Unul dintre elementele relevante privind imaginea,
reprezentarea şi promovarea judeţului Maramureş, atât la nivel naţional, cât şi
internaţional, îl reprezintă logo-ul acestuia. După realizarea şi aprobarea
Strategiei de Dezvoltare Durabilă 2013-2020 a judeţului Maramureş, un pas important
este realizarea unui studiu de promovare şi branding, care cuprinde şi
realizarea logo-ului.
Grupul de lucru din cadrul Consiliului Judeţean Maramureş a
organizat în 30 mai 2016, o întâlnire cu oameni de cultură, avizaţi a se
pronunţa asupra simbolisticii, cromaticii şi a elementelor care trebuie să se
regăsească în acest logo. La discuţii au participat: din partea Muzeului de
Etnografie şi Artă Populară Baia Mare - prof. dr. Ilie Gherheş şi muzeograful
Janeta Ciocan, dr. Ioan Marchiş – directorul Direcţiei de Cultură Maramureş şi
etnologul Georgeta Iuga. S-a stabilit că simbolul care urmează a fi prelucrat
şi stilizat de firma prestatoare – să fie rozeta în mişcare cu dinţi de lup –
cu 12 raze (care sugerează o horă) şi 12 dinţi triunghiulari. Din punct de
vedere al simbolisticii numărului 12, acesta sugerează protecţie şi
perfecţiune. În ceea ce priveşte motto-ul, care urmează să fie ataşat
elementului grafic, s-a convenit asupra expresiei „Maramureş Te poartă spre
tradiţie” scris pe două rânduri. În ceea ce priveşte cromatica, aceasta se va
rezuma doar la două culori, una dintre ele fiind roşul care se regăseşte în
icoanele maramureşene. Scrisul va fi cu majuscule, arhitectural, în adâncime,
din elemente care să sugereze lemnul.
Concluziile discuţiei au fost transmise firmei prestatoare
care, în cel mai scurt timp, va prezenta concepţia grafică unitară a logo-ului.
Biroul de presă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu