vineri, 14 mai 2021

Poesis - Mihai EPLI

 


Mașinofobie 3


Off Doamne, azi plouă, 
Mi se rupe inima în două. 
Am ieșit puțin afară 
Să îmi văd mașina minunată -
Azi nu pot deschide capota 
Să verific uleiul și să curăț bujia.

Mă urc la volan să șterg bordul de praf 
Că în ziua asta doar atât mi-a mai rămas.
Discurile de frână nu le pot derugina, 
Fiindcă toarnă din găleată ploaia asta grea, 
Mai dau de plictiseală câteva telefoane 
Să mai stau în mașina mea fermecătoare.


Mașinofobie 2

În fiecare zi îmi aspir mașina, 
Interiorul ei nu vede murdaria. 
Sunt un om propt și calculat
Deschid ușile ei pe rând inspirat 
În căutarea urmelor de praf -
Mai stau puțin să verific și altceva: 
Off! iar are pană cauciucul din dreapta, 
Deschid porbajul să îmi iau pompa
În zadar îmi umplu pneul, anapoda.



Mașinofobie 

Atunci mă simt cel mai bine
Când stau în mașina mea argintie
Trece timpul și nu-mi dau seama 
Că pe aragaz am lăsat mâncarea 

După ce aspir în interior 
Deschid capota ei cu spor 
Îmi curge uleiul... iar meșteresc 
Până la final un vis mi-l împlinesc 
Azi sunt inspirat și reușesc 
Să îmi repar automobilul pe care îl iubesc

Când nu mai am nimic de făcut 
Mă urc în Renault și dau telefoane 
Deja câteva ore din viața mea au trecut 
De când stau în mașina mea fermecătoare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu