Planeta intreaga s-a scandalizat dupa ce Grupul pentru
Dialog Social al dlor (?) Brucan, Plesu si Patapievici si organul lor de presa
au sesizat Centrul Extraterestru de Antisemitism asupra unui colind…
“antisemit” difuzat intr-o emisiune cu un titlul, trebuie sa recunoastem,
foarte asortat: “Alege verde!” :)
Insusi Ministrul de Externe al Romaniei (?!) (deci tipul
care sta pe locul lui Gafencu) a “luat act cu indignare” de transmisia TVR Cluj
(se vede treaba ca lui Titusulica Corlatean chiar i s-a urcat functia la cap…)
Pretinsul prezidentiabil de mucava Crinel Antonescu s-a “autosesizat” si el,
sarind din baie direct in putul intunecat al propriei gandiri: e o “bomba”,
“scandaloasa spre nebunie” (un colind?). Federatia Comunitatilor Evreiesti
pretinde scuzele TVR (sa i le dea fostul aghiotant de tain(a) al lui Basescu,
Elwisica) iar Ambasada Israelului combate “alarmata”. Serviciul de Informatii
al Extraterestrilor e, si el, in alerta maxima: sa nu explodeze bomba –
colindul – in bratele unor “legionari” care ar ocupa TVR-ul peste noapte. Mai
lipseste ca Ponta sa fie transformat in MAV (Man Aerial Vehicle) si ejaculat din
avionul de Johhansburg direct pe Zidul Plangerii iar apoi, spre “finalizarea”
zilei, sa iasa si cucu’, ca tacamul sa fie complet.
Revenind la Ambasada Israelului, mi se pare rusinos din
partea instantelor diplomatice evreiesti sa reclame un colind traditional, mai
ales cand propriul imn, al Israelului, este “Cucuruz cu frunza-n sus” cules de
nobilul compozitor Guilelm Sorban, tatal lui Raoul Sorban, un salvator al
evreilor de holocaustul hungaro-nazist. Adica traditia noastra milenara a dat
si Imn Israelului si acum e pusa, mult prea grabit, la zid? Cum ar fi ca
Ambasada Romaniei in Israel sa condamne edificiul cultural care imprejmuieste
cu beton si sarma ghimpata, metaforic probabil, teritoriile palestiniene
ocupate? Nu-i frumos, stimati diplomati aflati intr-o tara gazda, pe care
trebuie sa o respectati, cu toata cultura ei ancestrala! Mai ales cand intreg
scandalul a fost generat de… un cosangean al neamului reliefat in colind:
Adrian Rozenberg, director adjunct ai producator executiv la TVR Cluj.
Pe scurt, ca n-am timp: conform surselor portalului Stiri de
Cluj in timpul transmisiei “antisemite” “la coordonare în studio era Adrian
Rozenberg, directorul Stiri – Programe, iar pe teren se afla Radu Anghel,
realizator TVR Cluj. Conform procedurii, producatorul este obligat sa verifice
tot playlist -ul emisiunii. Mai mult: se întocmesc fișele pentru drepturile de autor, care se transmit la Bucuresti,
la TVR, si de acolo la ORDA. Producătorul este direct responsabil de emisie“.
Deci, se stia tot.
Cine este Adrian
Rozenberg?
Tanarul ziarist Adrian Rozenberg s-a “lansat pe sticla” la
ProTv, a trecut pe la Kanal D, pentru ca apoi, in pofida reducerilor masive de
personal, sa-si gaseasca un culcus la TVR, ca reporter, iar de aici sa fie de-a
dreptul parasutat la TVR Cluj, de catre Elwis, Saftoiul lui Basescu si
Patriciu, direct intr-o functie manageriala, de conducere, fara nici o
experienta in domeniu, la doar douazeci si ceva de anisori. Dar acasa, de unde
a plecat. Ce “bafta” pe el!
Fostului sef al TVR Cluj “i-au fost impusi din partea
conducerii de la Bucuresti doi adjuncti, Adrian Rosenberg pe partea de stiri si
pe doamna Pakai Eniko, aceasta fiind responsabila pentru redactia de stiri
minoritare”, scria Gazeta de Cluj in februarie anul acesta. 31 de angajati ai
TVR Cluj au fost disponibilizati la inceputul anului pentru “eficientizare” (am
vazut-o, chiar ieri, in Parlament, cand Raportul TVR a fost aruncat la cos si
conducerea demisa).
Adeverul il prezinta asa: “S-a născut la 31 octombrie 1984,
la Cluj-Napoca. Este român de religie mozaică şi provine dintr-o familie de
evrei religioşi care s-a stabilit în jurul secolului al IX-lea în zona
Bistriţei. Aceste detalii le-a descoperit în timpul realizării unui reportaj,
pe vremea în care lucra la Pro TV. Şi-a început cariera în 1998 ca freelancer
la ziarul local „Adevărul de Cluj“. Prima slujbă ca redactor a avut-o la Radio
Renaşterea, iar un an mai târziu, în 2001, s-a alăturat echipei CD Radio din
Cluj-Napoca. A urmat colaborarea cu Romantic FM, unde a fost timp de doi ani
radio DJ, iar în 2004 s-a angajat la Antena 1 Cluj ca editor de imagine şi
corespondent. Un an mai târziu a intrat în echipa Pro TV Cluj în calitate de
corespondent, unde a fost implicat în proiecte precum „România, te iubesc“ şi
„Te vezi la Ştirile Pro tv“.”
FacemMedia, un blog de profil din Cluj, relata la inceputul
anului ca “Adrian Rozenberg, angajat ca reporter la ştiri, a fost numit
coordonator cu atribuţii de producător executiv peste departamentele programe
şi actualităţi“. In luna august, acelasi blog specializat dezvaluia cum Adrian
Rozenberg a ajuns producător general la TVR Cluj, dupa ce contracandidatul sau,
Alina Olar, s-a retras in mod ciudat inainte de finalul concursului.
Tot FacemMedia ne spune si cum a fost numit Rozenberg din
simplu reporteras mare grangur la butoanele emisiunilor, iata, “antisemite”:
“Cineva l-a sustinut pe Adrian Rozenberg si asa a ramas. Pe stilul “stiu eu pe
cineva…”. Acel cineva este, spun sursele noastre, un om cunoscut din TVR, fost
la PRO TV, care a lucrat impreuna cu Rozenberg. Si care, atentie!, a fost unul
dintre invitati la nunta tanarului om de televiziune clujean. Si inca ceva:
acesta a fost trimisul TVR Bucuresti in comisia de evaluare a angajatilor de la
Cluj. Este vorba despre Cristian Tabara, cunoscut si ca “Parintele” Tabara”.
“Parintele” scapat foarte lejer de acuzele de viol si pedofilie aduse de fiica
prietenei sale numeste, iata, oameni in functii la Cluj, care, desi sunt evrei,
genereaza scandaluri antisemite cu repercursiuni interne disproportionate si
implicatii externe neprincipiale fata de statul gazda, Romania.
Prietenii stiu de ce (aici nu stiu daca sa pun semnul
intrebarii sau al exclamarii asa ca le las pe amandoua :) )!?
PS: Explicatii stiintifice ale colindului “antisemit”:
Transcrierea (proasta) a revistei 22 preluata pe nemestecate
de toata presa (doar) de limba romana:
“A născut un fiu frumos / Anume Iisus Hristos / Toată lumea
i se-nchină, / Numai jidovii-l îngână. / Jidovan afurisit (in realitatea Jidov,
neam afuristit) / Nu l-ar răbda Domnul sfânt / Nici în cer, nici pe pământ..
Numai la corlan (= horn), la fum, / Acolo-i jidovul bun, / Să iasă şfară (=
fum) în drum”.
1. “Versurile din colind se referă la afumătoarea din Ardeal
care de multe ori era afară, iar expresia arată că cei ce îl neagă pe Hristos
nu merită să fie ţinuţi în casă ci lângă afumătoare, în curte, sau chiar afara
în drum. A se vedea mai jos, pe la mijlocul explicatiei:
cotlón (cotloáne), s.n. — 1. Foc primitiv, făcut cu pietre
îngrămădite, care protejează flăcările. — 2. Nişă, firidă. — 3. Ascunzătoare,
vizuină. — 4. Loc stîncos, stîncărie. Mag. katlan (DAR), din sl. kotĭlŭ
„căldare” (Miklosich, Slaw. Elem., 26; Miklosich, Lexicon, 306; Cihac, II, 76),
cf. cocli, şi ceh. kotlina „căldare, crater”. Este dublet de la coclan (var.
cotlan, corlan), s.n. (Olt., cămin), ca şi de la coclauri, s.n. pl., cu sing.
analogice coclaur şi coclaur şi coclaură (loc stîncos, creastă, ţanc), care
pare a proveni de la un sing. *coclău, var. de la cotlon 4 (după DAR, din mag.
kö „piatră”; după Byck-Graur, 28, din sl. *kotlavŭ). — Der. cotloni, vb. (a
face fumar la un cuptor; a iscodi, a căuta); cotloneală, s.f. (căutare,
cercetare). Dicţionarul etimologic român, Alexandru Ciorănescu, Universidad de
la Laguna, Tenerife, 1958-1966″
Colindul
"antisemit" – Hitul anului de ZiaristiOnlineTV
2. “In primul rand nu este “jidovan afurisit”, cum a scris
Revista 22 si cum au preluat toate televiziunile, ci “jidov, neam afurisit”.
Sunt colinde din toate zonele, mai ales din Transilvania, care fac referire la
momentul judecarii lui Hristos de catre Pilat in fata multimii din Ierusalim :
“Iar tot poporul a răspuns şi a zis: Sângele Lui asupra noastră şi asupra
copiilor noştri!” (Matei 27,25).
Este blestemul nerecunoasterii lui Hristos, Mesia cel
asteptat de atatea veacuri de neamul israelitean si proorocit de profetii sai.
Arhaic vorbind afurisenia insemna ruperea de comunitate, anatema.
In al doilea rand referirea focului ca loc de pedeapsa este
legata de “iezerul de foc şi de pucioasă”. Practic ultimele versuri se refera
la o viziune populara a iadului.”
Victor
Roncea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu