sâmbătă, 25 februarie 2012

poemul de vineri – sunt trist

I.

sunt trist cuprins mereu de nevoi

sunt trist chiar și când sunt lângă voi

sunt trist mânat de al meu destin

sunt trist mânat de-al păcatului chin

sunt trist și mă simt alungat

sunt trist și trăiesc mereu în păcat

sunt trist și nu mă văd smerit

sunt trist până și pentru viața ce-o am de trăit

sunt trist de câte mi-a fost dat să trăiesc

sunt trist pentru câte n-am reușit să răzbesc

sunt trist și trist voi rămânea

sunt trist și-așa e toată viața mea

sunt trist dar știu tristețea să mi-o port

sunt trist că nu mai știu în viață cum să mă comport

sunt trist căci viața nu m-a lăsat

sunt trist și mă simt alungat

sunt trist căci fericit nu mai știu să fiu

sunt trist și trăiesc lângă voi și totuși sunt în pustiu

sunt trist după a mea tinerețe

sunt trist și când mă gândesc la bătrânețe

sunt trist căci fericit nu cred să mai fiu

sunt trist căci sufletu-mi rătăcește-n pustiu

sunt trist și plin de nefolos

sunt trist căci totul îmi iese pe dos.

II.

sunt trist și plin în suflet de vănătăi

sunt trist căci lângă mine nu văd decât oameni răi

sunt trist și mă simt neîmplinit

sunt trist și mă văd un rătăcit

sunt trist și nu mai găsesc forță de-a lupta

sunt trist și totuși aștept a mă salva

sunt trist și mă simt neliniștit

sunt trist până și pentru viața pe care o am de trăit

sunt trist și nu văd decât greutăți

sunt trist și-am impresia că mă urăsc toți

sunt trist că nu am reușit

sunt trist că putere n-am dovedit

sunt trist și mă transform în amar

sunt trist și mă uit înspre-al meu calvar

sunt trist fericit nu mă simt

sunt trist cu sufletul pustiit

sunt trist de a lumii trădare

sunt trist și nici cu mine nu mai pot să am răbdare

sunt trist și de niciun folos

sunt trist și totul îmi iese pe dos

sunt trist și liniște în suflet nu mai am

sunt trist și nu mai aparțin nici unui neam

sunt trist și mă simt ca un trădat

sunt trist de al lumii și de al meu păcat.

III.

sunt trist și nu pot să îmi revin

sunt trist și-mi duc în spate al inimii chin

sunt trist și aș vrea cu mine să fiu împăcat

sunt trist și totuși refuz să fiu alintat

sunt trist dar scriu neîncetat

sunt trist până voi fi de lume iertat

sunt trist și refuz să cred în destin

sunt trist și totuși cred că mi-ar prinde bine un pahar plin cu vin

sunt trist să plâng n-am putut nicodată

sunt trist și poate că merit o astfel de soartă

sunt trist poemul acesta vă spune

sunt trist și-am uitat până și de rugăciune

sunt trist și Dumnezeu m-a uitat

sunt trist și trăiesc o viață în păcat

sunt trist soarta n-o mai pot schimba

sunt trist și n-am să spun la nimenea

sunt trist și amărât cu-adevărat

sunt trist și cred că și Dumnezeu m-a uitat

sunt trist să-mi revin nu voi putea

sunt trist și nu mai vreau s-aud dar nici să văs pe nimenea

sunt trist și așa de n-aș fi

sunt trist dar nu cred că altfel aș ști a trăi

sunt trist supărat și cu necaz amărât

sunt trist de cum am știut să trăiesc pe pământ.

IV.

sunt trist a mă ruga nu mai știu

sunt trist și tot lângă mine îmi pare că e pustiu

sunt trist de mult n-am mai zâmbit

sunt trist pe față și riduri de-atunci mi-au ieșit

sunt trist și n-am nicio bucurie

sunt trist căci n-am nicio veselie

sunt trist dar cum să mai învăț ceva

sunt trist și nici nu mai știu la Dumnezeu a mă ruga

sunt trist putere nici nu mai găsesc

sunt trist și nici nu mai știu să iubesc

sunt trist și toate astea m-or doborî

sunt trist și așa nu mai pot trăi

sunt trist nici vers nu mai știu

sunt trist și-observ cât este de târziu

sunt trist iar dacă aș putea

sunt trist și totuși totul aș schimba

sunt trist și sunt abătut mereu

sunt trist că-n viață drumul mi-este tot mai greu

sunt trist trist de tot dar n-am uitat

sunt trist și-n tristețe poemu-l vreau încheiat

sunt trist și în plină tristețe

sunt trist nici nu mai vreau să mă gândesc la bătrânețe

sunt trist nici să strig nu mmai pot

sunt trist și asta e tot

deci voi care trăiți fără tristețe și fără de amar

gândiți-vă să nu trăiți tot în zadar.

VASILE BELE

Baia Mare, februarie, 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu