Acest concurs se organizează sistematic, cu efort şi
pasiune, în fiecare an, având ca obiective:
·
cunoaşterea şi popularizarea la nivel judeţean
şi naţional a revistelor concepute şi conduse de elevi;
·
evaluarea şi verificarea experienţei în domeniul
publicisticii şcolare din Nord;
·
polarizarea unui număr cât mai mare şi cât mai
variat de talente în jurul revistei şcolii;
·
formarea la elevi a conştiinţei naţionale şi
dezvoltarea laturii estetice;
·
cultivarea respectului pentru cuvântul scris,
pentru exprimarea corectă şi expresivă în limba română.
Inspectorii şcolari cu activitate
educativă din ISJ MM vor trimite revistele selecţionate (maxim 10 titluri)
însoţite de un tabel explicativ, avizat de Inspectorul Şcolar General, până cel
târziu la 20 mai a.c. la Palatul Naţional al Copiilor, pentru faza naţională.
Nu vor fi incluse în concurs revistele trimise după această dată. Între 22 — 29
mai se va constitui Juriul Naţional al Concursului Revistelor Şcolare format
din 7 persoane: 3 ziarişti cunoscuţi, specializaţi în problemele
învăţământului, 2 cadre didactice de la Facultatea de Jurnalistică şi Ştiinţe
ale Comunicării şi doi reprezentanţi desemnaţi de Direcţia Generală Învăţământ
Preuniversitar din Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Juriul va analiza şi
selecţiona revistele, în perioada 29 mai — 12 iunie, stabilind un număr de 80
reviste laureate ( 40 ale şcolilor generale, 40 ale liceelor din toată ţara ). Nu se va rezerva un număr fix de premii pentru
fiecare categorie, ci vor fi declarate laureate, indiferent de categorie, cele
mai bune reviste din ţară. Până la data de 10 iunie 2015 inclusiv, preşedintele
juriului va prezenta procesul verbal şi lista revistelor laureate. Criteriile
de evaluare şi de acordare ale premiilor sunt:
·
oferta
conţinutului revistei pentru cunoaşterea istoricului, tradiţiei, iniţiativelor
şi acţiunilor care definesc specificul şi personalitatea şcolii respective;
·
modul atractiv, ingenios, original de tratare a
subiectelor;
·
valoarea
instructiv — educativă a conţinutului;
·
limbajul adecvat vârstei, dar situat în limitele
obligatorii ale clarităţii, decenţei, corectitudinii gramaticale şi exigenţei
stilistice, care atrag pe cititor şi-l determină să găsească în revistă nu
numai o sursă de amuzament, dar şi de informare şi formare a sufletului şi a
caracterului;
·
estetica şi ingeniozitatea prezentării grafice,
inventivitatea şi originalitatea tehnoredactării; - apariţia ritmică; -
abordarea tradiţiilor zonei;
·
mediatizarea experimentelor naţionale, a
personalităţilor locale, cu implicare naţională în istoria şi cultura ţării;
·
impactul
revistei şcolare în viaţa şi activitatea copiilor de vârstă şcolară;
·
cultivarea parteneriatului şcolar;
·
reflectarea problematicii abordate de revistă în
media locală şi naţională;
·
dimensiunea europeană a conţinutului
revistelor şi mesajul intercultural al acestora;
Faza finală a concursului
revistelor şcolare va cuprinde redactori elevi şi cadre didactice de la o parte
din revistele premiate. Pe perioada fazei finale a concursului se va lucra
efectiv la apariţia ,,Revistei
revistelor”, care va fi scoasă pe suport CD electronic şi va fi înmânată
fiecărui echipaj participant. Succes tuturor, în prima fază la etapa judeţeană,
apoi, de ce nu, la cea naţională!
Gelu DRAGOŞ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu