luni, 24 mai 2021

Replică la prima strofă din poemul MIRUL, ce aparține distinsei poete Daniela Marian!

 

,,cu părul împletit în opt,
cu sânii care nu s-au copt,
te-ai așezat ... azi, numai azi,
ușor, chiar lin ... pe-al meu obraz.
clipire-n rouă,
iubire nouă,
un cer senin și totuși plouă ...
gând adânc, profund și drag,
când treci peste al casei prag,
parfum de tei,
sunt ochii ei
și i-aș privi până ... la trei!
curatul mir,
pus în potir,
mă mir și eu ... de ce mă mir?
dor așezat pe la ferestre,
care a fost ... care mai este,
iubirea e ca-ntr-o poveste.
dor așezat pe prag, frumos,
pragul de sus, pragul de jos,
cu Feți Frumoși și Cosânzene,
cu împărați și cu Elene ...
azi, am stat în loc și m-am mirat,
de trupul tău ... sân ridicat,
dar ce frumos că e doar vis,
uitare! moarte! chiar abis ...
sunt Zeu? aș vrea ... aș vrea ...
dar nu pot fi,
atâta timp cât pot iubi!
azi, sunt aici ... mâine ce-oi fi?
voi fi un murmur de izvor,
sau poate-o floare-n plin odor,
sau poate-n moarte călător ...
dar ce contează, mâinele,
azi, vreau să-mi știu eu binele,
de-o fi aici ... cu sinele!
mă mai crucesc din când în când,
dar am să fac un legământ,
că voi iubi acest cuvânt,
chiar și acolo ... în mormânt!
dar ce spun eu? sunt vorbe seci!
tu pe la poarta mea când treci,
trezești și fluturi ... trezești și melci.
iubirea mea ... eu, te-oi răpi,
de-a fi ... de-a fi, chiar mijlocul de zi
și te-oi închide-n colțul meu
și-l voi ruga pe Dumnezeu,
să-mi ierte furul ... furul meu!
te-oi așeza lângă fereastră,
lângă floarea cea albastră
și am să te privesc mereu,
așa ca și pe Dumnezeu ...
așa ca și pe Dumnezeu!"
(II)
,,miros de mir și iasomie,
afară rodul sfânt în vie,
ce ți-ai dori ca să mai fie?
ești mir, parfum și lăcrămioară,
ești dulce cântec de vioară,
ce-l cântă greierul spre seară!
îmi ești putere și-mi ești glas,
îmi ești viață și îmi ești pas.
îmi ești dor ... îmi ești noroc,
inima mea arde ca-n foc,
iar eu cu rimele mă joc!
dac-ai noroc? dacă e foc?
oare aici ce tot îndrug?
gândindu-mă la Demiurg,
aș vrea să fug ... aș vrea să stau,
iubirea mea ca să ți-o dau ...
dar, oare, tu, o vei primi?
sau singur ... singur, eu voi fi,
la ce folos aș mai trăi!?
da! și ceasul tare a sunat,
iar visul meu ... ce l-am visat,
cu roua-n dor s-a spulberat.
și azi te caut! e păcat?
de ce-ai plecat? unde-ai plecat?
cu funie de-aș fi legat,
sau lanțuri ... tot aș fi scăpat.
în opt sau zece, dac-ar fi,
'mpletite ... n-aș zăbovi!
aș scutura poteci cu rouă,
aș împărți lumea în două.
în stânga cei care iubesc,
în dreapta cei care tânjesc ...
în susul meu ... e Dumnezeu
și tu ... iubirea mea, odorul meu ...
miros de mir,
pus în potir,
femeie-n casă,
iar tu în rochie de mireasă ...
iubirea mea, tu, ce propui?
vrei stânga mea? vrei dreapta lui?
vrei stânga mea? ... să te aud!
vrei stânga mea? e ba? e da?
alege tu și inima ...

VASILE BELE
Chiuzbaia, 21 mai 2021

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu