,, Așa fostu-mi-a dat să scriu/ Cu dor, cu iubire și
credință
Să plâng, să râd în vers auriu/ Bucurii, dureri sau neputință,,
(Vitrina
sufletului meu ,Mihaela CD)
După mai multe cărți
de versuri, aforisme și proză scurtă sub pana scriitoarei Mihaela
CD, s-a născut romanul unui suflet zbuciumat, ce poartă titlul ,,Femeia care a
uitat să mai plângă ”.
Romanul ,,FEMEIA CARE A UITAT SĂ MAI PLÂNGĂ ’’ este
precum o urnă în care Ana, personajul principal, a pus filă cu filă din viața
ei. Când urna s-a umplut cu file de viață înlăcrimată, Ana a înțeles ,,cât
de mult doare fericirea’’, acceptând că, ,,acum, eu sunt femeia care a
uitat să mai plângă!’’ și, a pecetluit urna prin decizia: ,, Nu pot să
risc!’’
Dragostea distinsei doamne Mihaela
CD, față de cuvântul scris, la care contribuie talentul de excepție,
imaginația, sensibilitatea aparte față de arta scrisului, coroborând toate
acestea cu chemarea de a scrie un roman, au determinat ca, așa zisa urnă ( zisă așa de către mine.. un cititor) să ajungă la romancieră, născându-se
vibrantul roman ,,Femeia care a uitat să mai plângă’’.
Romanul acesta are și va avea un
loc aparte în sanctuarul trăirilor și
amintirilor emoționante...
Capitolul ,, ANA’’ (nume
ce poate fi un subtitlu al romanului), este, pentru mine cititorul, capitolul ce
marchează și celelalte capitole, ca
un văl cernit peste tristețile, grijile și temerile cu care vine Ana din trecut. Ea vine cu ele pe un
peron de gară când ’’Ploua mărunt și
des pe caldarâm, ploua și-n sufletul ei.’’ Tristețile, grijile,
temerile vor mai ,, ploua în sufletul ei,, o vor copleși cu lacrimi pe fiecare filă a
vieții, lacrimi văzute, dar, mai mult simțite și ascunse până când va deveni ,,Femeia
care a uitat să mai plângă’’ .
Vestea morții soțului ,, Caporalul Simion Toader a murit
la datorie! Corpul i-a fost sfârtecat
de schije(...)L-au adunat bucăți și l-au îngropat într-o groapă comună cu alți
soldați.’’ este clipa când destinul îi va da o cruce grea de dus,
între realitate și visare, printre putințe și
neputințe. Refuzând să accepte realitatea morții lui ,,Toader al meu’’,
împietrită de durere, pe un peron de gară, îl strigă repetat: ,, Îl vreau pe
Toader al meu!’’, în timp ce puterile fizice si sufletești o doboară.
O lacrimă de cititor a apărut pe fila cărții. Continui
lectura ca și cum eram alături de Ana, lăsând gara cu trenurile care vin, care
pleacă…
Toate câte se întâmplă cu Ana, de la momentul
când aceasta cade inconștientă pe peronul
gării și este dusă la spital, până la
externarea din spital, toate alcătuiesc un dureros capitol al unei vieți de roman.
Frumusețea din punct de vedere literar și valoarea romanului
este dată nu numai de subiectul impresionant de trist, ci și de
modul în care subiectul a fost redat de romancieră, o adevărată artă aș putea să spun, doamna
Mihaela CD, făcând ca acesta să fie profund, vivant, ținând subiectul într-un mediu al realului.
Perioada spitalizării prezintă zbaterea Anei între viață și
moarte pentru mult timp departe de cei doi copii ai ei, departe de realitatea
celor întâmplate și de realitatea stării în care se afla
din punct de vedere al sănătății. În spital personalul medical o înconjoară cu
empatie, cu toată dăruirea, pentru a-i reda sănătatea. Nume, ca acela al doctoriței Simionescu fac parte din viața
Anei chiar ș după spitalizare. Doctorița este și acel bun psiholog care
are glasul, blând, care îi ia mâna Anei în mâna sa, îi pune întrebări să-i
testeze capacitatea de revenire a memoriei. Deși nu primește încă răspunsuri de
la Ana, nu își pierde încrederea că va fi bine deși, acest ,,va fi bine’’
se va dovedi a fi flotant în viața Anei…
Un eveniment care se petrece în subconștientul Anei pe
perioada spitalizării, în lupta corpului
și a mentalul între real și ireal, este, ,,Visul’’. Detaliile visului îi provoacă Anei o stare de bine, prin
întâlnirea cu părinții, ca și cum ar fi în viață și participă la căsătoria
ei cu Ion. Visul își va pune o amprentă
pe filele din viața Anei.
Dar până la externarea Anei, doctorița Simionescu mai are o
etapă grea de depășit împreună cu ea, momentul adevărului. ,,Adevărul’’
crud, vine ca o lovitură pentru ea când își amintește: ,, Gara! Toader! Copii mei!’’
În ziua plecării acasă doctorița Simionescu o ajută, oferindu-i
șoferul ei să o ducă în satul Vaduri.. Capitolul ,, Întâlnirea’’ este de o încărcătură emoțională până la dramatism…Încă o lacrimă de cititor pe fila cărții!
,,Mama! exclamă Lucica,
Mamă, unde e tata?’’ întreabă
Alexandru, fiul mai mic. Amândoi
au crezut că ,,domnul înalt’’ este tata. Impresionat de momentul
revederii, șoferul Mihai Popa, înțelegându-i viața Anei de acum înainte și întrebându-se dacă o va mai întâlni pe Ana, ,,femeia
frumoasă și tristă’’, se simte dator să le spună la plecare că, dacă
vreodată vor avea nevoie de el, le lasă numărul de telefon să-l cheme.
,,Ana îi strânge lung la pieptul său, într-o îmbrățișare colectivă,
pe ambii copii deodată’’. Puterea îmbrățișării copiilor o motivează să meargă înainte în viața
care, ca un carusel o va înălța și apoi, ca o fatalitate, o va îngenunchea de
multe ori până la momentul când va declara: ,,Acum, eu sunt femeia care a uitat
să mai plângă’’.
Până la această stare faptică și sufletească, drumul
Anei și a copiilor ei, este lung și mai mult anevoios decât lin. Scriitoarea, distinsa romancieră Mihaela CD, care, cu
o precizie de chirurg, a descoperit până și cele mai
nevralgice, nemărturisite trăiri ale
Anei, pe care i le-a așezat în
vise, deține această putere magică de a ajunge la trăirile interioare ale Anei,
la stările de bine sau supărare greu de suportat.
Începutul drumului în viața ce va urma după spitalizare este ,, Acasă’’ Drumul este realitatea de a
merge înainte în primul rând pentru copiii ei, totodată purtând povara
necazurilor, durerilor din copilărie până în prezent. Impresionante sunt dorințele
ei și neputința de a le împlini. Ca un exemplu dorința ,, de a deveni
creatoare de modă’’. Rugăciunile o însoțesc o dată cu întrebările ,,De
ce Doamne?’’ la care, în starea ei de real și visare are impresia că-i
vorbește îngerul păzitor spunându-i ,,Va
fi bine!’’. Fiecare cititor va constata pe parcursul lecturii cât de efemer este
pentru Ana, acest ,,Va fi bine!’’. Viața Anei va fi ca o pradă a unui
destin cu multe fațete greu de trăit. Martiră pe un drum sisific pe care îl urcă
cu greutățile vieții și cu încă o povara adăugată, Ana se prăbușește de multe
ori și tot de atâtea ori se ridică …o dată și încă o dată…
Capitolul ,,Petrecerea’’
este o bucurie, o stare de bine, îl
cunoaște pe Ion, cel din vis, care este
vărul doctoriței Simionescu. Și cum ,, Nimic nu-i întâmplător,, din emoția valsului dansat la
petrecere, iubirea lui Ion pentru Ana crește și se traduce într-o cerere în căsătorie…
Eu, cititorul mă bucur pentru bucuria Anei și la momentul lecturii, cred
că ,, Va fi bine!’’, va fi ,, Fericirea ,, pe care o așteptă, o merită și în care Ana crede. Se căsătoresc, nași le sunt soții
Simionescu și copiii Anei sunt fericiți.
Atunci când Ion o
întreabă: ’’Ești fericită Ana?’’ ea îi răspunde: ,, mi-e frică cât
sunt de fericită!’’. Acest răspuns dezvăluie urmele unor frici trăite în
interiorul ei și care nu o vor părăsi până nu va deveni ,,Femeia care a
uitat să mai plângă’’. Fericirea și ea efemeră, deocamdată îi hrănește cu
bucuria că vor avea un copil.. ,, Maria ,,
numele fetiței și numele unui capitol în care cu toate problemele, fericirea încă rămâne în casa și viața lui Ion
și a Anei.
Dar frica se activează în mentalul Anei tot din cauza unui
vis ciudat, cu reapariția imaginii lui Toader împreună cu Ion, lângă el mai era
un bărbat dar nu deslușea cine este. Ea vede și un cărucior gol care o luase la
vale. Doar strigătul Mariei o trezește din visare…Duce spaima singură și nu îi
spune lui Ion pentru a nu-i strica fericirea. Din contra, îl anunță ,,Cred
că sunt gravidă Ioane!’’. Să fie oare în continuare un ,,Va fi bine?’’, mă
întreb eu cititorul. ,,Ionuț’’ va
fi numele băiețelului care se va naște și numele unui nou capitol, în care la fericirea lor se adaugă și susținerea
din partea Gabrielei, doctorița care le spune: ,,Este superb să fii martorul
fericirii voastre unice!’’. Visul s-a adeverit deocamdată pozitiv, pentru
că, în acel vis copilașul era un băiețel. Părinții, Ana și Ion se agită,
gingașul copil are temperatură, merg de urgență la spital, unde dr. Simionescu,
nașa băiețelului, cu glasul ei blând calmează îngrijorații părinți. ,, Nu vă
stresați dragii mei’’ le spune doctorița, nașa lui Ionuț, copilul va fi
bine.
Imaginea din spital a unui bolnav pe targă, este ca un văl
cenușiu ce îl readuce pe Toader în trăirea Anei, căreia îi
curge o lacrimă pe obraz. Dar visul se completează
în ,,Tragedia’’ care va purta și
numele unui capitol de viață ce se încheie, în timp ce un alt capitol va începe.
Ceea ce am remarcat este construcția acestor capitole într-un
format literar vibrant, de o frumusețe specială datorită iscusinței scriitoarei
în a purta subiectul și cu el și pe cititor într-un labirint
de trăiri și vise prevestitoare, în timp ce firul vieții Anei se află la ea, la romanciera Mihaela CD. Subiectul complex al
romanului, pulsează ca o inimă, inima Anei vibrează în același ritm cu al
romancierei. Fiecare capitol de viață din
acest roman, trebuie trăit, nu numai citit ca pe un capitol de carte.
În capitolul ,,Tragedia’’ pulsațiile evenimentelor se succed
într-un tragism peste care prezentul se acoperă cu vălul cernit venit din
trecutul Anei. Un capitol sub amprenta întrebărilor,, De ce Doamne, de ce?’’ și a răspunsului tacit ,, Nimic nu-i întâmplător’’ . Acest ,,Va fi bine!’’ a încheiat o altă perioadă
de viață, s-a retras din viața Anei și de data aceasta flotant, lăsând să-și
facă rolurile pe scena vieții, destinul ei și destinul lui Ion.
Pomenirea de la cimitir pentru Toader mort pe front, revederea
lui Mihai șoferul, la care se adaugă visul ciudat pe care îl spune și lui Ion, toate
vor fi urmate de năruirea dorinței Anei :,,Ioane! Aș vrea să țină fericirea
noastră o veșnicie!’’. Apoi, urmează ruga ei pe un hol de spital"Doamne,
nu mi-l lua, Doamne, și pe el. Te rog, Doamne, te rog!"
Tragedia își desfășoară
evenimentele peste ,, fata frumoasă și tristă’’,
îmbrăcată toată în negru, ce ,,purta o pălărie neagră cu boruri mari’’.
Un incendiu a năruit viața lui Ion și o va îngenunchea iar pe Ana de durere și
neputință. Ea, își vorbește ei însăși ca și cum ar vorbi îngerului ei păzitor
refuzându-i acel,, Va fi bine’’, îl întreabă: ,,De ce nu l-ai salvat
pe Ion?’’. Răspunsul primit este: ,,Eu nu aș fi putut să-i schimb
destinul lui Ion dar pot să te asigur că va fi bine!’’. Destinul e vinovat! Un capitolul de carte, după
ultimul cuvânt scris are un punct, dar capitolul de viață numit ,,Tragedia’’
aparținând Anei, nu s-a sfârșit, nu are
punct, doar întinde voalul cernit peste ,,Mihai’’
alt capitol de carte, cu un alt capitol de viață.
Cu emoții profunde date de amintirea lui Ion care este încă
și va dăinui mult în memoria și sufletul Anei, cu gândul permanent la soarta celor
patru copii și sub îndemnul unei judecăți în conformitate cu realitatea, Ana va
începe o nouă etapă de viață, căsătorindu-se cu Mihai Popa fostul șofer al doctoriței.
Mihai vine spre Ana fără să fie chemat, fiindcă își dă seama că ea are nevoie
de el, au nevoi și copiii de el. O iubește, îi înțelege sufletul. În viața
Anei, a copiilor și a lui Mihai este prezent acel ,,Va fi bine’’. Ana, sub
oblăduirea Gabrielei Simionescu va începe cursurile de calificare necesare să
lucreze la ,,Casă de Modă’’ bucuroasă a-și împlini dorința, în timp ce copiii
ei se împacă bine cu Mihai, drept dovadă îl numesc ,,tată’’.
,,Soarta’’ este un
alt capitol al acestui roman și al vieții Anei în care, ea merge prin viață într-un
zbucium interior înțeles numai de ea, nevindecată de trecutul ei, ceea ce o
face să păcătuiască cu gândul, substituindu-l pe Mihai cu Ion, în momentele lor de iubire din care se va
naște un copil. Prea puternică a fost dragostea ei față de Ion, dragoste ce încă dăinuie la nivel mental, astfel că într-un moment,
în care Mihai îi spune ,,Te iubesc,
Ana!’’ ,furată de senzații îi răspunde: ,,Te iubesc Ioane!’’. Și totuși
Mihai o iubește pe Ana, cu o dragoste
necondiționată, continuând să fie bine și frumos în viața lor până când ,,visul,,
și cu el frica de ce se va întâmpla vin iar la Ana. Visul de data aceasta este
ca un remember, Ana îi revede pe părinți, pe Toader, pe Ion chiar și pe Mihai ,,mai
frumos și mai strălucitor decât
niciodată’’. Visul acesta îi prevestește Anei că va avea o fetiță și marcată de o trăire de ea știută, la care
contribuie imaginația ei, îl vede pe Mihai cu fetița în brațe, ca apoi să i-o
dăruiască lui Ion ca și cum fetița ar fi fost rodul dragostei dintre Ana și Ion.
Starea de bine care mai este încă în familia Anei este dată și de nașterea
fetiței care se va numi, ,,Sanda’’ : ,,Sănduța mamei, ce frumoasă ești!,,
, admirație care îi va declanșa, într-o discuție cu medicul Gabriela că, Sănduța,
ar asemăna cu Ion. Doctorița Gabriela va
fi nașa fetiței. În această perioadă Ana are probleme de sănătate care vor lăsa
tușe de tristețe în special pentru Mihai când medicul îi spune ca Ana nu va mai
putea avea copii. Starea de bine reapare în familia ei și evenimentul botezului
este ocazia prezentării unui tablou de familie foarte frumos: Ana și Mihai
părinții Lucicăi, o domnișoară de 17 ani, ai lui Alexandru adolescentul de 14
ani și ai lui Ionuț, Mariei și Sandei. Timpul trece frumos, copii
sunt iubiți și răsfățați de părinți. Fiecare
dintre copii, cu vârsta lor aduceau bucurie în sufletul încercat al
Anei. Mărioara mătușa Anei a parcurs alături
de această familie toate momentele bune
si rele prin care a trecut, fiind totodată un real sprijin în viața Anei.
În lectura mea repetată, am rămas
impresionată de forța emoțiilor transmise, meditând încă o dată și asupra acestui capitol. Însoțită fiind de cuvintele
autoarei: ’’romanul este inspirat
după o poveste de viață reală,, deduc că romanciera, doamna Mihaela CD, pe
lângă a fi un bun psiholog, este în primul rând o realistă, în sensul cel mai
înalt al cuvântului, adică o realistă care înfățișează toate adâncimile
sufletului uman. Această reflecție rezultă și din citirea unei remarci făcute de editorul cărții: ,,Interesant în
această carte este modul în care ne sunt servite emoțiile prin cuvinte, făcând
posibilă retrăirea sentimentelor,, (Cuvântul editorului-Johnny Ciatloș Deak)
Continui lectura. Mihai, iubitor de pescuit, pleacă la râul Someș îndemnat de copii, chiar dacă
vremea este potrivnică. El ar fi trebuit să fie însoțit și de soțul Gabrielei,
dar acesta mai întârzie, deci pleacă cu fiul Alexandru si cu fiica Maria, după
multe insistențe din partea ei.
,, Nenorocirea,, va lăsa încă o lacrimă din partea
cititorului pe fila de carte și multe lacrimi pentru Ana şi toți ceilalți care formau o familie în jurul ei. Visul,
prevestitor vine și de data aceasta la Ana, dar în fața destinului nu poate face nimic
ca să oprească nenorocirea, deși ,,a avut o presimțire ciudată’’. Nașul, avocatul
Dan Simionescu, vine la pescuit cum promisese dar a ajuns ,,trop tard’’.
Conținutul romanului între paginile 122 și 124 este încă o
dovadă de ,, modul în care ne sunt
servite emoțiile prin cuvinte,, încât
lacrimile care se revărsau la propriu, nu-mi dau puterea să redau, să
repet în scris ce s-a întâmplat undeva pe malul Someșului.
,,Cu sfinții odihnește, Doamne, sufletul robului tău Mihai!’’.
Robul lui Dumnezeu,
Mihai, a salvat de la înec viața celor doi copii , Alexandru și Maria,
neprecupețindu-și propria viață din nemărginită dragoste față de Ana, ,, Ana
mea, minunată, dragă și înțeleaptă,,
și din iubire pentru cei cinci copii.
În capitolele de viață ,, Nenorocirea,, și ,,Tragedia,,
sunt acele perioade premergătoare care vor seca la un moment dat, puterea
ochilor Anei de a mai plânge cu lacrimi.
După o perioadă de zece zile în care nu se găsea trupul lui
Mihai, Ana, secată de lacrimi stătea
demnă, în fața sicriului, împietrită de durere și se ruga la Dumnezeu să-i mai lase
măcar o singură lacrimă pentru Mihai. Cu lacrima ce se prelingea pe obraz, Ana
lasă o floare peste coșciug și murmură: ,,Te iubesc, Mihai! Mulțumesc!’’
Și eu, cititorul prin
lectură, mulțumesc lui Mihai că i-a
salvat copiii, singura avere și motivație pentru Ana în drumul ei îndurerat
prin viață. Romanciera, doamna Mihaela CD, așează în filele cărții cu o
încărcătură emoțională
impresionantă, stările
de regret și de auto-învinovățire pentru cele întâmplate, din partea
Anei, a nașului chiar și a copiilor Maria și Alexandru, care
își fac ,,mea culpa,, Dar peste toate, Ana ține cont de ce i-a spus îngerul
său păzitor, vinovat este numai destinul!
,,Gura lumii,, este capitolul de roman din care înțelegem că Ana știa că nu va scăpa de bârfa
satului. Ea este tot mai marginalizată în sat, necazurile și neajunsurile materiale o copleșesc, dar ,,gura lumii’’,
nu are puterea de a înțelege sufletul
uni om, ca acela al Anei, încărcat de
destin, cu atâta durere încât nici lacrimi să plângă nu mai are. Nu mai are
puteri să audă, nu mai vrea și nu mai crede în acel ,,Va fi bine’’. Un
sfetnic bun îi este ca întotdeauna, doctorița Gabriela, care ii ascultă
mărturiile Anei, visele ei, imaginația, trăirile atât de mult încât s-a
contopit cu starea de a crede și ea că cel mai recent vis al Anei, ar prevesti iar
o perioadă de fericire urmată de una de tristețe. Acest vis este decizional în
viața Anei care nu mai crede în fericire: ,, Fericirea este
făcută pentru alții…mie mi-a fost dată doar cu porția’’...’’ Eu
n-am ales să fiu nefericită... dar m-am născut să fiu așa, zise Ana.’’
Lectura m-a adus la capitolul 17 din carte,, Adrian’’ care este și el un marcant
capitol de viață, de decizii în raport cu ea, cu viața Anei și totodată este un
capitol ce se încheie cu ,, Sfârșit’’ și cu ,,punct’’.
Îmi adun gândurile din toate filele de carte citite până acum
și continui lectura capitolului 17. Viața merge înainte pentru Ana și copiii ei, cu schimbări majore care
îi creează starea pentru a fi ,,Femeia care a uita să mai plângă’’
Ana, cu povara vieții pe umeri este nevoită să își vândă casa, moștenită de la Ion pentru a acoperi necesitățile materiale în special
cele ce țin de creșterea, educația copiilor. Lucica era studentă, Alexandru la
liceu, iar cei trei copii mai mici aveau și ei multe nevoi. Se mută înapoi la
Vaduri pentru a fi mai aproape de frații și sora ei, Elena și pentru a fi mai aproape
de cimitirul ,,unde își îngropase părinții și bărbații’’. Ana devenise
puternică ca o stâncă, dar temerile transmise de vise amestecate cu imaginația
ei încă nu s-au sfârșit. Ana primește
trista veste că Elena, sora ei, este grav rănită in urma accidentului de mașină în care șoferul decedează. Ea trebuie să meargă la spital să doneze sânge
pentru sora ei. În drum spre spital în
mașina, adoarme de oboseală și visează. În vis iar revin părinții
care lasă impresia Anei că știu totul despre ea, despre faptul ca Elena va muri
și mai era un bărbat mustăcios pe bancă lângă părinți care si
el va deceda. Ajunge la spital ca să doneze sânge pentru sora ei și în
desfășurarea formalităților, îi revine in memorie numele foștilor ei soți
datorită actului de identitate care părea fals. La spital, destinul o
pregătește pentru a-l cunoaște pe Adrian ,, un bărbat mustăcios’’ cum l-a
reținut Ana, care s-a oferise benevol să doneze și el sânge pentru sora
ei.
Tot ce se întâmpla în capitolul de viață ,, Adrian’’
arată încă o dată că ,,nimic nu este întâmplător’’
Ana o revede și pe doctorița Simionescu, care îi va aduce trista veste că Elena nu a putut fi
salvată, a murit. Tot de la doctoriță află
că acel bărbat ,,mustăcios’’ care a donat sânge pentru Elena, nu era
altul decât fostul ei soț, medicul Adrian Manea. Frica, tendința Anei de a
raporta visele la realitate, justificând că s-a adeverit moartea Elenei, o face
să creadă că acela este bărbatul mustăcios care în vis moare și el.
Are loc înmormântarea Elenei și caruselul vieții o aduce încă
o dată pe Ana în momentele grele, la cimitir, unde ochii ei se întâlnesc cu
ai lui Adrian Manea care venise și el la înmormântare. Un eveniment asemănător se
petrecuse și când Mihai venise la înmormântarea lui Ion. În singurătatea ei
sufletească Ana se întâlnește cu Adrian.…Pe parcursul discuției dintre ei,
Ana îl întreabă ,,nu ți-e frică de o văduvă care a
îngropat trei bărbați?’’, iar răspunsul lui este ,, nu, nu-mi pasă!’’
iar într-o altă zi ii spuse: ,,Ana, lasă-mă să-ți fiu alături’’…
Frica în raport cu visul, deși simte că a găsit din nou fericirea cu Adrian, o
determină din dragoste și frică să nu moară și el ca ceilalți soți, să-i refuze
cererea de a se căsători cu el, cu toate că se mutase la el cu copiii, totuși
spune: ,, Nu pot să risc, nu pot să mă mărit cu tine! Nu vreau să te pierd!’’.
Adrian dezminte visul Anei din care ea credea că și el va muri, îi dovedește,
cu o fotografie din ziar că șoferul care murise în accidentul cu sora ei, este acel ,,mustăcios’’ din visul
ei.
Și totuși romanciera scrie ,,sfârșit’’ și pune semnul
ortografic ,,punct’’. Dar, dincolo de punct continuă viața Anei cu toate
numai de ea știute… Romanciera, distinsa scriitoare Mihaela CD a adus cititorul până la ieșirea lui din labirintul vieții Anei, continuarea drumului o
va alege fiecare cititor.
Eu, un cititor, cred că Anei îi ,,VA FI BINE!’’
Silvia Mihalachi
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu