luni, 25 martie 2024

Poezii populare de Nelu DANCI


De la,, Runc"

 De la ,,Runc" răsare luna,

Eu la crâșmă merg acuma,

Unde fetele-s ca focu',

Și-mi zic că aici mi-e locu'.

Lângă crâșmărița faină,

Îmbrăcată ca o doamnă,

Ce se învârte, se sucește,

Și îndată mă servește.

Cu vin bun din,, podișor",

Pus de ea, într-un ulcior,

Nici prea mare, dar nici mic,

Să-l bea doar cine-i voinic.

Și să pot sta pe picioare,

Că aici sunt dansatoare,

Fetele, ce le-am pomenit,

Când aicea am venit.

Distracția să înceapă,

Că am băut vinul fără apă,

Să o joc pe crâșmăriță,

Că să-mi dea și o guriță.

Nevasta mea să nu știe,

Căci am cheltuit o mie,

O mie și chiar mai mult,

Fără să iau împrumut!

***********************


JUNGHIU
Joacă junghiu' cu mninunea,
N-ai văzut de când e lumea,
Cum sare și-o, învârte tare,
Să se vadă, mîndrele poale.
Mai încolo o ,,mătrice",
Joacă cum ceatăra zice,
Și amândouă, într-un pas,
Sar, că atât le-a mai rămas.
Junghiul se ține frumușel,
Mătrice, nu mai stă de-fel,
Se strâmbă, ba se îndoaie,
Prin picioare la găzdoaie.
Și uite așa amândoi,
Se sucesc, de-i vai de noi,
Nu știi de care să scapi amu',
Sai în sus, ca fotbalu'.
De ele nu poți scăpa,
Oricât ai vrea dumneata,
Stai mai bine liniștit,
Fără mătrice și junghi, afurisit.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu