MANUALE ȘCOLARE ÎN
CARE DRAPELUL ROMÂNIEI ESTE STEAGUL SECUILOR ȘI
ÎN STÂNGA PRUTULUI TRĂIESC DOAR RUȘI
Când Hans Klemm, ambasadorul SUA la București, s-a fotografiat alături de steagul ținutului secuiesc, i s-au adresat multe
reproșuri și mai toată clasa politică de la noi l-ar fi schimbat dacă i-ar
fi stat în puteri acest lucru.
Când James Pettit, ambasadorul SUA la Chișinău, a afirmat că Moldova este o țară cu etnici care vorbesc o limbă diferită
decât în România, a fost numit prost, incult, idiot, inamic și mai toată clasa politică de la noi l-ar fi
schimbat și pe el dacă i-ar fi stat în
puteri acest lucru.
Îi stă însă
în puteri domnului ministru Mircea Dumitru să îi schimbe urgent pe Doru
Dumitrescu, inspectorul de istorie din MENCȘ
și pe doamna Gabriela Droc, inspector
pentru învățământul primar din MENCȘ, autorii programelor de istorie și cei care au validat manuale de istorie de
la clasa a IV-a în care drapelul României este steagul secuilor și în care la stânga Prutului trăiesc
exclusiv ruși.
În harta de
la pagina 74 a manualului de istorie de clasa a IV-a al editurii T3 KIADO
aprobat prin ordin de ministru drapelul României este steagul secuilor.
Începând cu 2006
acest manual este înscris anual în catalogul manualelor şcolare valabile în
învăţământul preuniversitar. În paginile lui, despre Trianon se spune (pe banii
statului român) că este Dictatul de la Trianon. În cuprinsul acestui manual
(cum era şi firesc) sunt multe hărţi (am numărat 22) dar niciuna a României sau
al vreunui stat medieval românesc (asta nu mai este firesc dar programa nu
obliga la aşa ceva). Conturul României apare doar pe harta Europei, dar nici nu
scrie că este România. Mai apar în acest manual plătit de statul român vreo 64
de drapele ale unor ţări contemporane sau din trecut. Aţi ghicit că niciunde nu
apare tricolorul românesc. Culmea că este perfect în conformitate cu programa școlară oficială elaborată de cei doi
inspectori școlari din minister.
De fapt acest manual nici nu avea voie să apară fiindcă 46
alin (8) din legea educaţiei zice că ,,În învățământul
primar, gimnazial și liceal cu predare
în limbile minorităților naționale, disciplinele Istoria și Geografia României se predau în aceste
limbi, după programe școlare si manuale
identice cu cele pentru clasele cu predare în limba română, cu obligația transcrierii și a însușirii
toponimiei și a numelor proprii românești și
în limba română.” Aici manualul este în mare defect fiindcă nici vorbă să fie
identic cu vreun manual pentru clasele cu predare în limba română, iar Carol I
apare ca I Karoly. Această prevedere trebuia să o cunoască cei doi inspectori
care l-au evaluat an de an şi l-au trecut în catalogul manualelor. Cineva
trebuia măcar să îl răsfoiască. Din acest manual elevii nici nu au aflat încă
în ce ţară trăiesc, care este drapelul sub care slujesc şi mai nimic despre
populaţia majoritară. Aceşti elevi sunt crunt discriminaţi, tăindu-li-se
contactul cu realitatea vor avea probleme de integrare în societatea
românească. Doar elevi astfel educaţi pot ajunge adulţii românofobi şi dintre
cei care dau jos cu tricolorul românesc. Fac asta fiindcă şcoala nu le-a adus
încă la cunoştinţă în ce ţară trăiesc. Şi asta pe banii statului român, după
manuale şi programe plătite de noi toţi.
În manualul de istorie de la clasa a IV-a al editurii Corint
(aprobat prin ordinul ministrului nr 5472 din 12.10.2016), la pagina 27, la
”popoare de azi”, în stânga Prutului apare doar poporul rus!
Într-un singur manual dintre cele 8 consultate scrie (din
greşeală) ,,27 martie 1918 Unirea Basarabiei”. În niciun manual dintre cele pe
care le-am consultat nu scrie de ce i s-a întâmplat Moldovei în 1812. Despre
ruşi, bulgari, sârbi şi maghiari se spune şi câţi dintre ei trăiesc peste
frontierele ţărilor lor şi câţi dintre fiecare trăiesc în România. Despre
unguri scrie că 10 mil trăiesc în Ungaria şi România, iar peste hotare încă 5
mil (SUA, Canada, Australia). Nu se spune în manuale deloc că mulţi români
trăiesc şi peste graniţele Românie de azi: în R.Moldova, Ucraina, Serbia,
Bulgaria şi Ungaria asta ca să nu pomenim că este ignorată complet ramura
aromână a neamului nostru din Balcani.
În 20.02.2005 am făcut parte din comisia de învăţători care
trebuia să avizăm noile programe după care au ieşit minunile acestea de
manuale. Programa de istorie pentru clasa a IV-a a fost respinsă atunci de noi
cu argumente, iar secretarul de stat Vasile Molan a cerut să se consemneze în
procesul verbal că autorul programei va ţine legătura cu noi pentru a întocmi o
altă programă. La câteva zile s-a schimbat şi guvernul şi domnul Molan. Oamenii
din minister a căror demitere o așteptăm
(Doru Dumitrescu și Gabriela Droc),
umiliți de fostul secretar de stat şi
de cei 15 învăţători, s-au prezentat noului ministru cu textul vechi din care
nu au modificat nicio virgulă. Ministrul a semnat în 20 04 2005 cu bună
credinţă pentru intrarea în vigoare a programei aşa cum semnează primarii
(mizând pe profesionalismul celor din minister). Văzând programa școlară apărută în aceeași formă ridicolă am trimis un memoriu la
vremea respectivă ministerului dar acesta le-a luat apărarea propriilor
inspectori.
Cam aceeași programă
a fost aprobată și în 2.12.2014. Despre
erorile științifice și viciile
programei și ale manualelor de istorie
de la clasa a IV-a am scris un memoriu de zeci de pagini fiindcă cele două
cazuri prezentate aici sunt minore față
de alte și alte enormități. În august 2016 i l-am transmis și domnului ministru Mircea Dumitru prin
intermediul doamnei Anca Petrache din minister, doamnă care a fost delegată de
minister la congresul asociației
noastre. Mi se promisese că mă va invita la o discuție dar până acum nu am fost încă invitat.
De zece ani, peste 1 600 000 de elevi au ,,învăţat” deja
conform acestor programe și manuale și se poate ca încă 10 ani să fie la fel
pentru alte milioane de școlari care
vor trece prin clasa a IV-a, atât timp cât în minister rămân aceiași responsabili care să păstorească istoria și învățământul
primar. Miniștrii se schimbă, elevii
sunt alții an de an, acești inspectori sunt aceiași din anii 90.
Viorel Dolha,
Președintele Asociației Generale a Învățătorilor din România
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu