Titularizare 2013 - Învăţători
Peste 36 000 de
candidaţi au susţinut examenul de titularizare în 2013, pentru a ocupa unul
dintre cele 6 074 de posturi didactice cu angajare pe perioadă nedeterminată.
30 iulie 2013
Probă scrisă
Limba şi literatura
română, Elemente de pedagogie şcolară şi Elemente de didactică generală aplicate
disciplinelor din învăţământul primar
BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
VARIANTA 2
• Se punctează orice modalitate de rezolvare corectă a
cerinţelor.
• Nu se acordă fracţiuni de punct. Nu se acordă punctaje
intermediare, altele decât cele
precizate explicit prin barem.
• Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează
prin împărţirea la 10 a
punctajului total obținut
pentru lucrare.
SUBIECTUL I (45 de puncte)
- prezentarea relației
obiective cadru – obiective de referință
– exemple de activități de învățare, în
cadrul activității
didactice: prezentare adecvată şi nuanţată – 5p./ prezentare superficială,
ezitantă – 2p. 5 puncte
- câte 2 puncte pentru formularea fiecăruia dintre cele
patru obiective operaţionale (câte două
pentru fiecare dintre cele două momente date) (2x2p)+(2x2p)=
8 puncte
- câte 2 puncte pentru precizarea fiecăreia dintre cele două
metode de instruire diferite,
corespunzătoare momentelor date, în mod adecvat secvenței 2x2p= 4 puncte
- câte 2 puncte pentru justificarea alegerii fiecăreia dintre
cele două metode precizate, pentru
secvența dată 2x2p=
4 puncte
- câte 5 puncte pentru exemplificarea detaliată a modului de
abordare a conținuturilor învățării, prin
utilizarea fiecăreia dintre cele două metode de instruire
pentru care a optat 2x5p= 10 puncte
••• Se acordă 5 puncte pentru exemplificarea adecvată și nuanțată
a modului de abordare a
conținuturilor învățării în acord cu obiectivele de referință din secvența
dată, prin valorificarea
exemplelor de activități
de învățare corespunzătoare
••• Se acordă 3 puncte pentru exemplificarea corectă a
modului de abordare a conținuturilor
învățării în
acord cu obiectivele de referință din secvența dată,
doar prin valorificarea conținuturilor
••• Se acordă 1 punct pentru exemplificarea schematică a
modului de abordare a conținuturilor
învățării
în acord cu obiectivele de referință din secvența dată
- câte 1 punct pentru menționarea
fiecăreia dintre cele patru forme de organizare a activității
didactice (câte două pentru fiecare dintre cele două momente
date) (2x1p)+(2x1p)= 4 puncte
- câte 1 punct pentru enumerarea fiecăruia dintre cele două
mijloace didactice diferite utilizate în
procesul instructiv-educativ (câte două pentru fiecare
dintre cele două momente date)
(2x1p)+(2x1p)= 4
puncte
- argumentarea punctului de vedere formulat: argumentare
convingătoare – 6p./ argumentare
neconvingătoare, superficială – 2p. 6 puncte
SUBIECTUL al II-lea (45 de puncte)
- câte 3 puncte pentru proiectarea corectă a fiecăruia
dintre cei trei itemi solicitaţi 3x3p= 9 puncte
- câte 2 puncte pentru elaborarea detaliată a răspunsului
aşteptat pentru fiecare dintre cei trei
itemi 3x2p= 6 puncte
- adecvarea itemilor proiectaţi la testul de evaluare
curentă (continuă) 9 puncte
Notă: Punctajul se acordă astfel: 3p. - pentru adecvarea
testului la secvenţa dată; 3p. - pentru
proiectarea testului corespunzător timpului de lucru dat;
3p. - pentru formatul corect al testului.
- câte 4 puncte pentru menționarea,
pentru fiecare dintre cei trei itemi proiectați,
a setului de
calificative și a
descriptorilor de performanţă corespunzători 3x4p= 12 puncte
Notă: În situaţia în care candidatul nu elaborează
descriptori de performanţă pertinenţi, se acordă 2
puncte din cele 4 posibile.
Punctajul maxim se poate acorda doar în situaţia în care
candidatul exxprimă întregul set de calificative:
insuficient, suficient, bine, foarte bine.
- prezentarea modalității
de stabilire a calificativului final 5 puncte
Notă: Punctajul se acordă indiferent de modalitatea de
prezentare aleasă (format tabelar, schemă,
matrice etc.).
- respectarea formatului de proiectare al baremului de
evaluare şi de notare 4 puncte
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu