vineri, 20 septembrie 2024

A dracului nesimțire

Apare pe micul ecran o figură dubioasă (la propriu și figurat) care nu este român, dar se potrivește ca baliga pe stradă pentru mizeria românească. Postul său de televiziune să fie și nu s-ar comporta atât de scârbos. Invită 2-3 persoane, vorbește până să-i apară spumele la gură și-ntr-o mică pauză de revenire îl provoacă pe unul din platou să spună ceva printr-o întrebare.

N-apucă omul să scuipe 3 vorbe pe interiorul ecranului și-nspre noi, că este întrerupt brutal de profundcheliosul moderator care-i ia toate vorbele din pupătoare și se chinuiește amarnic să ne obosească ochii și urechile.

Omul nu se poate opri. Este mai rău ca inundațiile din Galați, ca incendiile din Grecia și mai scârbos decât falsul mondial Covid.

Chiar de-ncearcă să-l mai oprească diverși papagali, la fel ca el sau chiar mai mari, omul merge ca un tăvălug de uragan. Parcă-i este frică să nu se termine programul și el să nu reușească să-și arunce dejecțiile pe covoarele noastre.

Bine, bine, cineva m-ar trage de urechi și mi-ar spune:

-N-ai, mă atâtea canale? De ce te uiți la chelios dacă-nu-ți place?

Stau o țâră pe gânduri, chiar pe toate deodată și-i răspund:

-Mă, sătul de-atâta cumplită mizerie, vreau s-o mai văd și p-asta, că-i și mai harașo.

Dacă mai ascultăm la acest post râgâielile „ciutaciene” care efectiv umplu ecranele ți-ai pregătit insomniile de dans.

Mai mă uitam la un alt post televizorist unde-o admiram pe tanti Anca pentru curajul ei. Când am văzut cum spală cadavre vii (DraCnea, trompeta cheală Rareșița, demolatoarea partidului Liberal și încă vreo doi), am luat-o la fugă de nu mai mă pot opri.

A reușit nemernicul politic să pună mâna pe presă și ne scufundăm.

Salvează-ne, Doamne și dă-ne o țâră de minte, măcar... cea de pe urmă!

 

Puiu RĂDUCAN
19092024-B. Olănești

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu