Sinteza
Raportului de
activitate
al Instituției Prefectului – Județului Maramureş
I. INTRODUCERE
1. Legislație
de bază
-Constituția României
- Legea 340/2004 privind
prefectul și instituția prefectului, republicată
- Hotărârea de Guvern nr.460/2006 pentru aplicarea unor prevederi ale
Legii nr.340/2004 privind prefectul și instituția prefectului
2. Structura
organizatorică
- 3 servicii în cadrul
instituției, 2 compartimente, Cancelaria Prefectului, Corpul de Control al
Prefectului, 2 servicii publice comunitare;
II. OBIECTIVE
STRATEGICE
-
Aplicarea și respectarea Constituției, a legilor, a ordonanțelor și a
hotărârilor Guvernului, a celorlalte acte normative, precum și a ordinii
publice;
-
Realizarea în județ a obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare;
-
Verificarea legalității actelor administrative ale consiliului județean, ale
consiliilor locale sau ale primarilor;-
-
Menținerea climatului de pace socială și a unei comunicări permanente cu toate
nivelurile instituționale și sociale, prevenirea tensiunilor sociale;
-
Colaborarea cu autorităţile administraţiei publice
locale pentru determinarea priorităţilor de dezvoltare teritorială;
-
Asigurarea managementului situaţiilor de urgenţă;
-
Prevenirea infracţiunilor şi apărarea drepturilor
şi a siguranţei cetăţenilor, prin organele legal abilitate;
-
Asigurarea de servicii de calitate pentru cetăţeni
(apostilă, permise, înmatriculări, paşapoarte);
-
Gestionarea activităţilor de soluţionare a
problemelor cetăţenilor semnalate prin petiţii şi audienţe.
III. MANAGEMENTUL RESURSELOR INSTITUȚIONALE
1.
Eficientizare structurală
- Nu s-au efectuat
modificări ale structurii organizatorice a instituției;
2.Gestionarea
resurselor umane
a)Personalul Instituției
Prefectului – Județul Maramureș în anul 2017
- Nivel de ocupare al posturilor – 89,4%
b)Personalul Serviciului
Public Comunitar Regim Permise de
Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor
- Nivel de ocupare al posturilor – 90,4%
c) Personalul Serviciului Public Comunitar
pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple
- Nivel de ocupare al posturilor – 94,4%
3. Utilizarea resurselor financiare
- Bugetul alocat a fost de
5.561 mii lei, structurat pe trei capitole de cheltuieli:
-
3.454 mii lei – cap.51.01 ”Autorități publice și autorități
externe” din care 227 mii lei pentru ”Alegeri locale parțiale”
-
2.090 mii lei – cap.61.01 ”Ordine publică și siguranță
națională”
-
17 mii lei – cap. 68.01 ”Asigurări și asistență socială”
Execuția
bugetară la finalul anului 2017 este de 99%.
4.
Activități de achiziții publice
Achizițiile publice s-au desfășurat în conformitate cu
Strategia anuală de achiziție publică și cu Programul anual al achiziției
publice. Nu au existat achiziții peste pragurile valorice prevăzute de lege.
5.
Asigurarea resurselor logistice
- Parcul auto este format din 12 mijloace de
transport, din care:
- 5 autoturisme și-au îndeplinit durata normală de
funcționare
- 3 autoturisme sunt scoase din circulație și
îndeplinesc condițiile de casare.
- Implementarea noilor măsuri de securitate ale
sistemelor informatice
- Îmbunătățirea performanțelor tehnice ale celor
existente
- Implementarea platformei de software Microsoft
Windows 7 și Microsoft Office 2017
IV. REALIZĂRI ÎN DOMENIUL PROPRIU DE
COMPETENȚĂ
A. Cancelaria Prefectului
1. Agenda
Prefectului
•
Întocmirea săptămânală a
programului de activitate;
•
Organizarea întâlnirilor cu
diplomați ai Corpului acreditat in Romania
•
Organizarea întâlnirilor cu
miniștrii, secretari de stat, europarlamentari, sindicate, patronate;
•
Organizarea dezbaterii pe Legea
turismului;
•
Organizarea întâlnirilor cu
serviciile publice deconcentrate;
•
Organizarea evenimentelor dedicate
Zilelor Naționale.
2.
Comunicate de presă
•
Au fost elaborate 371 de comunicate
de presă
3. Alocuțiuni
Conducerea instituției a participat, pe parcursul anului 2017, la 48 de
manifestări culturale, artistice și economice
4. Implicare pentru
implementarea Strategiei guvernamentale de îmbuntățire a situației romilor‘
Elaborarea și Monitorizarea
Planului Județean de Măsuri privind incluziunea
minorității rome pentru perioada 2017-2018
•8
direcții de acțiune în
sectoarele: educaţie, ocupare, sănătate, locuire şi mică infrastructură,
cultură, protecţia copilului, justiţie şi ordine publică, precum şi
administraţie şi dezvoltare comunitară, cu un număr de 64 de acţiuni
•Grupul
de Lucru Mixt pentru Romi (GLM) și Biroul Județean pentru Romi (BJR):
- 2 întâlniri semestriale
•Finanțări din fonduri europene
-3
informări cu privire la depunerea proiectelor
-monitorizarea
proiectelor finanțate din fonduri europene: 6 pe Măsura POCU 4.1 și 4 proiecte
pe Măsura POCU 4.2
• Acțiuni realizate in domeniul:
a)
Educației:
· Proiectul
pilot “Fiecare copil în grădiniță” este implementat în parteneriat cu Asociaţia OvidiuRo din anul 2010;
se desfăşoară în 11 judeţe, printre acestea este și Judeţul Maramureş. Partener
este și Consiliul Județean Maramureș care a alocat fonduri pentru 1.316 de
pachete cu rechizite pentru copiii din grădiniţele din judeţ, iar Asociaţia OvidiuRO
a alocat o valoare maximă de 10.000 Euro/judeţ, în funcţie de numărul copiilor
eligibili
·
Asigurarea transportului elevilor romi din
localitățile Coltău și Satulung, care frecventează cursurile Colegiului Tehnic
”Transilvania” Baia Mare;
·
Organizarea Olimpiadei Naţionale de limba şi
literatura romani in Baia Mare;
·
Acordare ghiozdane elevilor de etnie romă din
clasele a II-a şi a III-a de la şcoala primară din localitatea Sălsig;
·
Activități pentru diminuarea abandonului școlar.
b) Locuire şi infrastructură:
·
Implicare în soluționarea
problemelor comunităților de romi din municipiul Baia Mare din zonele Craica,
Pirita, Ferneziu şi blocul situat pe strada Horea 46 B, privind salubrizarea și
alimentarea cu apă;
· Infrastructura
stradală în orașul Baia Sprie;
· Inventarierea
caselor locuite de romi afectate de calamitățile din luna 17.09.2017.
c) Campanii
privind respectarea drepturilor copilului:
-Derularea campaniei de informare și sensibilizare
în vederea prevenirii abuzului și a oricărei forme de violență asupra
copilului, care s-a desfășurat în 5 comunități de romi, în parteneriat cu
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Maramureș:
ü
Școala Gimnazială din sat Chelința
– oraș Ulmeni
ü
Cartierul Ponorâta din localitatea
Coroieni
ü
Școala Gimnazială din localitatea
Sălsig
ü
Școala Gimnazială din localitatea
Remetea Chioarului
ü
Liceul Tehnologic “Dr. F. Ulmeanu”
din Ulmeni
d) Angajarea
experților locali romi și a mediatorilor sanitari
-
S-a solicitat angajarea unui expert
pe problemele romilor la 8 primării;
-
S-a solicitat angajarea unui
mediator sanitar la 2 primării
B. Corpul de control al
prefectului
Prin ordin al prefectului au fost efectuate 37 de acțiuni de verificare
în teren, în comisii mixte, pe următoarele domenii:
-
construcții - 6 acțiuni;
depozite neconforme - 1 acțiune; alimentare cu apă - 1 acțiune; piețe
agroalimentare - 6 acțiuni; depozite / iazuri steril - 23 acțiuni.
C. Afaceri europene, relații internaționale,
dezvoltare economică, programe și strategii guvernamentale
1.
Planul de acțiuni pentru realizarea în județul Maramureș a obiectivelor
cuprinse în Programul de Guvernare 2017-2020, în anul 2017 a cuprins 19
capitole și 619 acțiuni
Au fost realizate 558 de
acțiuni, 48 de acțiuni sunt în curs de derulare, iar 13 acțiuni sunt nerealizate
-
Monitorizarea stadiului lucrărilor la infrastructura de
transport:
·
DN 18, tronson Baia Sprie – Sighetu Marmației; DN 18, tronson
Moisei – Iacobeni;
·
Podul peste râul Tisa, zona Teplița, Sighetu Marmației –
Biserica Alba, Ucraina;
·
Extindere și modernizare suprafețe aeroportuare la Aeroportul
Internațional ”Maramureș”;
-
Monitorizarea investițiilor pe cursurile de apă:Acumularea
Runcu; Amenajarea râului Săsar în Municipiul Baia Mare;Amenajare râu Iza pentru
apărare împotriva inundațiilor pe sectorul Rozavlea – Strâmtura;Amenajare Valea
Poienilor, în comuna Poienile Izei; Consolidare de mal râu Tisa, la Crăciunești
2. Realizarea în județ a politicilor și
documentelor programatice pentru realizarea angajamentelor asumate de România
privind integrarea europeană
•
A fost întocmit și monitorizat ”Planul de acțiuni / măsuri
pentru realizarea la nivel de județ a politicilor și documentelor programatice
având drept obiectiv realizarea angajamentelor asumate de România privind
integrarea în Uniunea Europeană”:
-
10 capitole cu 578 de acțiuni.
3. Accesarea fondurilor
europene
Diseminarea la nivelul județului a informațiilor
europene și a celor referitoare la fondurile europene nerambursabile:
-
Elaborarea săptămânală a ”Buletinului de informații
europene”;
-
Elaborarea și monitorizarea trimestrială a ”Programului de
acțiuni de promovare privind accesarea fondurilor structurale la nivelul
județului Maramureș”;
-
Catalogul surselor de finanțare pentru autoritățile
administrației publice locale;
-
Diseminarea informațiilor prin Grupul județean al
promotorilor de afaceri europene.
Monitorizarea gradului de
absorbție a fondurilor europene nerambursabile, prin elaborare ”Carta Albă” a
fondurilor europene:
-
701 proiecte derulate la nivelul autorităților și instituțiilor publice, în valoare
de 720.785 mii lei; gradul de absorbție fiind 11%.
D. Controlul legalității, al aplicării
actelor normative și contencios administrativ
1. Activitatea de verificare a legalității
actelor administrative și a modului de aplicare a actelor normative în acțiuni
planificate:
•
Au fost supuse verificării legalității 28.561 acte
administrative adoptate/ emise de autoritățile administrației publice locale,
din care: 5453 hotărâri și 23.108 dispoziții.
•
Principalele deficiențe constatate au fost în
următoarele domenii:
administrarea
domeniului public / privat al unităților administrativ teritoriale;
resurse
umane; asistență socială; impozite și taxe locale; funcționarea consiliilor
locale și aleșii locali.
•
Măsuri propuse:
- s-a
inițiat procedura prealabilă pentru un număr de 96 acte administrative: 54
hotărâri și 24 dispoziții
- -
respectarea termenului pentru transmiterea actelor autorităților administrației
publice locale către Instituția Prefectului, precum și respectarea termenului
de convocare a ședințelor ordinare / extraordinare.
2. Controale dispuse în
urma sesizărilor și audiențelor înregistrate la Instituția Prefectului care au
necesitat verificarea aspectelor sesizate la fața locului: -
6
3. Instruirea secretarilor
unităților administrativ-teritoriale cu privire la aplicarea actelor
normative nou apărute - 8 ședințe
cu secretarii UAT-urilor:
-
12 acțiuni de îndrumare și verificare la sediile primăriilor
4. Reprezentarea
Instituției Prefectului în fața instanțelor judecătorești:
-
293 cazuri noi în anul 2017;
-
105 acțiuni în contencios administrativ,
-
200 acțiuni cu privire la revendicări imobiliare, din care 188 de fond funciar;
-
73 acțiuni de întâmpinare la instanțele de fond;
-
42 acțiuni, apeluri / întâmpinări la apeluri;
-
16 litigii cu Asociația Composesorală Borșa.
O complexitate deosebită a
constituit-o dosarul având ca obiect contestația de executare împotriva
somației prin care s-a solicitat obligarea instituției la plata de penalități,
în cuantum de 673.240 lei. Contestația a fost admisă la Tribunalul Maramureș,
hotărârea fiind definitivă.
5. Activitatea de emitere
a odinelor cu caracter individual și / sau normativ:-
639 ordine
6. Întocmirea proiectelor
de hotărâri de guvern și înaintarea acestora către Ministerul Afacerilor
Interne:
-
12 proiecte elaborate și transmise
la nivel central;
-
8 rapoarte de certificare a Notelor
de fundamentare a unor proiecte de hotărâri de Guvern (cu privire la domeniul
public, drumuri forestiere și adoptarea unor steme).
- 5 Hotărâri de Guvern prin care au fost aprobate
și alocate următoarele fonduri județului Maramureș:
-
1.347 mii lei pentru 10 localități afectate de inundații;
- 9.468 mii lei pentru 13 localități afectate
de inundații și 109 mii lei pentru structurile teritoriale ale MAI;
- 30.000 mii lei pentru lucrări efectuate la
Aeroportul Internațional ”Maramureș”;
- 265 mii lei pentru cheltuieli curente și de
capital la comuna Rozavlea;
7. Activitatea desfășurată
de comisia de disciplină:-Nu s-a
primit nicio sesizare.
8. Activitatea desfășurată
de Comisia județeană de atribuire de denumiri:
-
8 solicitări, din care 6 au fost avizate favorabil.
9. Activitatea de
contencios-administrativ:
-
3 hotărâri de consiliu local au fost contestate
E. Urmărirea aplicării
actelor normative cu caracter reparatoriu
1.Aplicarea legilor
fondului funciar:
- 14 ședințe ale Comisiei Județene Maramureș pentru
stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor;
- 1.118 hotărâri adoptate prin care au fost
soluționate 1.652 dosare;
- 15 contestații, din care 7 de admitere.
- Comisia a validat 2.908, 96 ha;
- 2.178 titluri de proprietate emise pentru o
suprafață totală de 20.489,77 ha;
- 188 acțiuni pe rolul instanțelor judecătorești,
din care 45 au avut ca obiect plângeri împotriva hotărârilor adoptate de
Comisia județeană de fond funciar, iar 143 anularea totală / parțială,
modificare a unor titluri de proprietate, schimbări de amplasamente;
- 486 litigii pe rolul diferitelor instanțe
judecătorești din anii precedenți;
2. Aplicarea Legii nr. 10
/ 2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în
perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989:
- 2.069 notificări depuse la nivelul
primăriilor;
- 2.061 notificări soluționate de la apariția
legii (99,61%);
- 28 dosare au fost predate, în vederea
acordării de despăgubiri, Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor
din cadrul A.N.R.P.
3. Aplicarea Legii nr. 9 /
1998 privind acordarea de compensații cetățenilor români pentru bunurile
trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicării Tratatului dintre
România și Bulgaria, semnat la Craiova, la 7 septembrie 1940:
- în
județul Maramureș nu mai există cereri nesoluționate.
4. Aplicarea Legii nr. 290
/ 2003 privind acordarea de despăgubiri sau compensații cetățenilor români
pentru bunurile proprietatea acestora, sechestrate, reținute sau rămase în
Basarabia: - 2 dosare au fost înaintate, în
vederea reanalizării în Comisia Județeană, de către A.N.R.P; acestea fiind
soluționate.
F. Informare, relații
publice și apostilare documente
1. Activitatea de
soluționare a petițiilor și audienților:
- 720 de petiții
- 552 cetățeni
primiți în audiență.
2. Apostilare documente- 2.654
documente depuse pentru apostilare.
G. Monitorizarea
activității serviciilor publice deconcentrate
•
Activități desfășurate cu serviciile publice deconcentrate:
-
216 informări întocmite în urma întâlnirilor lunare cu serviciile publice
deconcentrate, în care sunt surprinse activitățile realizate, dificultățile și
problemele cu care se confruntă în desfășurarea propriei activități sau în
domeniul lor de competență; 72 de informări trimestriale privind activitatea
serviciilor publice deconcentrate;
-
s-a monitorizat stadiul derulării proiectelor de mediu;
-
stadiul autorizării unităților de învățământ;
-
monitorizarea alimentări cu apă potabilă la nivelul județului;
-
întâlniri lunare în vederea analizării gradului de colectare a veniturilor la
bugetul consolidat de stat - realizat 111,19% față de anul 2016;
-
363 de întâlniri la care au participat șefii serviciilor publice deconcentrate,
autorități ale administrației publice locale, reprezentanți ai unor societăți
comerciale, ai sindicatelor, ai patronatelor și ONG-uri;
-
265 de intervenții la autoritățile administrației publice centrale, locale și
instituții publice
-1.016
documente elaborate (planuri de acțiuni, rapoarte, sinteze, informări etc.).
1. Activitatea Colegiului
Prefectural:
-
Componența: prefect, subprefect și 18 servicii publice deconcentrate;
-
Număr întâlniri: 12 ședințe lunare;
-
Număr hotărâri adoptate: 12;
-
Numărul serviciilor publice deconcentrate care au prezentat rapoarte de
activitate: 18;- Au prezentat informări și planuri de investiții, în calitate
de invitat și alte instituții / regii autonome.
2. Activitatea de
examinare a proiectelor bugetelor și a situațiilor financiare privind execuția
bugetară întocmite de serviciile publice deconcentrate:
-
prin ordin al prefectului a fost constituit un colectiv pentru analiza
situațiilor financiare și a proiectelor de buget înaintate de serviciile
publice deconcentrate cu personalitate juridică;
-
s-au eliberat 23 de avize consultative.
3. Activitatea Comisiei de
dialog social a județului Maramureș
-
Componența: - reprezentanți ai serviciilor publice deconcentrate și autorități
publice - 14; reprezentanți ai sindicatelor - 8; reprezentanți ai patronatelor
- 10;
- Număr ședințe:
10;
- Memoriile și
notele revendicative au fost înaintate ministerelor și instituțiilor centrale
de resort.
- 10 rapoarte de
activitate ale Comisiei de Dialog Social transmise Ministerului Consultării
Publice și Dialogului Social.
-
Semestrial, s-au întocmit și transmis Ministerului Afacerilor Interne rapoarte
sintetice privind modul în care s-au desfășurat ședințele, problemele care s-au
ridicat și posibilitățile de soluționare a acestora.
4. Acțiuni de protest:
- 3 acțiuni de protest cu
miting în care au fost solicitate probleme punctuale ale unor categorii
socio-profesionale;
- 3 acțiuni de protest în
cadrul instituțiilor publice, fără întreruperea programului de lucru, în care
au fost solicitate clarificări privind încadrarea personalului în noua lege a
salarizării;
- 5 acțiuni de protest
organizate spontan/neautorizat pe tema modificării legilor justiției
5. Activitatea Comitetului
consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice al
județului Maramureș:
- Componența: - 8 membri
- Număr întâlniri: - 11;
- Rapoarte și informări: -
1 raport anual și 4 informări transmise autorităților administrației publice
centrale
H. Servicii comunitare de
utilități publice
Monitorizarea Strategiei Serviciilor Comunitare de Utilități
Publice
- Consiliul Județean
Maramureș are constituit, prin hotărâre de CJ, Compartimentul monitorizare
servicii de utilitate publică
- Primăria Municipiului
Baia Mare are constituit, prin hotărâre de CL, Unitatea de monitorizare
servicii de utilitate publică
- Primăria Municipiului
Sighetu Marmației are desemnată o persoană cu atribuții de monitorizare a
serviciilor de utilitate publică
- Aceste structuri
au transmis la MDRAP și Ministerul Economiei date și informații referitoare la:
alimentări cu apă, canalizare, transport public județean/local, electricitate,
iluminat public.
-Instituția Prefectului a
transmis Ministerului Energiei situația privind gospodăriile neelectrificate
din localitățile județului
I. Managementul
situațiilor de urgență
- Număr
ședințe: - o ședință ordinară;
- 17 ședințe
extraordinare;
- 2 ședințe în
sistem videoconferință.
- Hotărâri adoptate: 18;
- Ordine emise de prefect:
9;
- Planuri aprobate: 4;
•
Evenimente deosebite înregistrate
în anul 2017:
-
în perioada 03-05.02.2017 - inundații; au fost afectate 12 U.A.T-uri și 21 de
localități.
-
în data de 17.09.2017 - ploi abundente însoțite de vânt puternic; au afectat 40
unități administrativ teritoriale; 1.222 locuințe, 304 anexe, 78 obiective
socio-economice, 142 ha teren arabil, străzi, ulițe etc.
Prin
hotărâri de Guvern au fost alocate județului Maramureș 10.924 mii lei pentru
unitățile administrativ-teritoriale afectate de calamități naturale.
J.Monitorizarea activităților desfășurate în județpentru asigurarea ordinii publice
- 543 misiuni comune de menținere a ordinii și siguranței publice asigurate
de structurile MAI
- 5 adrese trimise la Autoritatea Teritorială de Ordine Publică pentru
activități de asigurare a climatului civic.
K. Activități pentru
urmărirea modului de aplicare a unor acte normative
1. Aplicarea prevederilor
Legii nr. 35 / 2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ, cu
modificările ulterioare:
-
prin ordin al prefectului a fost reorganizată
Comisia județeană de coordonare a activității de elaborare a Planului
teritorial comun de acțiune la nivel județean pentru creșterea gradului de
siguranță a elevilor și a personalului didactic și prevenirea delincvenței
juvenile în incinta și în zonele adiacente în unitățile de învățământ
preuniversitar
-
a fost elaborat și monitorizat trimestrial ”Planului
teritorial comun de acțiune pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor
și a personalului didactic și prevenirea delicvenței juvenile în incinta
și în zonele adiacente unităților de învățământ;
Numărul
de ședințe: 4
2. Comisia de monitorizare
a prevederilor OUG nr. 96 / 2002 privind acordarea de produse lactate și de
panificație pentru elevii din învățământul primar și gimnazial de stat și
privat, precum și pentru copiii preșcolari din grădinițele de stat și private
cu program normal de patru ore, cu modificările și completările ulterioare:
- s-a constituit Comisia județeană de aplicare a
Programului pentru școli al României în perioada 2017-2018 pentru acordarea
gratuită de fructe și legume proaspete, lapte și produse lactate și de produse
de panificație în limita unei valori zilnice / preșcolar sau elev, pentru
preșcolarii din grădinițele cu program normal de 4 ore de stat autorizate /
acreditate și particulare acreditate, precum și pentru elevii din învățământul
primar și gimnazial de stat și particular;
- beneficiari: 46.021 preșcolari și elevi
din învățământul preșcolar, primar și
gimnazial;
- au fost verificate peste 150 de școli cu
locurile de depozitare aferente, unitățile care produc produsele de
panificație, depozitele de lapte UHT precum și mijloacele de transport care
sunt folosite în această activitate, de către instituțiile implicate în
derularea acestui program;
- Școala Gimnazială Bicaz a fost cuprinsă în
programul pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolari și elevi.
3. Aplicarea dispozițiilor
H.G. nr. 799 / 2014, privind implementarea Programului operațional ajutorarea
persoanelor defavorizate, cu modificările și completările ulterioare:
-
a fost stabilit și comunicat numărul de 39.474 beneficiari;
-
s-au derulat acțiuni privind susținerea procesului de verificare și audit din
cadrul Autorității de Management POAD pentru perioada 2014-2015 în vederea
depunerii documentelor de rambursare la Comisia Europeană;
-
în perioada 20-25 noiembrie 2017 Autoritatea de management POAD a desfășurat o
misiune de verificare la sediul Instituției Prefectului din lotul 9, pe POAD
2014-2015. Obiectivul vizitei de monitorizare a fost: validarea cererii de
rambursare finală aferentă proiectului “Furnizarea de pachete cu alimente în
cadrul Fondului de ajutor European destinat celor mai defavorizate persoane –
POAD 2014”; - au fost verificate prin eșantionare un număr de 8 localități,
documentele prezentate fiind conforme.
L. Alte activități
1. Participarea la
efectuarea acțiunilor de control în domeniul situațiilor de urgență:
-
665 controale, în care au fost cuprinse: 169 obiective de investiţii, 200
operatori economici în exploatare, 239 instituţii, o construcție hidrotehnică,
7 servicii voluntare / private pentru situații de urgență, 1 SPSU, 2 audit
persoane autorizate care execută lucrări în domeniul situațiilor de urgență și
2 inspecții comune ale autorităților competente la operatori;
-
au fost constatate: 1.414 deficienţe privind apărarea împotriva incendiilor,
fiind soluţionate 447 dintre acestea și sancționate 456, cu sancțiuni
contravenţionale principale, constând în 131 amenzi în cuantum de 197.500 lei
și 325 avertismente;
2. Rezolvarea
solicitărilor adresate de către alte entități publice
-
în baza solicitării Comisiei Naţionale de Prognoză privind evoluţia sectorului
industrial, pe baza anchetelor conjuncturale şi a analizelor statistice
corelative sectoriale, s-au efectuat demersurile necesare către cei 11 agenţi
economici care au făcut subiectul anchetei în judeţul Maramureş;
-
s-a răspuns, în termen, la toate solicitările autorităților administrației
publice centrale și locale.
3. Activități organizate
pentru buna desfășurare a alegerilor locale:
-
în data de 11 iunie 2017 s-au desfășurat alegeri locale parțiale pentru alegerea
primarilor în orașele: Baia Sprie (12 secții de vot) și Ulmeni (8 secții de vot);
-
s-au emis 5 ordine ale Prefectului județului în vederea desfășurării în
condiții optime a alegerilor locale parțiale;
-
s-au transmis la Ministerul Afacerilor Interne un număr de 4 raportări săptămânale
privind stadiul organizării scrutinului;
M. Audit
-
s-au desfășurat un număr de 4 misiuni de asigurare aprobate de către
conducătorul instituției din perioada în care s-a derulat misiunea de audit.
-
misiunile de asigurare aprobate s-au realizat astfel:
- 1 misiune de audit privind activitatea
juridică;
- 3 misiuni de audit privind funcțiile
specifice entității.
N. Serviciul Public
Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple
- total cereri de
eliberare pașapoarte: 27.046;
-
total pașapoarte simple emise 26.759, din care pașapoarte simple temporare
9.274 si pașapoarte simple electronice 17.485
O. Serviciul Public
Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor
1. Activitatea desfășurată
pe linie de permise de conducere și examinări auto
-
permise de conducere emise 25.490;
-
14.973, din care admiși 7939, respinși 7034.
2. Activitatea desfășurată
pe linie de înmatriculare și evidența vehiculelor
-
certificate de înmatriculare emise: 36.292;
-
au fost radiate din circulație 18.298 de vehicule;
-
au fost atribuite 13.417 numere preferențiale și s-a încasat suma de 603.765
lei.
V. SUPORT DECIZIONAL
1. Control managerial intern
-
instituția dispune de un sistem de control intern/managerial care cuprinde
mecanisme de autocontrol;
-
comisia de monitorizare este actualizată;
-
programul de dezvoltare a sistemului de control intern / managerial cuprinde în
mod distinct, acțiuni de perfecţionare profesională a personalului de
conducere, execuţie şi a auditorului intern în activităţile realizate de
Comisia de monitorizare, coordonare și îndrumare metodologică;
2. Registrul riscurilor
-
echipa de gestionare a riscurilor este actualizată;
-registrul
riscurilor la nivelul entității, a fost actualizat anual.
3. Registrul procedurilor
-
procedurile operaţionale elaborate în proporţie de 90% din totalul
activităţilor procedurabile inventariate au fost actualizate de câte ori a fost
necesar;
4. Etică și conduită
-
nu s-au înregistrat abateri disciplinare ale
funcționarilor publici
5. Protecţia
informaţiilor clasificate
-
au fost organizate lunar, întâlniri privind pregătirea / instruirea angajaților
autorizați din cadrul Instituției Prefectului - Județul
-instruirea
privind activitatea de protecție internă s-a desfășurat conform Planului de
pregătire a personalului privind protecția informațiilor clasificate aprobat pe
anul 2017.
6. Prevenirea și combaterea corupţiei
-
nu s-a înregistrat niciun caz în care angajatii Institutiei Prefectului - Județul Maramures să fie implicați în fapte de coruptie;
-
s-a întocmit și transmis la DGA, inventarul măsurilor preventive anticorupție și indicatori de evaluare la nivelul structurii MAI-Institutia Prefectului - Judetul Maramures;
- s-a solicitat membrilor Grupului de lucru, întocmirea rapoartelor de
evaluare cantitative și calitative necesare în vederea întocmirii unui nou
registru de riscuri;
-
la nivelul Instituției prefectului nu s-au
înregistrat incidente de integritate în cursul anului 2017.
VI.
COOPERAREA INTERINSTITUTIONALA SI RELATII INTERNATIONALE
1. Cooperare interinstituțională
a)
Urmare a solicitărilor primite din partea unor ministere au fost realizate lucrări complexe privind inventarierea
depozitelor de steril și a depozitelor de deșeuri industriale, situația
gospodăriilor neelectrificate de la nivelul județului și situația cu privire la
măsurile de limitare a extinderii epidemiei de rujeolă.
b)
S-a colaborat cu autoritățile publice
locale în vederea aplicării programelor guvernamentale, a managementului
situațiilor de urgență, în aplicarea reformei administrației publice. Grupul
județean de modernizare a administrației, constituit prin ordin al prefectului
a avut 4 ședințe de lucru.
c)
Activitățile cu serviciile publice
deconcentrate:
•
Comisia Judeţeană privind
Incluziunea Socială;
•
Comisia Județeană pentru Egalitatea
de Şanse;
•
Centrul local de combatere a
bolilor transmisibile ale animalelor şi a zoonozelor în judeţul Maramureş;
•
Consiliul Consultativ pentru
Protecţia Consumatorilor;
•
Comisia judeţeană pentru combaterea
violenţei în sport;
•
Comisii mixte în domeniul
protecției patrimoniului cultural imobil;
•
Ordinul Prefectului nr. 399 din
17.07.2017 privind constituirea comisiei de control privind respectarea
prevederilor Legii nr. 145 / 2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare
a pieței produselor din sectorul agricol în piețele agroalimentare din
Municipiul Baia Mare;
•
Ordinul Prefectului nr. 288 din
10.07.2017 privind constituirea unei comisii de inventariere a depozitelor de
steril și a depozitelor de deșeuri industriale la nivel județean.
d) Cooperarea cu
organizațiile neguvernamentale
• Protocoale
de colaborare:-
3 (“Donează sânge, salvează vieți”; cu reprezentanții
cultelor și ISU pentru protejarea bisericilor monument;”Fiecare copil în
grădiniță”)
2. Relații internaționale
-
11 întâlniri cu reprezentanți ai Corpului diplomatic acreditat în România;
-
4 deplasări în străinătate la diferite evenimente: ”Ziua Bunei Vecinătăți”,
localitatea Apșa de Jos, Ucraina, Ziua Națională a României, organizată în
localitatea Solotvino, Ucraina
VII. DIFICULTĂȚI
IDENTIFICATE ÎN ACTIVITATE / PROPUNERI DE EFICIENTIZARE A ACTIVITĂȚII
-personalul
insuficient, raportat la volumul activităților
-termenele
foarte scurte pentru întocmirea unor situații;
-autoritățile
administrației publice locale nu răspund cu celeritate solicitărilor
instituției;
VIII. OBIECTIVE 2018
·
Coordonarea
actiunilor și asigurarea mecanismelor la nivelul județului pentru atingerea
obiectivelor cuprinse în programul de guvernare și în politicile naționale și
de afaceri europene;
·
Dezvoltarea capacității de
formulare și implementare a politicilor publice, planificare strategică și
evaluare;
·
Stabilirea si monitorizarea
prioritatilor de dezvoltare economica sociala ale judetului
·
Eficientizarea
activităților privind coordonarea, controlul și monitorizarea serviciilor
publice deconcentrate;
·
Realizarea de
acţiuni menite să ducă la creşterea absorbţiei fondurilor europene în judeţ;
·
Monitorizarea stadiului realizării
proiectelor finanţate din fonduri europene și sprijinirea beneficiarilor
acestora în soluționarea problemelor care apar pe parcursul derulării lor;
·
Realizarea dialogului cu partenerii
sociali în vederea asigurării climatului de pace socială, acordând o atenție
constantă prevenirii tensiunilor sociale;
·
Menţinerea dialogului social având ca scop
evaluarea nevoilor şi identificarea de soluţii pertinente pentru rezolvarea
problemelor semnalate de persoanele vârstnice;
·
Susţinerea activităţilor cuprinse în „Proiect
centenar”, 100 de ani de la Marea Unire;
·
Eficientizarea activităţilor de
verificare a legalităţii actelor administrative adoptate / emise de
autoritățile administrației publice locale;
·
Impulsionarea aplicării legilor cu
caracter reparatoriu;
·
Responsabilizarea comisiilor locale
de fond funciar în soluționarea cu prioritate a dosarelor care vizează punerea
în aplicare a unor hotărâri judecătorești definitive și irevocabile;
·
Menținerea calităţii serviciilor
furnizate în domeniul activităţii de apostilare a documentelor, al soluţionării
petiţiilor și de primire a cetățenilor în audiențe, al eliberării şi evidenţei paşapoartelor simple
precum şi al celor oferite de către Serviciul Public Comunitar Regim Permise de
Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Maramureş;
·
Responsabilizarea secretarilor
unităților administrativ-teritoriale, în vederea creșteri calității actului
administrativ;
·
Ducerea la îndeplinire a ordinelor
prefectului și soluționarea în termen a petițiilor repartizate la
compartimentul – corp control, conform atribuțiilor legale conferite prin Legea
nr. 340 / 2004, regulamentul de ordine interioară și fișa postului;
·
Propunerea de măsuri în
conformitate cu prevederile legale care să conducă la îmbunătățirea stării de
legalitate a entităților verificate;
·
Asigurarea secretariatul tehnic al
Comisiei de monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a implementării
şi dezvoltării sistemului de control intern / managerial și a secretariatului
tehnic al echipei de gestionare a riscurilor în conformitate cu legislatia in
vigoare;
·
Realizarea unei activităţi
eficiente şi eficace de audit intern prin asigurarea conducerii instituţiei că
activităţile desfăşurate de structurile de specialitate sunt în conformitate cu
prevederile legale şi cu reglementările interne;
·
Îmbunătăţirea aspectelor legate de
sistemul de control intern / managerial al instituţiei şi al procesului de
asigurare a calităţii activităţii de audit intern.
IX. CONCLUZII
·
Activitatea instituției a fost
orientată spre atingerea obiectivelor strategice și obiectivelor operaționale
cuprinse in Programul de Guvernare.
·
La nivelul Instituției Prefectului
- Județul Maramureș, prin activitatea derulată pe parcursul anului 2017, s-au
dus la îndeplinire toate sarcinile permanente aferente domeniilor de
competență.
Prefect
Vasile Moldovan
Str. Gheorghe Şincai nr. 46, RO-
430311 Baia Mare, tel. 0262 215001; fax
0262 213241
e-mail prefect@prefecturamaramures.ro www.mm.prefectura.mai.gov.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu