joi, 8 septembrie 2016

DE APRECIAT TRANSPARENŢA ŞI DRAGOSTEA PENTRU VOTANŢII LUI, A DOMNULUI SENATOR DE MARAMUREŞ SORIN MARIUS BOTA LA FINALUL CELUI DE-AL DOILEA MANDAT ÎN PARLAMENTUL ROMÂNIEI

08.09.2016


Activitatea parlamentară a senatorului Sorin Bota

Acum, în pragul finalului celui de-al doi-lea mandat în Parlamentul României, senatorul PSD Sorin Bota  face cunoscută opiniei publice activitatea sa parlamentară. Poate că nu multi ştiu că pe site-ul Senatului este trecută activitatea fiecărui parlamentar, sau poate că, din diferite motive, nu toată lumea verifică ce activitate are parlamentarul pe care l-au trimis să îi reprezinte în Parlament.
De la începutul actualului mandat, senatorul maramureşean a adresat 53 de întrebări şi interpelări miniştrilor, majoritatea dintre ele pe teme precum agricultura, transporturile sau finaţele publice şi a avut 49 de luări de cuvant în plenul forului superior al Parlamentului. În ceea ce privesc  proiectele de lege, senatorul se poate lăuda cu cu un numar de 62 de iniţiative legislative la care a participat în diferite forme: fie ca iniţiator, fie în calitate de co-iniţiator, fie doar în calitate de susţinator al acestora.
Printre proiectele de lege cele mai importante pe care le-a iniţiat senatorul Sorin Bota, acestea devenind legi, se numară:
·        Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul L251/2015, a devenit Legea 324/16.12.2015 publicatã în M.O. 937/18.12.2015. Aceasta lege propune extinderea perioadei de valabilitate a Planului Urbanistic General cu 10 ani în loc de 5 ani, atunci când se impune, urmărind sporirea coerenţei prevederilor legale.
·        Propunere legislativă privind insolvenţa persoanelor fizice, L370/2014, a devenit Legea 151/18.06.2015 publicatã în M.O. 464/26.06.2015 (in calitate de co-initiator). Aceasta lege prevede instituirea unei proceduri colective pentru redresarea situaţiei financiare a debitorului persoană fizică, de bună-credinţă, acoperirea într-o măsura cât mai mare a pasivului acestuia şi descărcarea de datorii, în condiţiile legii.
·        Propunere legislativă privind reglementarea regimului juridic al societăţilor ale căror acţiuni se tranzacţionează pe Piaţa RASDAQ sau pe piaţa valorilor mobiliare necotate – L201/2013 - a devenit Legea 151/22.10.2014 publicatã în M.O. 774/24.10.2014. Aceasta lege reglementează procedura legală de urmat pentru clarificarea situaţiei acţiunilor tranzacţionate pe Piaţa RASDAQ, precum şi a acţiunilor tranzacţionate pe piaţa acţiunilor necotate, în vederea punerii de acord cu prevederile Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Directivei 2004/39/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 21 aprilie 2004 privind pieţele instrumentelor financiare, de modificare a Directivelor 85/611/CEE şi 93/6/CEE ale Consiliului şi a Directivei 2000/12/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivei 93/22/CEE a Consiliului
O serie de proiecte legislative iniţiate de senatorul maramureşean se află pe circuitul legislativ în diferite faze. Printre acestea amintim:
·        Proiect de lege pentru completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap – L406/2016. Această iniţiativă prevede scutirea de impozit precum şi scutirea de la plata timbrului de mediu pentru un autoturism neadaptat, aparţinând însoţitorului persoanelor cu handicap grav sau accentuat, care din motive întemeiate nu poate să conducă nici un fel de autovehicul. Însoţitorul trebuie să fie rudă de gradul I al persoanei cu handicap.
·        Proiect de lege privind diferenţierea substanţelor toxice – B220/201. Prevede ca substanţele toxice care prezintă pericol, sau riscuri mortale la ingerare precum antigelurile, să fie preparate şi aditivate astfel încât să nu fie atractive nici vizual şi nici olfactiv şi astfel să nu poată fi confundate de către oameni, sau animale, şi ingerate.
·        Propunere legislativă privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule – B281/2016. Principalele modificari pe care le aduce initiativa legislativă se referă la reglementarea contractului de asigurare RCA. Prevede posibilitatea suspendarii contractului RCA la cererea asiguratului pe perioada suspendării dreptului de circulaţie sau a imbilizării tehnice a vehiculului. O altă noutate constă în posibilitatea răscumpărării parţii de prejudiciu suportată de asigurat. ASF poate solicita asiguratorilor să notifice în prealabil majorarea primelor, sau poate solicita aprobarea majorării acestora ca parte a unui sistem general de control al preţurilor.
·        Propunere legislativă privind promovarea transportului ecologic – L143/2016. Legea a trecut de votul senatorilor, aflandu-se acum la Camera Deputaţilor pentru dezbateri. Prin aceasta initiativă se doreşte reducerea poluării din aglomerările urbane, reducerea consumului de benzină şi motorină cât şi promovarea noilor tehnologii în transport. Mijloacele de transport în comun acţionate electric au o contribuţie benefică asupra sustenabilităţii economice şi ecologice a comunităţilor pe care le deservesc.
·        Propunere legislativă privind reglementarea creanţelor cesionate - L-270/2015. Această iniţiativă legislativă urmăreşte limitarea oricărei creanţe sau drept litigios pentru a se elimina specula şi tentaţia de a se realiza venituri exorbitante pe seama statului, a cetăţenilor neinformaţi, sau care nu dispun de mijloace necesare pentru a-şi dobândi drepturile ce li se cuvin.
·        Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii - L252/2015. Prin această iniţiativă legislativă se urmăreşte o mai bună coordonare a dezvoltării urbanistice unitare şi durabile, precum şi menţinerea unei mai bune evidenţe a lucrărilor ce se execută la reţelele edilitare şi din fonduri guvernamentale sau europene. Această propunere legislativă urmăreşte reglementarea autorizării construcţiilor în zone de interes turistic în care patrimoniul arhitectural să fie păstrat şi perpetuat. Se permite intervenţia autorităţilor publice locale pentru desfiinţarea construcţiilor ilegale, fără alte formalităţi juridice care până azi erau o frână în luarea de măsuri imediate.
·        Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.186 din 25 iunie 2013 privind constituirea şi funcţionarea parcurilor industrial – L128/2014.
·        Proiect de lege privind completarea art. 60 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal (L185/04.04.2016), proiect iniţiat de senatorii PSD Marius Sorin Bota şi Mihnea Costoiu. Acesta are ca obiect de reglementare scutirea de la plata impozitului pe venit a angajaţilor care activează în domeniul inovării şi cercetării aplicate, dacă îndeplinesc condiţiile legale de cercetător sau cadru didactic universitar. Beneficiarii acestei măsuri pot fi angajaţi în institute de cercetare, universităţi, centre de cercetare şi dezvoltare sau societăţi comerciale. Si aceasta lege a trecut recent de votul senatorilor.
·        Propunere legislativă privind completarea art.3 din Legea nr.349/2002 pentru prevenirea şi combaterea efectelor consumului produselor din tutun - B157/2016. Proiectul de lege prevedea permiterea fumatului în spațiile destinate teraselor unităților de alimentație publică acoperite sau descoperite care au maxim trei pereți, precum și în spațiile destinate și autorizate pentru funcționarea cazinourilor. Aceasta propunere a fost retrasă şi depusă ca amendament la inițiativa legislativă a colegului deputat Daniel Fenechiu  pentru modificarea şi completarea Legii nr.349/2002, privind prevenirea şi combaterea efectelor consumului de tutun, modificată şi completată prin Legea nr.15/2016 – traseul egislativ al acesteia fiind unul mai avansat.
·        Propunere legislativă privind scutirea de la plata creanţelor fiscale accesorii - L84/2013. Aceasta initiativă legislativă prevede posibilitatea de anulare/reducere a tuturor creanţelor fiscale acesorii (dobânzi, majorări de întârziere şi penalităţi) aferente obligaţiilor fiscale datorate bugetului de stat, bugetelor de asigurari sociale şi bugetelor locale, în condiţiile achitării/compensării obligaţilor principale în termen de 3 luni, respectiv 6 luni, luând ca data de referintţă dată intrării în vigoare a prezentei legi.
În lucru la cabinetul domnului senator se mai găsesc o serie de iniţiative legislative care vor fi depuse în perioada următoare.




                                                     Cabinetul senatorului





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu