Valentin Jucan a vorbit despre necesitatea introducerii
educaţiei media între materiile şcolare încă de anul trecut, în cadrul unei
dezbateri organizate de Consiliul Naţional al Audiovizualului la Palatul
Parlamentului.
"Anul trecut, în data de 8 martie, Consiliul Naţional
al Audiovizualului a organizat la Palatul Parlamentului o dezbatere ce a avut
ca temă impactul televiziunii asupra minorilor. La această reuniune a
participat şi ministrul educaţiei naţionale Remus Pricopie, prilej cu care am
propus public introducerea în curicula şcolară a materiei «educaţie media».
Astăzi, la aproape un an de la această propunere pe care am formulat-o şi pe
care am susţinut-o permanent, constat nu doar că nimic nu a prins contur în
acest în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale dar, în calitate de membru al
Consiliului Naţional al Audiovizualului, observ valul de imagini şi informaţii
«livrate» grobian către publicul tânăr, vulnerabil şi credul, lipsit de minima
protecţie a instituţiilor statului. Da, deocamdată Consiliul Naţional al
Audiovizualului a făcut prea puţin în acest sens, dar nu neapărat pentru că a
intenţionat acest lucru", spune Valentin Jucan, într-un comunicat remis
agenţiei MEDIAFAX.
Valentin Jucan precizează că vrea să transmită prin acest
comunicat un apel public ministrului Pricopie "pentru augumentarea
curiculei şcolare cu acest proiect numit «educaţie media în şcoli»".
Jucan preciează că Directiva Parlamentului European şi a
Consiliului Uniunii Europene, din anul 2010, privind serviciile mass-media, în
deschidere, la punctul numărul 47, solicită statelor membre U.E. să introducă
"educaţia în domeniul mass-media, vizând aptitudinile, cunoştinţele şi capacitatea
de înţelegere, care permit consumatorilor să utilizeze mass-media în mod
eficient şi în condiţii de siguranţă.
"Mai mult, în două studii de profil realizate la
comanda Comisiei Europene în anul 2009 şi 2010, România este prezentată cu
rezultate extrem de slabe, plasată la baza ierarhiei şi cotată ca fiind cel mai
puţin avansată în domeniul educaţiei media", spune Valentin Jucan.
Potrivit lui Jucan, într-unul din aceste studii "se
arată că diferenţele dintre statele avansate în domeniul educaţiei media şi
cele aflate la nivelul de bază reprezintă un raport de unu la patru, iar aceste
discrepanţe notabile dintre ţări rezultă dintr-o evidentă lipsă de coeziune
între politicile de educaţie media, sistemul de educaţie şi iniţiativele
societăţii civile (Cel mai înalt nivel este acordat Finlandei cu un punctaj de
140, România fiind cotată cu 40)".
"Comisia Europeană a pus la dispoziţia statelor membre,
inclusiv României, un proiect pilot de evaluare a competenţelor în domeniul
media. Putem folosi această oportunitate în folosul tinerilor despre care
mediul politic declară mereu că reprezintă o prioritate, dar care nu
beneficiază aproape niciodată măsuri concrete", spune Valentin Jucan.
El precizează că pe 3 februarie 2014 a primit din partea a
22 de asociaţii, printre care şi APES - Asociaţia părinţilor pentru o educaţie
sănătoasă, un memoriu-protest legat de conţinutul difuzat pe un anumit canal
destinat copiilor care, în opinia acestora, aduce grave atingeri educaţiei tinerilor.
"Constat că cel puţin o parte a societăţii civile reacţionează şi propune
soluţii", spune Jucan.
"Domnule ministru Pricopie, în numele valorilor
exprimate mai sus, dar mai ales în numele generaţiei tinere căreia trebuie să
îi fie predată democraţia câştigată acum 25 de ani, vă solicit să luaţi în
considerare această stare de fapt, vă solicit să acordaţi atenţie acestor
probleme semnalate inclusiv la nivelul instituţiilor europene şi vă solicit să
acordaţi sprijin total acestui proiect numit «educaţie media în şcoli»",
îi mai transmite Valentin Jucan ministrului Educaţiei, Remus Pricopie. Preluare
http://ro.stiri.yahoo.com/un-membru-al-cna-face-apel-la-ministrul-084508524.html
C.L.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu