NOTA: Avem placerea deosebita sa va informam ca saptamina aceasta a iesit de sub tipar traducerea romaneasca a unei brosuri publicate in iunie de Family Research Council (Washington, DC) cu titlul: Biblical Principles for Biblical Engagement: Worldview, Issues, and Voting (Principii Biblice pentru Implicarea Politica). Brosura (de aproximativ 40 de pagini) va fi disponibila publicului din Romania incepind de saptamina viitoare. Costul brosuri este de 10 lei. Fondurile obtinute din vinzarea ei vor fi folosite pentru a publica un numar aditional de brosuri, cu dorinta de a asigura disponibilitatea ei tuturor celor interesati de subiect. Detaliile privind disponibilitatea brosurii vor fi publicate pe situl www.aliantarenastereanationala.ro incepind de saptamina viitoare.
Brosura este un proiect AFR. Cu prilejul traducerii si publicarii in Romania a brosurii, dl Petre Costea, Presedinte AFR, a scris urmatoare Introducere a Brosurii:
INTRODUCERE
Dintotdeauna, crestinii au avut si continua sa aibe chemari deosebite. As putea spune chiar speciale. Aceasta afirmatie e relevanta si cind e vorba de implicarea lor in viata publica.
Au fost atentionati chiar de Mantuitorul ca sunt cetateni nu doar ai Imparatiei lui Dumnezeu dar si ai imparatiei Cezarului. Apostolul Pavel a facut la fel. In epistolele lui el ne indeamna sa facem cereri si rugaciuni pentru cei inaltati in dregatorii, dar si sa solicitam autoritatilor sa ne acorde anumite drepturi si facilitati pentru a ne putea trai viata crestina in liniste si evlavie. (1 Timotei 2:1-3)
Implicarea Sf Apostol Pavel in Politica
Apostolul Pavel a implinit principiile pe care ni le-a trasat. Cind a fost nevoie, a solicitat ca drepturile lui sa fie respectate de autoritatile politice din vremea lui. Cind i-au fost lezate drepturile nu a tacut ci a vorbit. A vorbit cu demnitate, eleganta, cu convingere si pasiune, dar, cind a fost nevoie, si raspicat.
Ajuns in cetatea Filipi (Faptele Apostolilor 16) a descoperit acolo libertate religioasa pentru toate grupurile cetatii, inclusiv pentru vrajitori si vrajitoare, dar nu pentru crestini. A fost intemnitat pentru ca a propovaduit doctrina noua a crestinismului. A folosit prilejul pentru a-si afirma dreptul de a vorbi in spatiul public si pentru a i se recunoaste acest drept pe picior de egalitate cu celelalte grupuri ale cetatii. A solicitat, in termeni moderni am putea spune, sa nu fie discriminat, iar credinta pe care o propovaduia sa nu fie marginalizata. In final, dupa abuz si intemnitare, autoritatile au recunoscut dreptul lui Pavel ca cetatean roman de a vorbi in spatiul public. La plecarea lui din Filipi, Pavel a lasat in urma libertate religioasa pentru crestini, o libertate esentiala oricarei societati libere. (Fapte 16, 35-40)
Cerind ca drepturile lui ca cetatean roman sa-i fie respectate, Pavel a facut politica. S-a angajat intr-un act politic din care au beneficiat toti locuitorii cetatii.
In spatiul public, Pavel a fost o persoana politica, nu doar un vestitor al Adevarului. In multele lui discutii cu autoritatile, in special dregatorii romani si greci, si chiar dupa ce a fost batut si intemnitat, Pavel a pledat pentru libertatea religioasa si de constiinta. A pledat in favoarea intereselor comunitatii crestine din vremea lui in raport cu autoritatile si cu celelalte grupuri sociale, etnice si religioase din Imperiul Roman. Nu doar a solicitat autoritatilor sa-i respecte drepturile, dar a impus crestinilor sa schimbe rinduielile cetatii pentru binele comun.
Asta este si chemarea crestinilor zilelor noastre: sa urmareasca binele cetatii prin implicare directa in rinduielile cetatii. Sa se informeze asupra lucrurilor care se petrec in cetate si sa vegheze asupra vietii cetatii. Sa urmareasca binele ei prin implicare. Sa fie lumina, sare, intelepciune, curaj si prudenta in vremuri tulburi. Sa fie puncte imuabile de reper in vremuri de confuzie. Sa-si afirme punctele de vedere in relatia cu autoritatile, asemenea lui Pavel in discutiile lui cu dragatorul roman Felix din Faptele Apostolilor 24: 24-26.
Un ghid pentru cetateanul crestin
Comunitatile crestine din Romania au nevoie de clauzire privind implicarea lor in viata cetatii. Neimplicarea nu este o optiune. Neimplicarea inseamna abdicarea obligatiei crestinilor de a urmari binele cetatii. Crestinii au o traditie multimilenara privind necesitatea implicarii in viata cetatii. Ei detin cea ma vasta experienta si doctrina a implicarii in viata cetatii cunoscuta istoriei. Practic, nu exista nici un singur aspect al vietii publice care sa nu fie discutat in Sfintele Scripturi. Fie ca e vorba de economie, politica, viata sociala, bunastarea materiala, ingrijirea medicala, caritate, educatie, familie, viata de familie, institutii sociale, ele sunt toate explicit discutate in cartea de capatii a crestinilor: Biblia.
La acest tezaur divin se adauga si scrierile parintilor Bisericii, al exponentilor Protestantismului clasic, dar si al miscarilor evanghelice relativ recente din toata lumea. La nivel colectiv, crestinii din toate confesiunile detin un set de invataturi perfect aplicabile fiecarei probleme cu care se confrunta lumea moderna. Pe acest fundal, si inarmati cu acest arsenal vast de invataturi si experiente, crestinii pot face un aport semnificativ si decisiv la binele cetatii.
Cu o mina pe Scriptura si cu o mina pe Constitutie
De 15 ani indemn crestinii Romaniei sa se implice in viata cetatii prin candidaturi la functii publice, votind, exprimindu-si punctul de vedere privind aspectele vietii cetatii, si asumindu-si o perspectiva crestina asupra societatii. Am cautat, insa, sa fiu si un model de implicare. Am muncit din afara mediului politic fondind miscarea pro-familie din Romania, initiind prima incercare cetateneasca de revizuire a Constitutiei Romaniei prin referendum (Articolul 48) in 2006-2007, am fondat Alianta Familiilor din Romania, am candidat la alegerile europarlamentare din 2014 si 2019, iar in 2020 am fondat si un partid politic, Alianta Renasterea Nationala, un partid de orientare crestina, conservator, de centru-dreapta.
Eforturile noastre comune nu au fost in zadar. Dar ele au scos la iveala si o realitatea neplacuta in comunitatile crestine din Romania. Perspectivele noastre sunt divergente privind oportunitatea, dezirabilitatea, ori necesitatea implicarii crestinilor in politica. Ca urmare, am cugetat de multi ani la compunerea unor materiale in forma de carte care sa explice crestinilor ca au obligatia sa se implice in viata cetatii, ca aceasta obligatie decurge din statulul lor de crestini, si ca avem obligatia sa emulam in acest sens comportamentul Apostolului Pavel in raport cu autoritatile publice din vremea lui.
Din lipsa de timp nu am reusit sa ating acest deziderat. Am fost bucuros, insa, sa aflu ca in iunie 2020 Family Research Council din Washington, D.C., a publicat exact ceea ce eu doream sa fac pentru crestinii din Romania: o brosura scrisa de David Closson si intitulata Biblical Principles for Political Engagement ("Principii Biblice pentru Implicarea Politica").
Cu consimtamintul autorutlui si al organizatiei lui, brosura a fost tradusa in romaneste si vi-o oferim sub forma de mica carte cu titlul Principii Biblice pentru Implicarea Noastra Politica: Perspective, Probleme si Vot.
Brosura a fost tradusa de Alina Bulugu. Imi exprim multumirea si aprecierea fata de munca ei si fata de calitatea exceptionala si impecabila a traducerii.
Este nadejdea si intentia mea ca aceasta mica carte sa va inspire sa va implicati activ in viata cetatii pentru binele comun si promovarea intereselor comunitatii crestine in spatiul public. Asemenea lui Neemia si oamenilor lui care aveau o mina pe zid si una pe sabie, crestinii trebuie sa aibe o mina pe Scriptura si una pe Constitutie. (Neemia 4) Doar asa putem cladi o societate principiala si un viitor sanatos pentru comunitatile crestine, copiii nostri si Romania.
Dr. Petre Costea, Presedinte, Alianta Familiilor din Romania
ARTICOLUL 16 DIN DECLARATIA UNIVERSALA A DREPTURILOR OMULUI
Articolul 16 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului afirma: "Cu incepere de la implinirea virstei legale, barbatul si femeia, fara nici o restrictie in ce priveste rasa, nationalitatea sau religia, au dreptul de a se casatori si de a intemeia o familie. ... Familia constituie elementul natural si fundamental al societatii si are dreptul la ocrotire din partea societatii si a statului". Familia romana isi cere drepturile. Aceste drepturi le pledam, le-am pledat din 2006 incoace, si vom continua sa le pledam. Sunt cele mai pretioase dintre drepturi dar si cele mai abuzate azi. Pretuiti-le!
JOIN US ON FACEBOOK / URMARITI-NE SI PE FACEBOOK!
Publicam comentariile noastre de joi si pe Facebook. Va rugam sa ne urmariti si sa deveniti prietenii nostri pe Facebook: https://ro-ro.facebook.com/Alianta.Familiilor/
ALIANTA FAMILIILOR DIN ROMANIA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu