miercuri, 4 septembrie 2024

O familie de juveți - Familia Pandele „Bebe” Jianu & Liliana Ghiță Boian


EDIȚIA II - TABĂRA DE LA BĂILEȘTI, 11 - 18 august 2024 ...

  Pentru actul următor vom muta luminile scenei pentru a face loc la rampă familiei Pandele Jianu & Liliana Ghiță Boian, două jumătăți ce au venit în povestea vieții fiecare cu personalitatea șlefuită de-a lungul unor trăiri puternice, pentru că așa au ursit parcele... și legenda mai spune că au trăit fericiți împreună până dincolo de cele lumești intrând în legendă...

   Îmi și închipui cum dimineață de dimineață Bebe-Pandele scoate plutoane întregi de gânduri frumoase : - bună dimineața, raza mea de soare!, i se adresează zâmbind Lilianei! și până începe să scrie o priceasnă nouă execută o cafea...

   Albul veșmintelor ce le poartă mai mereu pare a fi sufletele lor ce dau pe afară, imaculate și iubitoare. Liliana, obișnuită cu poezia , a fost în câteva rânduri animatoarea Cenaclului ad-hoc al Taberei. Aveam nevoie de așa ceva, iar dumneaei a simțit asta... - hai, este rândul tău să spui ceva!, îndemna participanții, fie că eram la piscină, în vârf de munte, la iarbă verde sau la șpritz. Domnul Pandele, obișnuit să așeze cuvintele în pluton (defect de carieră cazonă!), scria mereu-mereu laude clipei iute trecătoare. Ni le zicea mai apoi într-o cântare-priceasnă... Zău că ne-am bucura tare mult să avem curând un volum de astfel de ode închinate vieții, volum semnat - Pandele Jianu . Așteptăm!

   Mi-o voi aminti mereu pe Liliana recitând „DOINA” lui Eminescu, dând mâna cu un Boian , primar de Belogradchik, și prezentându-se  - Boian ! - - Boian ! a venit și din partea cealaltă răspunsul... România Mare ! ...cu „Amprenta Nichita”, volum lansat la Belogradchik,  între prietenii Taberei noastre. Boian la Boian trage !

   „înveselește-te/ poete/ cu un pahar de vin roșu/ din viile ancestrale// - anticipează Liliana venirea sa la Băilești în paginile noului volum („ce poți să faci/ poete”). Iar în „dragoste”, are o viziune : „în inima mea/ pe trupul și gândul meu/ dragostea ta strălucește mai mult / decât orice bijuterie...// ...am urcat pe aleile cetății medievale/ ...invariabil / dumnezeiesc de prezent / (găsindu-l) pe Nichita”. De aceea poetul este poet - pentru că are , pe lângă multe altele , și simțul anticipării, căruia unii îi mai zic viziune.

   ...„te chem iubitul meu / în acest pustiu incert/ nimic nu se compară cu dragostea ta” // ...

Autor: Girleanu Mitel

Preluare https://www.facebook.com/share/WsgwLyWB7i4P8Pwp/

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu