CFR Călători izolează
Maramureşul !
Senatorul PSD, Marius Sorin Bota,
a transmis premierului, Victor Ponta, o notă de informare cu privire la scoaterea
trenului accelerat Baia Mare – Dej,
anularea trenurilor care vin în Baia Mare şi încetarea activităţii la remiza
CFR Călători Baia Mare care a fost renovată tocmai cu scopul de a servi ca
final de linie în România atât pentru trenurile care vin dinspre Ungaria până
la Baia Mare, cât şi celor din România, care vin în nordul ţării.
„Un factor determinant, extrem de negativ, atât pentru publicul călător
din Maramureş, cât şi pentru lucrătorii feroviari din această parte a ţării, este
acela că trenul accelerat care pleca din Baia Mare a fost anulat în favoarea
unui alt tren care urmează să plece de la Satu Mare pe relaţia Carei – Zalău –
Jibou, iar de la Baia Mare să se plece cu un tren personal până la Jibou, lucru
pe care nimeni nu îl va face, maramureşenii fiind astfel nevoiţi să aleagă alte
mijloace de transport. Aceasta este o măsură aberantă în condiţiile în care un
sfert din publicul călător al trenului anulat pe relaţia Baia Mare – Bucureşti
provenea din bazinul Maramureş.
Pentru ca izolarea să fie
completă, nu a scăpat nici Maramureşul Istoric de astfel de măsuri aberante: vagoanele
ce deserveau Municipiul Sighetul Marmaţiei au fost scoase din componenţa singurului
tren accelerat, de zi, care circulă pe
relaţia Timişoara-Iaşi.
Serviciul public nu trebuie
asigurat şi pentru contribuabilii din Maramureş? Maramureşenii trebuie să
circule cu viitoarele trenuri private care brusc vor fi rentabile? Managementul
privat, recent introdus la CFR Călători, are alte interese!?
Mai mult, „şmecherii” de la Satu
Mare, de la o remiză auxiliară, doresc să facă o nouă investiţie la Satu Mare
cu scopul ca aceea să devină remiza finală, chiar dacă trenurile trebuie să
circule goale de la Baia Mare la Satu Mare, deoarece la Baia Mare remiza,
recent renovată, se va închide. Trenurile vin la Baia Mare, iar pentru revizia
dinainte de cursă (deoarece niciun tren nu pleacă fără revizia de pornire),
trebuie trimise la Satu Mare şi de acolo să se întoarcă goale, cauzând pierderi
inutile. În plus, ca să nu fie capăt de linie Baia Mare, ci Satu Mare, s-a
reintrodus trenul pe relaţia Baia Mare – Satu Mare, unde media anuală de
pasageri pe tren este de 3 persoane, fiind de obicei vorba despre persoanele
care lucrează în calea ferată, într-o parte sau alta a traseului”, a declarat
senatorul Sorin Bota.
Astfel, în aceste condiţii, nu se
mai asigură serviciul public pentru care CFR Călători există, ca raţionament de
subvenţionare a transportului pe cale ferată în România.
Cabinetul senatorului
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu