Ministrul
Educatiei, Sorin Cimpeanu, a declarat, vineri, ca sistemul de educatie din
România se confrunta cu un nou tip de violenta, violenta elevului asupra
profesorului, ce face parte din tendintele de evolutie a societatii, cu bune si
rele.
"Vorbim
despre un nou tip de violenta, violenta elevului asupra profesorului. La scara
istoriei sistemului de educatie in România, da, este o noutate. Face parte din
tendintele de evolutie a societatii cu bunele si relele ei", a spus
Cimpeanu.
Potrivit datelor
Ministerului Educatiei, in anul scolar 2014 - 2015, au fost raportate la nivel
national 18.793 de cazuri de violenta in scoala, numar in scadere raportat la
anul scolar anterior. Printre acestea, au fost 3.397 de cazuri de violenta
verbala.
Conform unui
studiu UNICEF pe tema violentei, in 2014, in România, 41% dintre copii erau
intimidati si hartuiti de colegi la scoala. Cel mai des mentionata forma de
violenta impotriva copilului a fost cea elev-elev (certuri, conflicte, tipete,
folosirea de apelative), comparativ cu elev-profesor sau profesor-elev (ironie,
tipete, ofense sau jigniri).
UNICEF si
Ministerul Educatiei au lansat vineri o campanie impotriva violentei in scoli,
cu mesajul "Esti erou in curtea scolii cand opresti violenta
verbala!". Intrebat cat de reale sunt cifrele privind in scoli, pentru ca
nu toti copiii raporteaza aceste acte, ministrul a spus acesta este scopul
campaniei, de a-i face pe copii sa reclame actele de violenta, chiar si cele pe
verbale.
"In masura
in care toti copiii raporteaza, si in ultimul timp am constatat cu satisfactie
constientizarea acestui drept si a acestei necesitati de a raporta toate
cazurile de violenta, cifra este extrem de reala", a spus Cimpeanu.
Intrebat daca exista masuri drastice impotriva profesorilor care exercita acte
de violenta asupra elevilor, Cimpeanu a raspuns ca aceste acte sunt aspru
sanctionate.
"Oricand
apar aceste cazuri, care sunt absolut regretabile, toata lumea se indreapta
catre Ministerul Educatiei si Cercetarii. Posibilitatile de interventie conform
legii sunt limitate, in sensul in care avem aceasta ierarhie: cadrul didactic -
managementul scolii - consiliul de administratie - inspectoratul scolar
judetean - si apoi Ministerul Educatiei. Interventiile se fac din treapta in
treapta, deci Ministerul Educatiei, ministrul Educatiei, nu are posibilitati de
interventie rapida in cazuri care sunt asa cum am spus absolut regretabile.
Deciziile de sanctionare a unor astfel de comportamente tin de competenta
consiliului de administratie al fiecarei scoli in parte, pentru toate cadrele
didactice ale acestei scoli. (...) Pe de alta parte, insa, este nevoie si de
consolidarea statutului cadrului didactic, de consolidarea autoritatii acestuia
si despre aceste lucruri, despre ambele lucruri se vorbeste foarte intens in
cadrul primei runde de dezbateri pentru ceea ce urmeaza a fi un nou proiect al
Legii educatiei nationale", a adaugat Cimpeanu. Sursa Mediafax
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu