joi, 26 septembrie 2019

Poezii dedicate elevilor săi de către poetul și profesorul pentru învățământul primar Marian Hotca



Trei rățuște

Lângă baltă trei rățuște
Stau la picnic, la răcoare
Și mănâncă-ncet găluște
Trei la număr - fiecare.

Mac-mac-mac, faceți-mi loc
Chiar aici pe baltă,
Vreau cu peștii să mă joc
Uite, ce frumos ei saltă!

Iar pe cap noi pălărioare
Falnice purtăm -
Să ne apere de soare
Și mai mult să ne jucăm.

Apoi, când am obosit,
Tot la umbră stăm
Somnul dulce a sosit
Noapte bună, noi visăm!



Scufița Roșie

Azi vă dau o veste
Una inedită:
Scufița din poveste
Poartă dinamită.

Acum nu i-e frică
De lupul cel rău,
Merge singurică
Am văzut-o, zău!

De când e la școală
A-nvățat karate
Și trage cu zoală
Tot la aparate.

Cu așa Scufiță
Nu e de glumit, 
Chiar de e fetiță
Lupu-i îngrozit.

Și plânge-n ascunziș
De aproape-un an,
Gătind doar măcriș
Că-i vegetarian.

El nu mai consumă
Scufițe și bunici,
Hrana-i se rezumă
La ceapă și urzici.


Baba Cloanța

Astăzi Baba Cloanța
Mi-e jenă să vă spun:
Mănâncă acadele
Și face bule de săpun.

De-o perioadă bună
Ea e prea modernă,
Citește din reviste
Seara la lanternă.

Ea nu mai călărește
Vechiul măturoi
Și singură-și prepară
Creme din ou de pițigoi.

Riduri n-are multe
Că s-a operat:
Zici că-i domnișoară
De la noi din sat.

Și zău că-mi pare bine
S-o văd fericită
Când ea ne-ochește
La ceai pe toți ne-nvită.

Și face prăjituri
Ah, ce gospodină!
Brioșe și eclere
Cu miere de albină.

Cu-așa Babă Cloanță
Nu-i lucru de mirat:
De un an încoace
Tot satul s-a-ngrășat!


Zmeul și merele

Prâslea cel voinic
Noaptea doarme dus,
Sisteme de-alarmă
În livad-a pus.

Merele sunt coapte
Bune de mâncat,
Zmeul nu se-apropie
Că s-a-nfricoșat.

A-ncercat odată
Gardul ca să sară
Și s-a curentat,
Iar a dat-o-n bară!

De acum încolo
Furtu-i interzis,
Că la târg sunt mere
Ieftine - v-am zis.

Orice zmeu, luați seama,
I-un băiat de treabă,
Când cumpără mere
Doar de la tarabă.

Și nu le mănâncă,
Avid - cum îl știați,
Mai întâi le spală
De colb și de nitrați.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu