marți, 25 mai 2021

Revista ,,Luceafărul de Vest", nr. 41-42, martie, 2021

 


,,Cu ochii pe un cer pustiu

Și lacrima sub geană,

Din depărtare-ți scriu,

Mi-e dor de tine mamă.

Adorm și-mi este frig,

Când visul se destramă,

Pe alte brațe plâng,

Mi-e dor de tine mamă.

Cu ochii pe ceru-nnourat,

Singurătății îi dau  vamă,

Sunt trist și-adorm nemângâiat,

Mi-e dor de tine mamă.

Aici și dincolo de stele,

Un glas duios mă cheamă,

Icoană sfântă a visurilor mele,

Mereu îmi va fi dor de tine mamă", poemul Scrisoare pentru mama, Dumitru Buțoi.

                                                     **************

Azi este despre ... revista ,,Luceafărul de Vest", dragi prieteni și fani ai literaturii de calitate. Da! Am primit, prin amabilitatea prietenului Dumitru Buțoi, această revistă literară, ce apare sub egida Asociației Cultural Umanitară ,,Luceafărul de Vest", Timișoara, nr. 41-42, martie, 2021, fondată în 1987, de această dată,  un număr al revistei dedicat femeii.

Așa stând lucrurile, în acest număr semnează:

Mariana Păduraru, poezie, Iubiți  femeia. Constanța Sylvia Hârceagă, semnează articolul: Poenul femeii  care iubea primăvară. Magda Isanos iar Maria Rogobete, este semnatara articolului Doamna teatrului lugojan - Maria Voronca, dar, ghiveci, primește și doamna Doina Antița Balaci, avocat, Oradea - semn al recunoștinței și prețuirii.

Adriana Boia, semnează poezii:

,,Iubesc la disperare absolutul din tine,

În el și eu, inclusiv, mă cuprind

Și dai perspective trăirii de mâine,

Să pună-n copaci flori, rând pe rând", din poezia Absolut, p. 2.

Cu un grupaj modest de poezii vin și Pașcu Balaci  (sonete), Ioan Dragotă și Pascu Heteș.

La rubrica Femei, răsărituri de soare, semnează poetele: Manet Dancea Călinescu (poezia Mama), Constanța Sylvia  Hârceagă  (poezia Cerbii), Mihaela Huțanu (poezia Iubește-mă), Antuza Valentina Dârlea  (poezia Clepsidra), Ana Caia (poezia Împăcare), Galina Cotelea-Chiorsac (poezia Martie în parc), Laura Moț ( poezia Când timpul e tăcere), Maria Ieva (poezia Ecou), Daniela Gîfu (poeziile Nu se știe și Indoială),  Lavinia Diana Miloș (poezia Fulger în armonii astrale), Mariana Strîngă (poezia Secvențe de viață), Ana Olimpia Nicolescu (poezia Unicitate), Mariana Corcoveanu Ivaniuc (poezia Flutur nins de meteori), Cristina Moldovan (poezia Îmi stă în inimă o poezie), Anda Maria Neagoe (poeziile Înger  necesar și Flăcări), Silvana Andrada  Crescendo (poezia Lumina ce-mi ești), Rebeca Ostan (poezia Primește-mi iubirea), Livia Odăi (poezia Din comoara satului bănățan), Maria Pândaru-Bârgău (poezia Mama) și Rodica Pop, poezia Am venit mai aproape. În aceeași secțiune mai semnează poezii,  Paraschiva Abutnăriței (Autumnală și Într-o clipă), Camelia Ardelean (Dac-ai uitat iubite, al meu nume), Aurora Sârbu (Necuprinsul serii), Ecaterina Chifu (Emin, de ce nu vii), Camelia Florescu (Părinți cuminți), Dorothea Nicolescu (Ritm de toamnă), iar Maria Dudaș propune poeziile Primăvară și  Dar de 8 Martie). Mădălina Șchiopu, ne dăruie un fragment dintr-o proză scurtă, De ce iubim bărbații - o parafrază la ,,De ce iubim femeile?", de M. Cărtărescu).

Nicolae Toma, ne încântă cu poezia Iubește ce ți se oferă, Strigătele Ionescu, cu poeziile Femeie, umbră de nor și Femeia, Doamne, femeia. Adrian Bacoș, ne propune poeziile Cu tine, mamă și Adu-ți aminte, mamă ..., iar Florea Constantinescu are două poeme: Lui Eminescu și Sonet în alb.

Coperta IV (spate), găzduiește, articolul Istoria Timișoarei prin monumente - o cunoaștere propusă de domnul Ștefan Tat, semnată de Constanța Sylvia Hârceagă, unde se afirmă:

,,Cartea domnului Ștefan Tat, s-a născut în primul rând din pasiunea  să pentru istorie, în special pentru istoria orașului în care trăiește și muncește,  din dragostea și respectul ce le poartă orașului și concetățenilor săi și din dorința de a le oferi tuturor un ghid plăcut și util de informare, ce îmbină în mod armonios artă și istoria", (p.12).

Felicitări tuturor celor care au participat la acest proiect literar.  Felicitări colegiului de redacție: Dumitru Buțoi,  Rodica Pop, Nicolae Toma, Andrei Pogany, Ioan Dragotă, Claudia Vlaicu și Vasile V. Bradu.

Succes în toate cele propuse ... Doamne ajută să fie bine! Zi binecuvântată să aveți ...

 

VASILE BELE

Chiuzbaia, 25 mai 2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu