benefic pentru ea şi pentru cei din jur. Astfel, femeia este
mereu o prezenţă vie în viaţa oricărei persoane, este capabilă să se folosească
de harurile primite, se integrează perfect în viaţă. Femeia poate fi şi se
poate descoperi căci este versatilă, ca un diamant. Înţelepciunea feminină
constă în puterea de a-şi lumina calităţile în cele patru dimensiuni prin care
ea este funcţională: femeie de societate, femeie mamă, femeia bărbatului,
femeia activă”, conchide psihologul Lenke Iuhoş.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu