Guvernul Ciolacu n-o mai poate târâi. Nu mai ține cu o plecare într-o excursie prin Asia sau prin America de Sud. Nu văd ce-ar mai căuta la Bruxelles sau la Kiev. Gata! A intrat în unghi mort. Poporul simte cuțitul la os. S-a strîns și lațul în jurul glagoriei sale politice. Nu mai poate garanta că își dă demisia dacă nu-i iese sau nu face nu știu ce.
Ori face, ori și-o dă!
N-are rost să invoce altă încercare de a obține
acordul liberalilor pe un fantomatic plan de măsuri. Dusul cu preșul al
populației nu mai poate ține loc de fermitate. Încă înainte de a ajunge
premier, a tot scăldat-o în promisiuni privitoare la programe de guvernare, la
reforme, la reduceri de cheltuieli, la diminuare de deficite.
Ce-a făcut?
-Cu-cu!
A ținut-o într-o vrăjeală:
„- Bla-bla-bla, noi suntem salvatorii țării!”
Vorbe de palavragiu politic. Săptămîna asta trebuie
să decidă sau să ne spună clar cum vede ieșirea din situația de acum. Cu sau
fără liberali. Cu sau fără sprijinul Comisiei Europene. Cu sau fără
președintele Iohannis. Omul s-a cărat la un alt șir de recepții. Și la altă
tură de indicații din partea partenerului strategic.
A venit vremea ca Marcel Ciolacu să spună cu ce
măsuri vede el ieșirea României din criză și din potopul de împrumuturi.
Un alt cîrnaț de propuneri și ciupeli nu duce
nicăieri. Populația nu mai crede și economia nu mai suportă. Amenințarea cu
taxele majorate pe seama populației și a producătorilor nu ține. Poate aduce
alte proteste. Nu îmbogățește vistieria. O seacă!
Are Marcel Ciolacu idei de redresare a economiei
țării noastre?
Poate face din guvern un gestionar de criză? Poate
fi promotorul unui proiect prin care statul român să devină arbitru de centru
al jocului economic?
Poate guvernul apăra interesele producătorului
român? Are guvernul Ciolacu vînă să abordeze frontal cîteva lucruri de
importanță majoră pentru țară?
E vorba de extinderea spre sud a Portului Constanța
(nu cu vrăjelile lui Sorin Grindeanu și cu faliții lui aduși de la Timișoara!)?
Este vorba de abordarea unui plan de refacere a
navigației pe Dunăre?
Este vorba de mărit viteza reparațiilor și
amenajărilor la calea ferată?
Poate guvernul Ciolacu reduce evaziunea fiscală și
poate el mări încasările?
Și cu cît își propune să reducă cheltuielile
bugetare și aparatul de stat amorțit și ineficient?
Poate Guvernul Ciolacu să prezinte o listă a
firmelor de consultanță care au lucrat la împrumuturile luate de România în
ultimii patru ani și la ce comisioane au acționat acestea?
Săptămîna aceasta seamănă cu una de teze și note
pentru încheierea mediilor în situația unui elev cu probleme. Trece sau rămîne
repetent.
Guvernul Ciolacu merge mai departe sau demisionează!
Autor:
Cornel Nistorescu
Sursa:
cotidianul.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu