duminică, 25 iulie 2021

Vreți să vorbim despre prieteni și prietenie?!


Nici o problemă ... eu rostesc un singur nume OLGA VĂDUVA (GRIGOROV). Un singur nume aici ... pe această pagină. Și mai pot să deschid una - Angela Dumbravă, . Și mai una - Lăcrămioara Elefteriu, Mai am? Daaa! Roxelana Radu, Violeta Bobocea (prețuire) Maria Bem, Lăcrămioara Teodorescu, Ionica Bandrabur, Limona Rusu, cele din urmă din frumoasa cetate a Moldovei. Ajung la Constanța. Prieteni adevărați am și aici - Vasilica Mitrea, Elvira Răceală, Garofița Jianu, Ana Mihail, Nastasica Popa. Și precis am uitat pe careva! Prietenă îmi este și Mioara Baciu, Aura Dan sau actrița Magda Băcescu. Merg în Oltenia. Și acolo găsesc prieteni și prietenii - Daniela Vîlceanu, Leliana Mihaela Rădulescu. Vreți din Brașov sau Făgăraș? Nicio problemă! rostesc doar două nume Corina Nica și Florentina Danu. Elena Anuța Spiridon - Făgăraș. Dar mai sunt! Aurelia Rînjea. Cu siguranță careva (sau cineva!) se va simți marginalizat pentru că nu a fost nominalizat. De asta nu e prea bine, să dai nume atunci când ai prieteni mulți, pentru că, sigur, vei omite pe careva. Eu, sincer, îmi asum responsabilitatea. Azi, aici, despre prietenia care ne leagă, vreau să vorbesc. Pentru a vă mulțumi că existați în viața mea și a familiei mele, pentru că o știți și pe Cristina. Nu vreau vorbe sucite, meșteșugite, ci vreau doar sinceritate. Cât de frumos este atunci când ai în jurul tău prieteni adevărați. Noi, Cristina și eu, așa vă simțim și vă mulțumim pentru clipele de frumos și emoție, de bucurie și zâmbet, care ni le dăruiți. Fără deosebire. Chiar am trăit asta.

Olga Văduva. Un om puternic. Trecut prin multe. Știe definiția cuvântului prietenie. Mulțumesc Olga Văduva (Grigorov) pentru clipele de zâmbet și frumos dăruite la Dunavățul de Jos (Tulcea), zilele astea. Nu știu cât am fost eu de atent pentru a rosti acest din suflet și cu suflet, mulțumesc. Mă simt dator! Pentru acest lucru am dorit să scriu aceste rânduri. Din respect și prețuire pentru Omul - Olga Văduva. Nu care cumva să credeți că doar pentru dânsa am acest mare și din suflet mulțumesc! Îl rostesc în dreptul fiecărui nume amintit supra. Și lista mea este mare și lungă. Nu cred că aș putea vreodată face o listă completă. Nu cred! dar nici nu cred că voi încerca. Am rostit aceste nume, știti foarte bine, pentru că, abia ne-am despărțit din Tabăra Literară de la Dunavățul de Jos. Mulțumesc Olga Văduva (Grigorov), pentru că aici, în această tabăra literară, ai adunat oameni simpli, dar minunați. Ai adunat clipe de zâmbet și am cimentat prieteniile deja existente între mulți dintre noi. Te-ai întrecut pe tine, Olga Văduva (Grigorov). Te-ai întrecut ... Și ție vreau să-ți dăruiesc un Mulțumesc. Pun, aici, în acest mulțumesc - prietenie, rugăciune, sensibilitate, emoție, putere, frumusețe, mir și lumină. Le meritați fiecare.
,,prietenie - floare de crin alb
crescut în bob de rouă ...
rugăciunea - sfânta noastră rugăciune
rostită cu sinceritatea sufletului
dăruitoare de dreptate și adevăr
rugăciunea credinței sau credința rugăciunii
floare de busuioc ...
sensibilitatea nufărului dăruit privirii
ochilor care știu umbra plânsului
ochilor care sărută culoarea curcubeului
ochilor care ne duc întru lumină și adevăr
a ochilor înțelepciunii ....
emoția inimii o stinge lacrima de rouă
o stinge bobul de fericire proaspăt născut
emoția trimisă pe un foșnet de vânt
trimisă pe rostul unui Cuvânt ...
emoția începutului și a unui niciodată-sfârșit ...
putere din lumina adevărului
vă invit să gustați din aceste bunătăți
puterea stâncii și a zâmbetului
puterea unui albastru dintr-un val ...
de unde vine frumusețea?
din ochiul care știe să plângă,
din inima care știe să rabde,
din dorul care știe să tacă,
din sinceritatea unei priviri
din zâmbet, din adevăr, din ..., din ...
o poveste fără sfârșit!
mir - potir! altar - lumină lină
mir - potir! adevăr - binecuvântare!
mir - sărbătoare, mir - rugăciune,
mir - înțelepciune!
mir - curat! împăcare! alinare!
mir - rugare! eliberare!
mir- secundă de veac, veac dintr-o secundă!
când rostesc cuvântul lumină -
îmi tresaltă sufletul - îmi văd prietenii
lumina adevărului și adevărul din lumină - poetul!
credință în adevăr, adevăr în lumina credinței - poetul!
talant înmulțit sau înmulțirea talantului - poetul!
clipă de adevăr - adevărul unei clipe de sinceritate
- el, poetul!
el, săracul poet, le mânuiește și le șlefuiește pentru
cuvântul prieten sau pentru prietenia cuvintelor - poetul!
Săracul poet? Nu! Poetul nu este sărac
el nu va fi singur niciodată - avea lângă inima lui
prietenie, adevăr, lumină, cuvânt, dreptate, libertate
Ce va face cu ele? Ce va face cu ele?
le va dărui prieteniei și prietenilor de suflet pentru și
prin acestea să dăinuie cinstea, adevărul, dreptatea
VIVAT, POETUL! VIVAT, PRIETENIA! VIVAT PRIETENI! VIVAT, OLGA VĂDUVA (GRIGOROV)!
Și printre aceste clipe de sinceritate vă rog să mă credeți că v-am pus pe Dumneavoastră - prieteni ai cuvântului, prieteni care știți cum se naște lumina, prieteni care știți durerea altuia, ascunzând-o pe-a ta vei naște putere, și cuvânt ... prieteni ai clipei de adevăr ... Doamne ajută! Dor de Dunavăț!
Mulțumesc Olga Văduva (Grigorov)! Dor de Deltă, dor de voi ..

VASILE BELE
Chiuzbaia, 22 iulie 2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu