„România este stat naţional, suveran, unitar şi indivizibil” (Art. 1 din Constituţia României).
Readucem în discuţie această chestiune fundamentală
într-un moment greu al naţiunilor lumii, în context şi al naţiunii noastre,
azi, când împătimiţii dominaţiei planetare pun deschis problema lichidării
acestei principale permanenţe a istoriei – Națiunea, „poporul istoric”, cum i-a
spus Eminescu. Readucem, am spus, căci cercetând şi reflectând îndelung,
valorificând şi contribuţia înaintaşilor, problema aceasta am abordat-o şi am
rezolvat-o ştiinţific într-o carte recentă şi am reluat-o apoi, ca atenţionare,
ca avertismnet, ca semnal de alarmă, în câteva studii publicate în presă.
Naţiunea – „întrânsa ne-am născut, ea este mama
noastră […] Sau punem pumnul în pieptul furtunii, sau pierim!” (Simeon
Bărnuţiu, 1848)
Cum spuneam în alt loc, în ceasurile de mare cumpănă
istorică, cum este şi cel pe care-l trăim azi la nivel planetar şi la nivel
naţional, trăitorii prezentului, pe lângă propria lor judecată şi decizie,
pentru a ieşi dintr-o situaţie limită întreabă istoria – regina ştiinţelor
umaniste, cum i s-a spus -, istoria Neamului lor şi istoria lumii, iar din
istorie pe cele mai reprezentative personalităţi, cele mai ataşate poporului
istoric şi, drept consecinţă, recunoscute de popoare ca stâlpi de lumină şi
energie. Iar istoria şi personalităţile ei emblematice care au gândit şi s-au
exprimat în acest domeniu au concluzionat că naţiunea – naţiunea etnică,
singura accepţiune ştiinţifică a conceptului! – a fost este şi va rămâne
principala permanenţă a istoriei lumii. Şi astfel am început, din motto, cu cea
mai adâncă şi mai succintă cugetare asupra naţiunii, spusă într-un moment de
răscruce pentru fiinţa noastră naţională de gânditorul cel mai reprezentativ,
al locului şi al timpului, Simeon Bărnuţiu, atunci când liderul emblematic al
revoluţiei de la 1848-1849, Avram Iancu, formula deviza: „Sau punem pumnul în
pieptul furtunii, sau pierim!” şi dădea, în stilul său, ordinul de luptă: „No,
hai!”
Şi atunci, dacă mama noastră se află, pentru
fiecare, sub aura sacralităţii, naţiunea noastră, în care cu toţii ne-am
născut, cum poate fi? Tot atunci, în 1848, „omologul” de peste Carpaţi al lui
Bărnuţiu, care ca şi acesta îşi închinase ţării sale viaţa, Nicolae Bălcescu,
tălmăcea alor săi că „naţionalitatea (naţiunea – n.n.) este forma cea mai
dezvoltată a raselor… Ea este legitimitatea popoarelor”. Iar geniul nostru
naţional, Mihai Eminescu – „prima jertfă politică pe altarul Daciei Mari”, cum
i s-a spus (dr. Aurel David) – pleda ferm pentru a se respecta „suprema lege a
conservării naţionalităţii şi a ţării, cu orice mijloc şi pe orice cale”,
adăugând: naţiunea, „noi o iubim aşa cum este, cum a făcut-o Dumnezeu, cum a
ajuns prin suferinţele seculare până în zilele noastre… Şi chiar dacă amintirea
noastră ar pieri în umbra vremilor şi s-ar şterge din memoria tuturor, tot pe
aceeaşi cale a conservării naţionalităţii şi a ţării vom stărui …”.
Foarte interesantă pentru contextul actual este
vocea lui I.C. Brătianu, cel care, treptat, a devenit unul din cei mai
importanţi oameni de Stat ai României. Preocupat – ca şi Nicolae Bălcescu, ca
şi generaţia lor paşoptistă, de altfel – de revoluţia viitoare în contextul
european, în 1853, la câţiva ani după revoluţia paşoptistă reprimată de
imperii, când împreună cu mulţi „căuzaşi” mânca pâinea neagră a emigraţiei,
I.C. Brătianu dorea ca revoluţia viitoare „să fie renaşterea Europei pentru o
libertate statornică”. Şi, în această perspectivă ţinea să lămurească problema
naţiunii ca fiind esenţială în viitorul context. Anume, dorea ca românii
„să-nţeleagă că d-a trăi ca naţie e cea dintâi condiţie a unui popor” iar
apărarea naţiunii „contra celor care au nelegiuirea d-a voi să-i lipsească de
dânsa este nu numai un drept, ci şi o datorie sfântă; crimă şi sinucidere d-a
nu o face”. Ca şi Bărnuţiu în 1848 – findcă era un crez al „secolului
naţiunilor”! – şi I.C. Brătianu considera naţiunea drept „cea dintâi condiţie a
libertăţii”. De aceea, continua el, naţiunea „nu se poate dobândi nici dezvolta
subt steagul despotismului”. În spiritul veacului era şi convingerea lui I.C.
Brătianu: că naţiunea, libertatea şi democraţia erau valori supreme îngemănate.
Şi sublinia, adresându-se atunci mai ales românilor ardeleni: „Nu credeţi că
naţionalitatea (naţiunea – n.n.) se poate dezvolta subt suflare străină”. Iar
„făcând pe mortul, nu vom reînvia naţionalitatea noastră”. Invocând, în
sfârşit, obiectivul major al unităţii politice, I.C. Brătianu spunea semenilor
săi că „sufletul României nu se poate manifesta decât în unitate naţională […]
pe cât vom fi trunchiaţi, locul naţiei noastre va fi gol în corul cel mare al
omenirei şi omenirea va suferi şi noi vom suferi mai tare”.
Deci, acest revoluţionar paşoptist şi apoi mare om
de Stat român, scrutând viitorul, se pronunţa pentru o Europă a naţiunilor
suverane cu Statele lor naţionale unitare şi independente. Iar aceasta ar putea
fi, cu adevărat, „renaşterea Europei pentru o libertate statornică”. Soluţie cu
atât mai mult valabilă azi.
„Cea mai firească societate omenească este
naţiunea”
„Naţiunea este o fiinţă organică” (Nicolae
Iorga)
Marele istoric Nicolae Iorga, în 1912 făcea această
remarcă importantă asupra naţiunii: „Cea mai firească societate omenească este
naţiunea”. Iar în 1922 adăuga: „Naţiunea este o fiinţă organică”, în sensul că
„tot ce se găseşte întrânsa nu se desparte de dânsa şi colaborează la viaţa
ei”. În 1940, cu câteva luni înainte de a fi asasinat, când Statele europene
cădeau sub agresiunea hitleristă, savantul, cu autoritatea ştiinţei şi
clarviziunii sale încuraja naţiunile aflate în suferinţă să nu piardă speranţa:
„Mai e naţiunea. Ea nu se poate umili pentru totdeauna şi nu se poate nimici
nici de-a lungul sutelor de ani. E lucrul primordial şi plastic, de la dânsa
vine totul. Ea întinde Statul în ceasurile bune, în ceasurile rele îl resoarbe,
îl ascunde în misterul ei sacru până la o altă tresărire în afară, ca arborele
care-şi întinde vlaga în toamnă pentru o nouă primăvară. Deci, orice ar fi,
pentru cei mai mici şi ameninţaţi, înapoi la naţiune”– le spunea el.
Cel mai de seamă doctrinar al ortodoxiei româneşti,
părintele Dumitru Stăniloae, într-o îndelungată activitate publicistică s-a
oprit frecvent asupra conceptului fundamental de naţiune. „Naţiunile sunt
comunităţi de destin – scria el în 1940 -, comunităţile cele mai temeinice, mai
statornice”. Pentru doctrinarul ortodox care cu un an înainte îşi publica
antologia Ortodoxie şi românism, naţiunea „este o condiţie fundamentală a
mântuirii”. Iar în anii celui de-Al Doilea Război Mondial, când naţiunile au
fost atât de greu încercate, părintele Stăniloae scria: „Neamurile (naţiunile –
n.n.) sunt zone ontice ireductibile. Ele sunt unităţi specifice ale omenirii”.
Şi continua: „Aceste întreguri etnice, vii organisme spiritual-biologice, nu
pot fi sfărâmate pentru a se crea comunităţi bisericeşti anaţionale”. În alt
articol, reluând ideea permanenţei naţiunii de-a lungul istoriei, scria: „Între
realităţile fundamentale care au rămas după furtunile istoriei au fost în
primul rând Neamurile, căci Neamurile au fost întotdeauna purtătoarele istoriei
şi ale culturii. Drept aceea oricâte noutăţi ar putea ţâşni de pe urma
războului actual, nu încape îndoială că Neamurile vor continua să rămână ca
realităţi fundamentale …”.
Marele sociolog Dimitrie Gusti, referindu-se la
ponderea naţiunii la nivel planetar, nota: „Naţiunea este realitatea centrală
care însumează toate aspiraţiile fireşti ale indivizilor şi de la care pornesc
nu spre altă fiinţă ci spre un nou plan de relaţii toate manifestările
internaţionale…”. În ce ne priveşte, valorificând contribuţiile înaintaşilor şi
pornind de la ei, am sintetizat în definiţii şi caracterizări succinte
conceptul de naţiune – naţiunea etnică! -, de Stat naţional, precum şi
blindajul lor de oţel special, naţionalismul.
La
nivel planetar a prevalat şi prevalează dreptul naţiunii înaintea tuturor!
Naţiunea traco-geto-dacilor – strămoşii noştri
reali, descendenţi ai poporului primordial al Europei (arienii/pelasgii) -,
creatoarea primelor civilizaţii europene, în Neolitic, a fost prima naţiune
constituită pe „bătrânul continent”, cu primele State naţionale. Statul
naţional, fiu natural al naţiunii, coordonatorul dezvoltării ei optime şi al
apărării ei în faţa oricăror provocări şi primejdii, este un ansamblu organic
de instituţii continuu perfectibile în dinamica vieţii, acreditat de istorie ca
formaţiune politică ideală, devenit expresia politică a poporului suveran în
epoca modernă – epoca suveranităţilor naţionale – în care egalitatea în datorii
şi drepturi s-a impus ca un bun comun al tuturor cetăţenilor săi. Şi redăm aici
cea mai reprezentativă şi mai fermă apreciere asupra specificului naţional şi a
Statului naţional pe care i-o datorăm geniului nostru naţional, Mihai Eminescu:
„Cestiunea de căpetenie pentru istoria şi continuitatea de dezvoltare a acestei
ţări este ca elementul românesc să rămâie cel determinant, ca el să dea tiparul
acestei forme de Stat, ca limba lui, înclinările lui oneste şi generoase, bunul
lui simţ, c-un cuvânt geniul lui să rămâie şi pe viitor norma de dezvoltare a
ţării şi să pătrundă pururea această dezvoltare”. Şi Eminescu concluziona:
„Voim Statul naţional, nu Statul cosmopolit, nu America dunăreană. Voim ca
stejarul stejari să producă, nu meri pădureţi”.
Naţionalismul – atât de deformat şi de hulit de
propaganda Forţelor de dominaţie! – este sentimentul sacru al oricărui nativ ce
se revendică de la o naţiune şi, deopotrivă, datoria lui sacră de a contribui
la dezvoltarea optimă a acesteia şi de a o apăra până la sacrificiul suprem.
Totodată, naţionalismul implică sentimente similare pentru toate naţiunile
lumii – surorile bune ale naţiunii sale în florilegiul planetar al naţiunilor.
Deci, după atâtea opinii ale unor înaintaşi de
înaltă ţinută ştiinţifică şi patriotică, concluzii pertinente la care aceştia
au ajuns prin îndelungate reflecţii asupra surselor studiate şi după propria
experienţă de viaţă, ce trebuie să facem noi pentru a nu greşi faţă de
înaintaşii noştri, faţă de noi înşine, faţă de contemporanii şi urmaşii noştri,
pentru a găsi întotdeauna „cuvântul ce exprimă adevărul”?
Himera „Imperiului universal”
Ne aflăm, într-adevăr, sub greutatea axiomatică a
realităţii istorice, reţinută şi în opiniile citate, privitoare la naţiunea
etnică şi la Statul ei naţional – valori supreme aflate acum la o răscruce a
istoriei – iar pe de altă parte suntem şocaţi de o aşa-zisă „viziune nouă”
care, ignorând datele şi legitatea istorică, „postulează” schimbarea, la
comandă, a ceea ce este statornicit ca permanenţă istorică şi direcţie de
evoluţie spre mai bine, „postulează” o schimbare în acest mod în însăşi natura
umană.
Spuneam la început că lumea – şi noi, cu lumea! – se
află, azi, într-un moment greu, ca urmare , în fond, a unor slăbiciuni şi erori
ale însăşi societăţii umane, perpetuate în timp. Societatea modernă, ajunsă –
prin lupta milenară a naţiunilor – în această epocă a suveranităţilor
naţionale, epocă în măsură să asigure, în sfârşit, armonia socială şi
democraţia reală – idealul tuturor timpurilor istorice – a fost şi ea deturnată
de la mersul său firesc de către forţele de dominaţie planetară. Acestea,
preluând de la defunctele imperii „istorice” himera „Imperiului universal”,
plănuiesc constituirea unui, la fel de himeric, „Imperiu global” – condus de un
Guvern mondial, într-o aşa-zisă „Nouă Ordine Mondială” -, cu trecerea printr-o
„fază intermediară”, pregătitoare, de aşa-zise „Uniuni” – superstate zonale în
care să se „topească” naţiunile etnice reîncarcerate, cu Statele lor naţionale
într-un superstat „civic şi multicultural”, fără culoare naţională.
Prima „Uniune” de acest fel – intitulată,
semnificativ, „Uniunea Statelor Americane” (U.S.A.) – a fost creată către
sfârşitul secolului al XVIII-lea, cu gândul de a cuprinde în viitor cele două
Americi, iar altele două, până acum, au fost create în secolul al XX-lea:
celebra U.R.S.S. iar mai nou „Uniunea Europeană” (U.E.). Mai sunt „planificate”
şi altele. Corifeii acestor forţe şi ai acestor entităţi au elaborat şi au
promovat „noua viziune” asupra naţiunii şi a Statului ei naţional. Prima
„variantă” a acestei „noi viziuni” a fost cea
leninist-stalinistă/masono-comunistă (bolşevică) şi pe baza ei s-a constituit
în 1922 prima mare închisoare modernă a naţiunilor deja încarcerate în imperiul
„istoric” anterior, autocrat, al ţarilor, numit acum „Uniune” (U.R.S.S.), cu
dezastruoasele rezultate cunoscute. Varianta „postula” dispariţia previzibilă a
naţiunilor, dar nu găsise încă „formula magică” a dispariţiei, iar corifeii au
trecut la aplicarea forţei, cu lichidări masive împotriva „duşmanilor
poporului”, hotărâţi să construiască o mare „naţiune sovietică”. Era noua
invenţie „în materie”, în plan euro-asiatic, după sintagma „naţiune politică” a
nobilimii din Evul mediu şi sintagma „naţiune americană”, nume care începea să
fie folosit pentru mozaicul etnic ce popula U.S.A.
Transformarea
naţiunilor etnice în aşa-zise „naţiuni civice”
Trecându-se, la începutul secolului al XX-lea, la
„faza” neoimperialistă şi constituindu-se conspiraţia neoimperialistă mondială
pentru reîncarcerarea naţiunilor care, prin luptă milenară, obţinuseră
recunoaşterea principiului suveranităţii, cu dreptul
constituirii/reconstituirii Statelor naţionale, corifeii forţelor de dominaţie
au căutat continuu „formula magică” pentru amăgirea şi reîncarcerarea
naţiunilor europene, naţiuni cu străvechi rădăcini istorice şi cu o civilizaţie
avansată. Astfel, au relansat, în etapa interbelică, ideea unor „federaţii”
zonale şi chiar ideea unor „State Unite ale Europei”, dar evenimetele s-au
precipitat şi ideile s-au stins.
Între timp se pornise – discret dar mai ales secret
– „lucrarea” unei noi „construcţii” europene, căutându-se momentul potrivit
pentru punerea în operă a „proiectului”. Şi „momentul” a venit după cel de-Al
Doilea Război Mondial, când, printr-o politică a „paşilor mărunţi”, s-a declanşat
acţiunea de constituire a „Uniunii Europene”. Între timp, marea „Uniune
Sovietică”, datorită represiunilor şi contradicţiilor interne, ca şi
agresivităţii în plan extern, urca stăruitor către un prag al exploziei la
sfârşitul secolului al XX-lea, iar „uniunea” de peste ocean avea „probleme”;
chiar un cunoscut ziarist al ei o numea „imperiul sălbăticiei”.
În Occident se afirma însă „Uniunea Europeană”. Şi
în timp ce U.R.S.S. „cădea” – de fapt se „metamorfoza”, cu chinuri inerente,
într-un mare „Centru de Putere” -, Uniunea Europeană lansa, în ianuarie 2006,
„varianta a doua” în problema desfiinţării naţiunilor etnice şi a Statelor lor
naţionale ai căror lideri acceptaseră sau vor accepta, semnând, „aderarea” la
U.E. -, variantă dată sub forma unei „recomandări”, conţinând şi „formula
magică” pentru aceasta: adică transformarea naţiunilor etnice în aşa-ise
„naţiuni civice” care, cu Statele lor naţionale, devenind şi ele „civice şi
multiculturale” să se „topească” în Superstatul U.E., condus după „aquis-ul”
comunitar elaborat de specialiştii tehnocraţi ai centrului, conduşi mult timp
de Jean Monnet.
Cercetând constituirea şi ascensiunea U.E., doi
autori englezi: Cristopher Booker şi Richard North -, cu o investigaţie la zi
şi o bibliografie impresionantă, au elaborate, iar în 2003 au publicat o
impresionantă carte ştiinţifică purtând un titlu semnificativ: „Uniunea
Europeană – marea amăgire”, tradusă imediat şi editată în limba română, dar
tăcută de media noastră internă. Titlul exprimă demonstraţia convingătoare din
conţinut iar finalul o rezumă succint şi se constituie ca o previziune. Îl
reproducem aici: „Numai când oamenii au descoperit că şi-au pierdut democraţia
şi puterea propriilor lor ţări de a se guverna singure, au început să aprecieze
într-un fel nou cât de preţioase erau valorile care le-au fost luate fără
ştirea lor. Deveniseră victimele uneia dintre cele mai mari prefăcătorii
colective ale secolului al XX-lea care din acest punct de vedere merită să fie
aliniată lângă visele de autoamăgire ale comunismului. Mai curând poate, iar nu
mai târziu, fantezia ‘marelui proiect european’ se va destrăma, biruită de
realitate, distrusă de toate acele contradicţii pe care ambiţiile ei demente
n-au fost în stare să le prevadă şi pe care n-ar fi putut niciodată spera să le
rezolve. Dar va lăsa în urma ei distrugeri cumplite: un pustiu din care
popoarele Europei vor avea nevoie de mulţi ani ca să se trezească iar la
viaţă”.
Au urmat şi alte previziuni similare, câteva
atenţionări în presă, cotidianul «Ziua» „monitoriza” inteligent evenimentele,
dar factorul nostru politic intern îşi urma „programul”. Astfel că România,
abia ieşită de sub obedienţa directă a U.R.S.S. (aflată în curs de
„metamorfozare”), a fost inclusă în U.E. prin semnăturile liderilor de atunci,
cu de la ei putere, în 2007 şi, operativ, cu aprobarea Parlamentului. Semnând
„aderarea” la U.E., liderii au cedat suveranitatea naţională şi au angajat ţara
să urce şi următoarele două „trepte” numite, eufemistic, „integrare” şi
„globalizare”; la capătul „scării”, desigur, urma a se deschide larg porţile
„Imperiului global”.
„Ţineţi cu poporul toţi, ca să nu rătăciţi, pentru
că poporul nu se abate de la natură, nici nu-l trag străinii aşa de uşor de
partea lor…”
Înaintaşii noştri ne-au dat soluţia pentru a nu
greşi în asemenea ceasuri de cumpănă: „Ţineţi cu poporul toţi ca să nu rătăciţi
– ne-a spus acelaşi Simeon Bărnuţiu -, pentru că poporul nu se abate de la
natură, nici nu-l trag străinii aşa de uşor în partea lor, cum îi trag pe unii
din celelalte clase, care urlă împreună cu lupii şi sfâşie pe popor dinpreună
cu aceştia; nu vă abateţi de la cauza naţională de frica luptei…”.
Şi cum trebuie procedat – încă ne-a spus Mihai
Eminescu: „Schimbaţi opinia publică, daţi-i o altă direcţiune, răscoliţi geniul
naţional – spiritul propriu şi caracteristic al poporului – din adâncurile în
care doarme, faceţi o uriaşă reacţiune morală, o revoluţiune de idei, în care
ideea românească să fie mai mare decât uman, genial, frumos. În fine, fiţi
români, români şi iar români!”.
Nu din laşitate ne vine în minte zicala populară:
„Uşor de spus, greu de făcut!”. Căci factorul politic, autointitulata „clasă
politică”, după „aderarea” la U.E., din 2007, îşi urmează cu zel programul
„pro-european”, aşa cum i se cere. Personal, atât cât am putut, am atras
atenţia asupra drumului greşit pe care se merge, cel mai important prin cartea
din 2010. Apoi am continuat, cu posibilităţile şi mai reduse ale pensionarului.
Au procedat şi alţii la fel, dar tot cu dezamăgiri. Citez cartea d-lui general
(r) Gh. Dragomir : „Europa cu capul în stele şi trupul însângerat”, Bucureşti,
Editura România în lume, 2011, 331 p. sau cartea a doi sociologi, prof. dr.
T.O. Bompa şi prof. dr. D. Porojan, „România – acum ori niciodată!”, Bucureşti,
Editura Irecson, 2010, 287 p. -, în sfârşit cel mai important semnal de alarmă,
cartea omului politic prof. dr. Gheorghe Funar intitulată „Holocaustul
împotriva românilor, două volume masive”, Cluj-Napoca, Editura GEDO, 2011 şi
2012, continuată prin conferinţe de presă şi articole, punctând derapajele şi
formulând soluţii de îndreptare.
Şi tăvălugul îşi continuă rostogolirea, iar
megacriza din U.E. refuză să dea semne de vindecare Între timp, adeverindu-se
previziunea celor doi autori englezi şi alte previziuni similare, Uniunea
Europeană a intrat în criză, devenită repede megacriză, cu perspectiva unei
„explozii”. Liderii şi doctrinarii „U.E.”, alarmaţi şi ei, s-au întrunit
non-stop, dar nu s-au putut abate de la direcţia dată. Astfel că, după
dezbateri, au decis doar să schimbe titulatura: în loc de „Uniunea Europeană”,
au reînviat „formula americană”, de două ori eşuată în Europa: „Statele Unite
ale Europei”, absolut inadecvată pentru „bătrânul continent” cu naţiuni având
rădăcini istorice adânci şi o civilizaţie recunoscută. În fond, cu această
„schimbare” U.E. rămânea „aceeaşi Mărie cu altă pălărie”, cum am atenţionat
într-un studiu apărut în presă, în care insistam asupra ideii unei Europe Unite
dar o Europă a naţiunilor suverane şi a Statelor lor naţionale independente. Au
însă medicii o vorbă de duh: „Frecţie la picior de lemn!”.
Şi tăvălugul, pentru noi – dar nu numai pentru noi!
– îşi continuă rostogolirea, iar megacriza din U.E. refuză să dea semne de
vindecare. Noi rămânem cu Suveranitatea cedată, cu falsificarea identităţii
naţionale reale reconfirmată guvernamental în varianta cea mai dură. În paralel
se resimte acut efectul înstrăinării de până acum a activelor economice şi a
resurselor naţionale strategice şi se înstrăinează în continuare ce a mai rămas
neînstrăinat.
Pământul ţării, conform Constituţiei revizuite,
continuă să se vândă „într-o veselie”, la străini şi la apatrizi. Ministerul
educaţiei rămâne cu obiectivul principal, învăţământul, căzut din titulatură,
Sănătatea se „îmbolnăveşte” periodic. „Roiuri” umane, ca odinioară, continuă să
plece în „migraţie” în „lumea largă”, pentru o viaţă decentă, în timp ce viaţa
politică se derulează într-o vrajbă endemică şi la intervale de timp lansează
noi campanii de revizuire a Constituţiei pentru a fi pusă de acord cu aquis-ul
comunitar, conform angajamentelor asumate de lideri şi de Parlament în 2007,
când a fost cedată suveranitatea naţională etc. etc. etc.
Acum, în cea de-a treia campanie de revizuire a
Constituţiei, bătălia cea mare se dă în jurul articolului 1, mai exact în jurul
conceptului de Stat naţional al acesteia. Din punctul de vedere al celor
interesaţi, acest atribut major a mai rămas de eliminat din respectivul
articol, în cea mai mare parte deja golit de conţinut prin cedarea
suveranităţii şi falsificarea identităţii naţionale.
Statul
naţional român pare să devină Stat fiscal
Cu eliminarea din Constituţie a conceptului de Stat
naţional, factorul politic s-ar conforma integral „recomnadării” U.E. din
ianuarie 2006, Statul naţional devenind „civic şi multicultural”, spre
satisfacţia unor agresive extremisme minoritare şi ar fi pregătit să se
„topească” în himericul „Imperiu global”. De altfel, conceptul în sine a fost
serios afectat din altă direcţie: prin fiscalitatea excesivă promovată de
guvernele „tranziţiei” Statul naţional pare să devină Stat fiscal. România –
s-a comunicat recent – are cel mai mare procent de impozitare a muncii.
Constituţia
revizuită ar trebui să asigure cadrul legislativ pentru recuperarea
suveranităţii naţionale
Având în vedere situaţia limită în care ne aflăm, nu
o revizuire a Constituţiei ne este necesară ci, într-o perspectivă bine
chibzuită, ne este necesară o nouă Constituţie. Iar Constituţia care ar ieşi
din actuala revizuire ar trebui să asigure cadrul legislativ pentru următoarele
obiective majore: recuperarea suveranităţii naţionale; recuperarea identităţii
naţionale reale; readucerea „acasă” a activelor economice şi a resurselor
naţionale înstrăinate, în paralel cu revenirea „acasă” a cetăţenilor Statului
naţional plecaţi „în lume” pentru pâinea familiilor lor; redobândirea
pământului ţării vândut străinilor şi apatrizilor după ultimele două revizuiri
ale Constituţiei; reconsolidarea instituţiilor Statului naţional pe temelia
interesului naţional; grija deosebită pentru a nu fi afectată străvechea
noastră dreaptă credinţă monoteistă prin „ecumenismul” globalizator care se
preconizează. Grija pentru toate acestea şi pentru multe altele care s-au
deteriorat ar urma să fie înscrisă în noua noastră Constituţie, a Statului
naţional suveran, unitar şi indivizibil şi în legile speciale care ar urma să
se dea în litera şi spiritul ei, într-un efort stăruitor de renaştere naţională
în care totul trebuie regândit şi restatornicit.
Legat de ceea ce am afirmat anterior, se impune o
precizare specială cu privire la religia noastră strămoşească. Ortodoxia este
religia noastră naţională. Termenul este o traducere în limba greacă a
expresiei: dreaptă credinţă. Noi includem în acest termen, ca dreaptă credinţă,
şi străvechea noastră dreaptă credinţă monoteistă, multimilenară, a strămoşilor
reali, de la arieni la traco-geto-daci. Şi numai în această accepţiune
considerăm deosebit de importante precizările doctrinarului teolog Dumitru
Stăniloae, care scria în 1939 în cartea sa, «Ortodoxie şi românism»,
următoarele: „Când accentuăm elementul ortodox din firea românească arătăm un
motiv în plus pentru necesitatea ca neamul nostru să rămână pe linia ortodoxă
dacă vrea să nu decadă din românism şi în general dintr-o situaţie superioară
în una inferioară. Aceasta ar fi nu numai o cădere din ordinea naturală, ci şi
o păcătuire faţă de Dumnezeu, care n-ar rămâne nepedepsită”. Şi dădea exemplul
evreilor: „Evreii au fost avertizaţi în mod special de profeţi să nu cadă din
religia înaltă a părinţilor, iar pedeapsa pentru această cădere prin neprimirea
lui Hristos a fost gravă, arătându-se ca o degenerare naţională”. Şi, revenind
la români: „O părăsire a ortodoxiei (de către români, n.n.), avută timp
îndelungat, echivalează cu degenerarea care e legată de orice coborâre dintr-o
situaţie spirituală mai înaltă”.
O
Europă a naţiunilor suverane şi a Statelor lor naţionale independente
Un avertisment similar ne-au lăsat şi marele istoric
Nicolae Iorga şi mareşalul Ion Antonescu. Or, privitor la religie, „Uniunea
Europeană”, faţă de care liderii şi Parlamentul au semnat şi au votat
„aderarea” în 2007, deja ne promisese, în 2005, ca perspectivă, o „Europă
post-creştină”. Comentariile sunt de prisos. Să fim însă bine înţeleşi: Orice
compatriot raţional şi orice european cu mintea întreagă dereşte o Europă
unită, dar, cum spuneam mai sus, o Europă a naţiunilor suverane şi a Statelor
lor naţionale independente, edificată pe temelia unui complex de relaţii,
convenţii, tratate în beneficiul reciproc, pentru o dezvoltare optimă şi pentru
apărare, pentru pace în lume. Aceasta ar putea fi, într-adevăr, cum ne spunea
revoluţionarul paşoptist şi mare om de Stat I.C. Brătianu „renaşterea Europei
pentru o libertate statornică” şi pentru ca naţiunile ei să nu devină victime
ale jocului periculos şi iresponsabil pus la cale de „înalţii prelaţi ai
globalizării”, joc la care au aderat, fără rezerve şi cu o supunere oarbă, multe
„cozi de topor” şi de la noi din ţară şi multe, foarte multe, aşa-zise „elite”
culturale, universitare şi politice.
Conştientizăm greutatea acestui efort de renaştere
naţională, mai ales că el trebuie concertat planetar, căci şi primejdia este
planetară. Pentru acest efort ne este necesar un partid politic construit pe
alte criterii decât până acum, partid care, în consens cu alte partide, la fel
construite, unite pe vectorul – forţă al renaşterii naţionale, să-şi asume
această răspundere. Partidele politice existente, în primul rând cele
generatoare de „baroni” moderni – „ciocoi noi cu bodyguard”, cum le-a spus
scriitorul Dinu Săraru -, generatoare de discordie şi de politică aistorică, au
dovedit că nu sunt capabile să-şi asume un astfel de efort.
Criteriul de constituire a partidelor politice
moderne pentru a contracara efortul de dominaţie mondială al celor celor care
l-au promovat şi îl promovează. Partidele politice ale epocii moderne – epoca
suveranităţilor naţionale, a armoniei şi a democraţiei reale -, dinamizatoare
ale unei vieţi politice sănătoase, benefice într-un Stat naţional – trebuie să
exprime, fiecare în parte, şi toate împreună, în plan naţional şi pe
componentele majore de dezvoltare a Societăţii, unitatea naţională – pe temeiul
armoniei sociale şi al democraţiei reale – şi să militeze consecvent pentru
optimizarea dezvoltării, pentru prevalenţa dreptului naţiunii, al poporului
suveran înaintea tuturor, pentru buna convieţuire în lume.
Doctrine
înscrise pe „roza vânturilor”
Cei care au fost şi sunt interesaţi să domine lumea
– un obiectiv himeric şi criminal – şi în primul rând să desfiinţeze naţiunile
etnice şi Statele lor naţionale, să le reîncarcereze într-un „Imperiu
universal” sau , mai nou, într-un „Imperiu global”, i-au „învăţat” pe cei
vizaţi – adică „restul” lumii! – să-şi constituie partide politice pe segmente
sociale şi cu doctrine înscrise pe o „roză a vânturilor”. Pentru ca
învrăjbindu-se de „jos” în „sus” şi de „sus” în „jos” – în lupta pentru putere,
să destabilizeze societatea, Statul naţional, astfel ca acestea, „globalizate”,
să poată fi dominate de „învăţătorii” lor. Problema aceasta trebuie explicată
pe-ndelete tuturor compatrioţilor, tuturor concetăţenilor. Trecerea la acest
nou sistem de convieţuire a partidelor politice va însemna o adevărată
revoluţie în viaţa politică a lumii, în beneficiul naţiunii şi al Statelor lor
naţionale, a popoarelor suverane şi cea mai puternică lovitură dată forţelor de
dominaţie mondială. Paşnic, fără violenţă! Din păcate, demersurile personale de
până acum – oferind noi, după posibilităţile proprii, consiliere ştiinţifică şi
doctrinară – n-au dat rezultate concrete. Dezamăgiri au avut şi alţii.
Să
redevenim „români, români şi iar români”, patrioţi şi naţionalişti
Sufletul naţional pare să nu mai aibă sălaş în
conturile bancare. Iar compatrioţii din ţara reală, împinşi la limita sărăciei,
neinformaţi şi dezinformaţi, abia îşi caută un loc de muncă şi ceva „mărunţiş”
pentru „coşul zilnic”, dar şi mulţi, e adevărat, au ajuns să nu mai reziste
tentaţiilor şi manipulării din campaniile electorale. Ar trebui o unire într-un
întreg între sufletul naţional şi ansamblul mijloacelor necesare pentru
revigorarea unei vieţi politice sănătoase. Această unire nu este imposibilă,
dar întârzie îngrijorător să se producă, în timp ce tăvălugul răului se
rostogoleşte continuu peste noi. Tocmai o asemenea unire ne-ar permite să nu
„rătăcim”, cum ne-a învăţat revoluţionarul paşoptist Simeon Bărnuţiu, ne-ar
permite să dăm o altă direcţie, decât până acum, opiniei publice, să facem o
„revoluţie de idei”, în fine, să fim ori să redevenim „români, români şi iar
români”, patrioţi şi naţionalişti, aşa cum ne-a îndrumat geniul nostru
naţional, Mihai Eminescu.
De avem sau nu dreptate/Eminescu să ne judece!” – vorba
poetului Grigore Vieru din „trista ţară basarabă”. Dacă nu ne ajutăm singuri,
nimeni nu ne va ajuta! Să nu uităm că România Mare a fost creată de înaintaşii
noştri sub deviza: „Prin noi înșine””, deviză care azi revine puternic în
actualitate.
Aşa să ne ajute Dumnezeu! Amin!
Autor:
Conf. univ. dr. Gheorghe D. Iscru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu