sâmbătă, 28 decembrie 2024

Neiertat și blestemat să-i rămână gestul; și felul…

Deloc metaforic, fiecare zi în plus în fruntea statului, după încheierea mandatului său, adună un rând de cătușe la încheietura uzurpatorului… Și vor fi atâtea zale că, la un moment dat, se va îndoi sub greutatea lor… Și ‘geaba va căuta a-și cere din nou iertare românilor, de data aceasta postfactum, nu anteevenimente, cum a făcut, ne-ar fi plăcut a crede, într-un moment unic de sinceritate, de 1 Decembrie, și nu pentru a-și puncta un „mea culpa” salvator la momentul potrivit, pentru că toate acele cătușe pe care ni le-a pus nouă în drepturile de a alege, de a decide, de a ne exprima, în limitarea libertății de mișcare prin inclusiv zăvorirea ușilor secțiilor de vot și protejarea acestora cu brațul militar al extensiei camarilei sale, nimic nu-l va mai ajuta… Va rămâne cu eticheta de uzurpator în racla (nu panteonul) președinților postdecembriști, oricum una prăfuită, slinoasă, plină de schelete pe trupurile celor ce au murit pentru dreptul și de a fi liberi, și de a vota.

Și va rămâne și ca uzurpator, dar și prin abuzurile în funcție… Și multe capete de acuzare se vor strânge, dacă nu la judecata de nejustiție de astăzi, măcar la cea a reclamării dreptului la adevăr și reconstituire, inclusiv printr-un proces ce va lipsi poate acum… Pentru că nu era nevoie de nici un argument pentru a contata încheierea „de facto” a mandatului său de președinte. Și nu, nici măcar precizarea constituțională că un președinte încă în funcție trebuie să rămână în funcție, nu și în exercitarea de sine a tuturor atribuțiilor de până atunci, până la investirea noului președinte nu-i va folosi. Pentru că, juridic, precizarea se referă la rămânerea în funcție până când noul președinte ales depune jurământul. Noul președinte ales. Nu cel ce urmează a fi ales, pentru că această perioadă de extensie, „în extremis” (calamități, război) nu vizează situația organizării de alegeri și de scrutinuri electorale, ci se aplica doar pentru un președinte deja ales în timpul mandatul aceluia care trebuie să plece.

De aceea, Klaus Iohannis este un uzurpator al funcției prezidențiale… Și, de drept, fiecare următor înlocuitor temporar al lui în fruntea Statului Român, de la președintele Senatului în ordinea funcțiilor în stat, a neputințelor am putea spune, ar fi trebuit să reclame funcția prezidențială ca interimat… Dar să nu permită perpetuarea unui uzurpator… Și poate dacă ar fi rămas doar așa, uzurpator, lucrurile nu ar fi fost atât de grave… Dar Klaus Iohannis a luat și decizii, prin desemnarea unui premier el încadrându-se și la abuzul în funcție… Și nu era nevoie nici măcar ca lașa struțocămilă a curții constituționale să vină să traseze clar putințele pe care le mai avea Klaus Iohannis. Pentru că însăși desemnarea de către Iohannis a premierului se încadrează la atâtea încălcări de legi și norme, de securitate, că totul se constituie într-o nulitate în sine. Căci, în logica desemnării constituționale a unui premier, președintele, trebuie să aibă acces de drept la informațiile clasificate, să aibă un certificat ORNISS valabil, pentru a putea constata că noul desemnat nu este o marionetă a puterilor străine și nu constituie un risc la adresa securității naționale, nefiind nicidecum valabilă presupunerea că, fiind vorba de un personaj aflat la a doua desemnare, se poate presupune că nu are bube, pete, molime puturoase în el… Pentru că acest „nou” premier desemnat, fie și același cu cel existent, trebuia analizat din perspectiva îndeplinirii condițiilor de securitate națională. Iar Klaus uzurpatorul nu o putea face decât în baza unui nou certificat ORNISS… Nu în baza celui de sine invalidat la sfârșitul mandatului său…

Or, lipsesc atâtea zale în desemnarea și promovarea unui premier, și al guvernului său (nou), că totul este de o fragilitate din a cărei petice se pot face de acum manșete pentru puscăriabilii de mâine… Pentru că, pe fond, cum desemnarea actualului premier (vechi) nu a avut loc în condițiile unui certificat ORNISS valabil al desemnatorului, recte Klaus uzurpatorul, numirea și investirea nu sunt legale… Și nici trasarea unui guvern care nu se poate încadra nici măcar la statutul de „cabinet din umbră”… Pentru că este ilegitim… Ilegitim și prin prezența unui cetățean cu dublă cetățenie în CSAT, prin aducerea unui maghiar în fruntea unui minister cu drept de prezență în CSAT… Un individ cu multe polițe la adresa românilor din Transilvania și doar pentru felul în care acesta a scos crucile Eroilor Români din cimitirul militar din Valea Uzului și nu ar trebui să fie acceptat la aceeași masă, a Consiliului Suprem de Apărare, alături de ministrul Apărării… Și care, la prima întrunire a CSAT, ilegală, pentru că un președinte în afara mandatului nu are dreptul să întrunească acest Consiliu, ar putea fi cel ce va constata tocmai ilegalitatea prezenței lui Iohannis în fruntea CSAT -ului! Ba, știind aroganța și tupeul acestor exemplare, s-ar putea ca acesta să forțeze, printr-un alt abuz de funcție, și pe seama lașității celorlalți membri prezenți, lași din momentul în care nu s-au opus transformării unei uzurpări în abuz în funcție, s-ar putea, așadar, să forțeze coordonarea ședinței de securitate printr-o formă „politică” de acoperire…

Cezar Adonis Mihalache – Natiunea

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu