miercuri, 16 iulie 2014

Precizări privind mişcarea personalului didactic în anul şcolar 2014-2015

Concursul pentru ocuparea posturilor/catedrelor vacante rezervate – pe 2014 este următorul:
Organizarea şi desfăşurarea concursurilor:
Concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar se organizează în centre de concurs, prin asocierea temporară a unităţilor de învăţământ la nivel judeţean .
Unităţile de învăţământ în care se regăsesc clase de elevi capabili de performanţe, în care se înregistrează constant rezultate deosebite şi performanţe în pregătirea elevilor, materializate atât în progresul elevilor la clasă, prin rezultatele obţinute de elevi la testări şi examene naţionale de sfârşit de ciclu, precum şi prin obţinerea de premii, premii speciale şi menţiuni la fazele internaţională, naţională şi interjudeţeană/regională a olimpiadelor şcolare şi a concursurilor de profil recunoscute de Ministerul Educaţiei Naţionale, pot organiza individual concurs pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, în perioada prevăzută de Calendar, cu avizul inspectoratului şcolar şi informarea Ministerului Educaţiei Naţionale. Procedura specifică de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în aceste unităţi de învăţământ se stabileşte de Ministerul Educaţiei Naţionale şi se comunică inspectoratelor şcolare
Probele concursului:
1. probă practică sau inspecţie specială la clasă în profilul postului didactic solicitat;
2. probă scrisă din didactica specialităţii, potrivit programelor specifice pentru concurs, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, conform art. 254 alin. (8) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare.
Inspecţia specială la clasă în profilul postului se desfăşoară pe durata unei ore de curs şi se evaluează prin note de la 10 la 1, conform anexei nr. 4. Rezultatele la această probă se aduc la cunoştinţă candidaţilor în ziua susţinerii probei, iar la această probă nu se admit contestaţii.
Probele practice de profil, pentru posturile care sunt condiţionate pentru ocupare de proba practică, se desfăşoară conform anexelor nr. 5-12 şi se evaluează prin note de la 10 la 1. Rezultatele la aceste probe se aduc la cunoştinţă candidaţilor în ziua susţinerii probelor. La aceste probe nu se admit contestaţii. Nota obţinută la proba practică în profilul postului sau la inspecţia specială la clasă în profilul postului are o pondere de 25% în media de repartizare.
Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială la clasă sau la proba practică minimum nota 5 (cinci) nu pot participa la proba scrisă.
Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială în profilul postului la clasă sau la proba practică în profilul postului minimum nota 7 (şapte) nu pot ocupa posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată.
Cadrul didactic care a obţinut cel puţin media 8 (opt) la inspecţiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2014, poate folosi acest rezultat şi în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2014, pentru angajare pe perioadă nedeterminată sau determinată, iar cadrul didactic care a obţinut cel puţin media 5 (cinci) la inspecţiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2014, poate folosi acest rezultat şi în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2014, pentru angajare pe perioadă determinată, pentru posturile didactice/catedrele care nu necesită probă practică/orală. În situaţia în care candidatul optează şi pentru susţinerea inspecţiei speciale la clasă în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2014, la media finală a concursului se ia în calcul nota obţinută la inspecţia specială la clasă în cadrul concursului. Media obţinută la inspecţiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2014, se poate folosi numai în centrele de concurs/unităţile de învăţământ din judeţul/municipiul Bucureşti în care candidatul susţine examenul naţional de definitivare în învăţământ.
Probele scrise se susţin pe baza subiectelor elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. Probele se evaluează prin note de la 10 la 1. Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare asigură, la cererea candidaţilor, traducerea acestora în limbile minorităţilor naţionale. Inspectoratele şcolare transmit Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare şi Direcţiei Generale Management, Resurse Umane şi Reţea Şcolară Naţională, până la data de 27 iunie 2014, disciplinele de concurs la care se solicită traducerea, specializarea şi limba maternă pentru care candidaţii au optat, de exemplu: matematică, limba maghiară. Candidaţii care susţin probele în limbile minorităţilor naţionale vor primi simultan varianta de subiecte atât în limba maternă, cât şi în limba română. Nota obţinută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare. În unităţile de învăţământ, prevăzute la art. 58 ,alin. (3) din Metodologie, care organizează individual concurs, probele scrise se pot susţine şi pe baza subiectelor elaborate de comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise constituită la nivelul unităţii de învăţământ, în situaţia în care în Procedura specifică elaborată şi comunicată de Ministerul Educaţiei Naţionale se prevede astfel. În această situaţie, comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise asigură, la cererea candidaţilor şi traducerea acestora în limbile minorităţilor naţionale.
Condiţii pentru repartizarea pe post:
Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată:
-Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială la clasă în profilul postului sau cel puţin media 8 (opt) la inspecţiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2014
-media de repartizare se calculează astfel: [(nota obţinută la proba scrisa)*3+(nota obţinută la proba practică/inspecţia specială la clasă)]/4.
Pentru angajarea pe perioadă determinată:
-Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecţia specială în profilul postului sau cel puţin media 5 (cinci) la inspecţiile la clasă în profilul postului sau în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2014
-media de repartizare se calculează astfel: [(nota obţinută la proba scrisă)*3+(nota obţinută la proba practică/inspecţia specială la clasă)]/4.
Inspectoratele scolare publică:
-lista unităţilor de învăţământ care organizează individual concurs
-lista unităţilor de învăţământ în care se organizează centrele de concurs
-lista unităţilor de învăţământ în care se vor organiza probele scrise, probele practice/orale în profilul postului şi  inspecţiile speciale la clasă în profilul postului în cadrului concursului organizat prin asociere la nivel judeţean
-graficele de desfăşurare a probelor.
-listele cuprinzând posturile didactice/catedrele vacante/rezervate complete şi incomplete
Categorii de posturi didactice pentru concurs:
Posturile didactice/catedrele vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată trebuie să îndeplinească următoarele coniţii:
-sunt posturi/catedre complete;
-în concordanţă cu Centralizatorul;
-au viabilitate estimată de cel puţin 4 ani;
-în structura lor pot fi incluse maximum 4 ore opţionale,
-sunt constituite, de regulă, într-o singură unitate de învăţământ, cu respectarea prevederilor art. 29 alin. (2) din Metodologie.
În situaţia în care unităţile de învăţământ sunt constituite în consorţii şcolare se pot constitui şi catedre vacante/rezervate din ore existente la mai multe unităţi de învăţământ din cadrul consorţiului şcolar. În mediul rural se pot constitui catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată, conform alin. (4), din ore existente la două unităţi de învăţământ şi catedre vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată la două sau mai multe unităţi de învăţământ.
În unităţile de învăţământ gimnaziale şi unităţile de învăţământ din mediul rural se pot constitui catedre vacante/rezervate formate din ore compuse din două discipline (limba română-limbă străină, limbă străină A-limbă străină B, geografie-limbă străină, istorie-limbă străină, matematică-fizică, fizică-chimie, chimie-biologie, istorie-geografie, geografie-istorie etc.), în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs. Pentru disciplinele: logică, argumentare şi comunicare, filosofie, psihologie, sociologie, cultură civică, studii sociale, economie aplicată, economie, educaţie antreprenorială, limba latină, limba greacă veche, limba neogreacă, educaţie muzicală, educaţie plastică, educaţie artistică, istoria şi tradiţiile minorităţilor naţionale, religie baptistă, religie adventistă, religie penticostală, religie reformată, religie unitariană, religie greco-catolică, religie romano-catolică, ştiinţe se pot constitui catedre vacante/rezervate pentru concurs în două sau mai multe unităţi de învăţământ sau din două sau mai multe discipline, pentru orice nivel de învăţământ, în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs. Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate constituite din două discipline, candidaţii trebuie să aibă specializarea/specializările corespunzătoare posturilor didactice/catedrelor respective conform Centralizatorului şi susţin în cadrul concursului proba scrisă la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore în catedră.
Procedura privind înscrierea candidaţilor, participarea la concurs, repartizarea pe posturile didactice:
1. Cererile de înscriere se înregistrează la secretariatul  centrului de concurs conform graficului afişat;
2. Documentele cuprinse în dosar trebuie să fie conform Anexei 14 la Metodologie;
3. Candidatul precizează disciplina de concurs şi specialitatea postului didactic pentru care optează;
4. Candidatul se poate înscrie la unul sau mai multe centre de concurs în măsura în care Calendarul permite acest lucru;
5. Datele din fişa de înscriere a candidaţilor se introduc în sistemul informatizat;
6. Candidaţii validează fişa de înscriere prin semnătură, conform graficului afişat;
7. Comisia afişează graficul de desfăşurare a probelor practiece/orale şi a inspecţiei speciale la clasă;
8. Candidaţii susţin probele practice sau inspecţiile speciale la clasă evaluate prin note de la 10 la 1, eventual probele orale pentru limba de predare evaluate prin calificativul admis/respins;
9. Se afișează la avizierul centrului de concurs lista candidaţilor admişi pentru susţinerea lucrării scrise şi repartizarea acestora în săli;
10. Candidaţii susţin proba scrisă a concursului;
11. Evaluarea lucrărilor scrise la nivelul centrelor de evaluare stabilite de MEN.
12. Rezultatele concursului se afişează la sediul centrului de concurs şi la inspectoratele şcolare;
13. Înregistrarea contestaţiilor la nivelul centrului de concurs de către secretarul comisiei pentru rezolvarea
contestaţiilor;
14. Soluţionarea contestaţiilor şi afişarea rezultatelor finale ale concursului;
15. Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ validează rezultatele concursului;
16. Repartizarea candidaţilor pe posturi în şedinţe publice organizate conform Calendarului.
17. Comisia de concurs eliberează adresa de repartizare pe postul didactic/catedra solicitată;
18. În baza situaţiei privind repartizarea candidaţilor, transmisă inspectoratului şcolar de către comisia de organizare şi desfăşurare a concursului, inspectorul şcolar general emite decizia de repartizare, începând cu 1 septembrie 2014. Pentru candidaţii titulari repartizaţi pe posturi pentru angajare determinată se emit decizii de detaşare la cerere;
19. Directorul unităţii de învăţământ încheie cu candidaţii repartizaţi contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată sau determinată, după caz;
20. Candidaţii repartizaţi au obligaţia de a se prezenta la post începând ca data de 1 septembrie 2014.
Termene:
26 mai - 27 iunie 2014 Organizarea si desfăsurarea probelor practice/orale si a inspecţiilor speciale la clasă;
18 iulie 2014    Afisarea  repartizării candidaţilor pe săli
21 iulie 2014    Desfăsurarea probei scrise
25 iulie 2014    Afisarea rezultatelor;
25-26 iulie 2014          Înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare şi transmiterea acestora la centrele de evaluare
28-29 iulie 2014          Rezolvarea contestaţiilor
30 iulie 2014    Afisarea rezultatelor finale
31 iulie 2014    Etapa I de repartizare - repartizarea în şedinţă publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 7,00 (şapte) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate în vederea angajării pe perioada nedeterminată:
a) repartizarea în şedinţă publică, la nivelul centrului de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media 7,00 (şapte), conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată;
1 august 2014  Etapa I de repartizare - repartizarea în şedinţă publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 7,00 (şapte) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate în vederea angajării pe perioada nedeterminată:
b) repartizarea, în şedinţă publică, a candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul centrelor de concurs în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă sau în alte centre de concurs în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor;
2 august 2014  Transformarea posturilor didactice/catedrelor pentru angajare pe perioadă nedeterminată rămase neocupate, în posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă determinată;
4-5 august 2014          Etapa a II-a de repartizare - repartizarea în şedinţă publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 5,00 (cinci) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58 alin. (10) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate pentru angajare pe perioadă determinată: a) repartizarea în şedinţă publică, la nivelul centrului de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obşinut cel puţin media 5 (cinci) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58 alin. (10) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate în vederea angajării pe perioadă determinată;
5 august 2014  Transmiterea la inspectoratele scolare, a listei posturilor didactice /catedrelor vacante/rezervate complete si incomplete ramase neocupate, a listei candidaţilor repartizaţi si a listei candidaţilor rămasi nerepartizaţi;
6  august 2014 Publicarea, la inspectoratel şcolare, a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete rămase neocupate, a listei candidaţilor repartizaţi şi a listei candidaşilor rămaşi nerepartizaţi.
6-29  august 2014       Emiterea si comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.


                                                                                                 GDL

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu