Se scrie mult despre evoluția
învățământului în țara noastră, se schimbă manualele, unele nu ajung la timp în
școli pentru a putea fi distribuite elevilor:
altele sunt însoțite de C.D.-uri-nefolosibile-toate făcute în grabă și
pentru a se arăta o schimbare în sens evolutiv.
Atunci m-am întrebat dacă există această evoluție cu adevărat?!
Răspunsul a fost atât pozitiv cât și
negativ, bineînțeles și din partea
colegilor de la catedră.
După anul 1989 sistemul de învățământ
românesc a fost într-un continuu proces de reorganizare care a fost lăudat- dar
și criticat: dacă s-ar fi pornit de la factorul uman din școli , s-ar fi putut
ajunge la o pregătire a tinerilor conform cerințelor sociale, pregătindu-i
pentru integrare în societate-deoarece nu avem nevoie numai de intelectuali.E
bine ca la începutul școlarizării elevii să-și construiască o bază solidă de
cunoștiințe și abilități practice; de la gimnaziu fiecare elev să se îndrepte
spre acea formă de școlarizare care e conformă cu abilitățile dobândite și cu
îndrumarea școlară și familială: ori, la noi,
elevul după ce termină gimnaziul este dezorientat: nu-și găsește un drum
în viață care să-l avantajeze.
Sistemul educativ românesc este
reglementat de către Ministerul Educației, Cercetării și Inovării: comparativ
cu țările U.E. competivitatea forței de muncă din România din punct de vedere
al educației și competențelor (abilităților) este încă redusă. În cadrul
studiului PISA aproximativ 70% din elevii de 15 ani din România au avut
performanțe situate sub nivelul cerut pentru un loc de muncă modern, față de
37% din elevii de 15 ani din Uniunea Europeană.
S-ar putea ca pe viitor
conducătorii noștri din învățământ să manifeste mai mult „CURAJ”în abordarea
problemelor învățământului în așa fel ca el să fie legat de practică și să
pregătească elevii încă din clasele primare pentru viață.
STUDIUL PISA - CONCLUZII
ALE ANALIZEI CAUZELOR
Anul 1960-Învățământ
obligatoriu de 4 ani.
Problemă:
Un țăran
vinde un sac de cartofi cu 50 lei.
Costurile
de producție se ridică la 40 lei.
Calculează
profitul.
Anul 1970 - Învățământ
obligatoriu de 7 ani.
Un țăran
vinde un sac de cartofi cu 50 lei.
Costurile
de producție se ridică la 4 cincimi din prețul de vânzare.
La
cât se ridică profitul țăranului?
Se
interzice utilizarea abacului.
Anul 1990-Învățământ
obligatoriu de 10 ani.
Un
economist agrar vinde o cantitate de solanum tuberosum subteran cu o sumă de
bani B. B are mărimea 50. Din elementele B-b, rezultă că b=0. Mulțimea
costurilor de producție P. Are o mărime cu 10 elemente mai mică decât mulțimea
B.
Reprezentați
mulțimea P.ca mulțime- parte a mulțimii B. și hașurați mulțimea rezultantă
R., potrivit următoarei întrebări:cât de mare e profitul?
Se
interzice utilizarea minicalculatorului.
Anul 1995-Învățământ liber
Waldorf.
Desenează
un sac de cartofi și cântă în acest timp un cântecel.
Anul 2006-Învățământ
incluziv.
Un țăran
vinde un sac de cartofi cu 50 RON.
Costurile
de producție se ridică la 40 RON.
Profitul
se ridică la 10 RON.
Să
se sublinieze cuvântul cartofi și să se discute despre el între colegii din
medii culturale diferite.
Se
interzice utilizarea armelor.
Anul 2010.
Un
injiner agronom vinde un sag de gardofi cu 25 euro, gosturile sund de 5 euro,
profidul este de 20 euro.
Selecdează
dermenul gardof și mailează solutia în formad pdf la clasa 2 a@scoala. Euroba.
Anul 2015.
Sori,
nu mai egzisda gardofi!
Doar
vrenci vraiz la mec donelts!
Draiasga
brogrezul!*
Sfârșit!
*sursa
internet
Trebuie
să fim optimiști în privința evoluției învățământului românesc „de la vlădică
la opincă ”și să ne aducem aportul fiecare după puterile lui.
Vom
mai trăi și vom mai vedea!
Olimpia Mureșan - membru în Liga Scriitorilor
Români-Filiala Maramureș
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu