joi, 17 iulie 2014

Poesis - Adrian BOTEZ

FRAGMENT DE DES-CÂNTEC II

...cer şi cer
ienicer
vis de rinocer

lin de lin
sfânt venin
s-a aprins un spin

fierb la herb
regii Cerb
în zenit de verb

cununii
trei frânghii
răsărituri mii

în poveşti
se dau veşti:
fii superb când eşti
***

BUCURIA  CĂ AŞ  FI  PUTUT  FI  CEEA CE N-AM FOST

mă bucur mult de ce aş fi
putut fi – dar ştiu bine că n-am
fost – şi nici n-am să ajung a mai
fi – vreodată

mi-a înghiţit un balaur
copilăria (pe toată şi
din toate părţile vârâtă-învăluită-n gâtlejul cel
înfocat şi hulpav) – dar nu mi-a
înghiţit şi
mocnită – bucuria de a mă
închipui să fiu – ceea ce nu am putut fi şi
n-am fost niciodată – din pricina unei
întoarceri prea degrabă  - a cheii
ceasornicelor lumii
***

ÎNCURCĂTURI

nu-mi mai înţeleg nici
visele – aş dori vise cu
subtitrare: l-aş vrea pe
directorul cu visele – ceva mai
responsabil de ceea ce-mi trimite – ca să-nţeleg
dacă ele – visele - sunt ale Bunei Vestiri – sau
ale Celei Rele

...e penibil zău – până şi-n plutirea altor
lumi – să-ţi tot încurci stânga cu
dreapta
***

             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu