Bilanţul Ministrului Transporturilor la 6 luni de la
preluarea mandatului
Raportul de activitate al Ministrului Transporturilor
se înscrie în linia generală a Guvernului Tehnocrat. Dacă luăm în considerare
doar câteva aspecte, avem o imagine foarte clară asupra a ceea ce s-a realizat
în acest domeniu. Mascarada reorganizării CNADNR, prin rotaţia de cadre în care
cei şmecheri şi „buni meseriaşi” rămân în locurile bune, iar cei muncitori şi incomozi
trebuie să plece, coroborat cu bâlbâiala de la TAROM şi tragerea de timp pentru a nu se strica
aranjamentele, lipsa de organizare şi reducere de personal de la ROMATSA , Administraţia
Portului Constanţa, Autoritatea Navală Română sau AFDJ Galaţi, plimbarea trenurilor
de călători pe banii statului, precum şi neîncheierea vreunui nou contract de
lucrări, arată foarte clar ineficienţa tehnocrată şi seamană mai mult cu
gestionarea unui aprozar în care intră valori şi ies valori, iar incompetenţii
stâng „ciubucul”. Despre infrastructura feroviară nu prea mai avem ce vorbi -
în continuare se lucrează cu fier vechi şi piatră uzată pe post de materiale
noi, dar fostul director al CFR, actualul ministru, "nu ştia" atunci,
cum nu ştie nici acum acest lucru.
Aşa cum am subliniat în urmă cu
două săptămani, referitor la cele două domenii - transport şi agricultura, iată
că tehnocratul de la transporturi şi-a publicat bilanţul care, se înscrie în
linia generală a guvernului din care face parte. În domeniul transporturilor
sunt, poate, cele mai mari investiţii beneficiare de fonduri europene. Printr-o
astfel de abordare, nu numai că sunt puse în pericol lucrările aflate în
executare, dar cele viitoare vor rămâne doar la nivelul discuţiilor şi a
istoriei care va consemna nerealizările şi lipsa absorbţiei de fonduri europene
atât de necesare pentru asfel de investiţii.
Din punctul meu de vedere,
schimbarea acestui Guvern este imperios necesară dacă luăm în considerare doar
cele două domenii economice de activitate Transporturi şi Agricultură. În
cazul în care nu se schimbă întregul guvern, cel putin o remaniere la Transporturi şi Agricultură
se impune.
Senator,
Marius Sorin Bota
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu