Premierul Dacian
Cioloş a declarat ieri că trebuie crescută performanţa portului Constanţa,
înainte de a vorbi despre privatizarea sa.
“Înainte de a vorbi de privatizări la portul Constanţa , sunt nişte
lucruri pe care noi trebuie să le facem în România pentru a creşte performanţa
portului, să terminăm acolo cu nişte lucruri care nu funcţionează bine de mai
mulţi ani. (…) Dacă ne mulţumim doar cu faptul că natura ne-a plasat bine acolo
nu e suficient ca să facem afaceri performante. Deci trebuie să folosim ce ne-a
dat natura şi să ne folosim şi inteligenţa şi onestitatea şi eficienţa ca să
punem portul ăla încet, încet pe picioare – şi acolo iar trebuie câţiva ani –
şi pe urmă vom vedea cu cine o să se decidă să se facă parteneriat”, a afirmat
Cioloş, citat de Agerpres.
El a mai declarat, răspunzând unei întrebări în timpul
Dialogului cu cetăţenii, că niciun politician din Olanda nu a condiţionat
intrarea României în Schengen de o eventuală punere în relaţie a portului
Constanţa cu Rotterdam.
“Niciun politician din Olanda cu care am discutat n-a
condiţionat relaţia dintre portul Constanţa şi Rotterdam de intrarea
României în Schengen. (…) Pot să vă asigur că, cel puţin la nivelul meu, nu s-a
pus problema asta”, a spus premierul Cioloş.
Olanda, poarta de netrecut spre Schengen
Olanda s-a opus vehement intrării României în zona Schengen.
Motivul nu pare a fi corupția din țara noastră, ci interesele economice ale
olandezilor, au notat unii jurnalişti. Dacă România ar intra în Schengen,
economia portuară olandeză ar avea de suferit. Portul Constanța ar putea prelua
cea mai mare parte din transporturi, iar oficialii de la Amsterdam
știu asta.
Interesul pe care Olanda îl manifestă în România s-a
remarcat încă de acum doi ani. Ministrul afacerilor externe al Regatului
Ţărilor de Jos Frans Timmermans declara la vremea respectivă că dorește
realizarea unei cooperări strânse între portul Rotterdam și portul Constanța.
”Noi dorim să împărtășim din experiența noastră în domeniul
logisticii și organizării portuare și nu doar pentru că ar fi în folosul
Constanței, dar și pentru că ar fi în beneficiul Rotterdam-ului. Astfel,
românia și Țările de jos ar controla întregul transport european de mărfuri pe
cale maritimă și fluvială”, a explicat Timmermans.
Vizita lui Cioloş în Olanda
Premierul Dacian Cioloş a efectuat o vizită în Olanda în
luna martie, la scurt timp după preluarea mandatului.
”Vreau să discutăm și despre cooperarea biletarală, dat
fiind faptul că Olanda e un partener politic important pentru România, atât din
punctul de vedere al schimburilor comerciale, cât și al investițiilor olandeze
în mai multe domenii. Și o să discutăm chiar de perspectiva unor proiecte mai
concrete în interes olandez în domeniul transporturilor”, a spus Cioloș.
Potrivit comentariilor apărute atunci în presă, premierul
Dacian Cioloș ar fi dat semnale în Olanda că este dispus să cedeze Portul
Constanța în schimbul promisiunii intrării României în Spațiul Schengen.
Autor: Teodora Cimpoi
Sursa: Evz.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu