Modelul comunicativ-funcțional este cheia pentru a inspira elevii să dezvolte pasiunea pentru citit și să înțeleagă ceea ce citesc.
Într-o lume digitalizată, apare o întrebare în rândul învățătorilor de la clasele primare: cum putem să-i facem pe elevii noștri să iubească lectura și să înțeleagă cu adevărat ceea ce citesc?
Specialiștii în didactica predării Limbii și Literaturii Române recomandă modelul comunicativ-funcțional. Obiectivul modelului este de a dezvolta competențele de comunicare ale elevilor.
Elevii nu mai studiază despre texte, ci învață să identifice informațiile, să extragă expresii, cuvinte neobișnuite pentru vârsta lor, să construiască o înțelegere globală, să integreze informația disparată în text, să o interpreteze, să stabilească succesiunea corectă a evenimentelor, să reflecteze și să evalueze atât conținutul, cât și structura textului.
Vă invităm să descoperiți cum să aplicați modelul comunicativ-funcțional și care sunt beneficiile sale! |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu