Grecia dă în clocot și România se uită cu gura căscată la avionul închiriat de Klaus Iohannis. Grecii atacă parlamentul cu pietre și cocteiluri Molotov, în vreme ce noi cîrtim pe seama prețurilor din piețe, a RCA-ului și a prețurilor la curentul electric.
În Georgia, oamenii au ieșit în stradă pentru că un
proiect de lege miroase a spirit rusesc.
Noi ne mîndrim că am achiziționat un batalion de
tancuri second-hand ca formă de consolidare a securității naționale. Francezii
sunt gata de grevă generală pentru modificarea vîrstei de pensionare. Pe noi ne
cumințește prelungirea. Noi înghițim și îi înjurăm în bucătărie pe beneficiarii
pensiilor speciale, dar nu zicem nimic despre veniturile superspeciale ale
celor care conduc țara cu rezultate catastrofale. Găinăriile celor care mimează
administrarea țării fac parte din normalitatea vieții cotidiene. Jongleria
deciziilor guvernamentale, așijderea. De obicei, ministrul Transporturilor
prelungea mandatele secretarilor de stat din cîteva în cîteva luni. Îi ținea în
șah. Acum, s-a trecut la aplicarea unei găselnițe. Cum se apropie momentul
„Rotativei”, s-a trecut la semnarea contractelor pe cîte trei-patru ani. Să
rămînă oamenii ministrului de acum și sub controlul dușmanului. Iar dacă sunt
dați afară să cîștige în instanțe despăgubiri boierești.
Statul
român va cumpăra un batalion de tancuri americane Abrams
La București, se ține o licitație pentru 100 de
autobuze electrice. Cum-necum, echipa de funcționari din Primăria Capitalei, cu
mulți oameni aflați sub influența tandemului de business și politică
Pandele-Firea, a scos cîștigător un ofertant din Turcia. Să vadă Nicușor Dan că
și de departe gîndirea lor este importantă și eficientă! Tehnologia turcească
și tehnica de afaceri din Turcia au mereu cîștig de cauză în Capitală. Chiar
întîietate. Turcii au ajuns mari experți în tehnologie modernă. Doar casele ce
le fac mai prost. Dar autobuzele și tramvaiele zbîrnîie! Drept pentru care un
produs turcesc a ieșit cîștigătorul licitației, unul chinez pe locul al doilea,
polonezii au ieșit pe locul al treilea, iar amărîții de la Mercedes (care nu
stăpînesc încă tehnica de a cîștiga licitații la București) s-au trezit pe
ultimul loc.
Pentru că ne chinuim cu autobuzele Otokar, cele care
„merg de trăznește”, mai putem aștepta după cele electrice. În cele din urmă,
licitația cîștigată de turci a fost contestată și acum are nevoie de timp
pentru o soluție în instanță.
Povestea Otokar, autobuzele acelea lungi ca un
cîrnat de tablă și plastic, tot producție otomană, are un schepsis. Ele
continuă să circule mai mult goale spre Aeroportul Internațional Otopeni (Drulă
spunea că metrul la aeroportul internațional nu ne folosește și nu-i prioritate
și a pus o talpă strașnică la proiectul devenit proverbial, deblocat abia cu
prilejul plecării lui lui Klaus Iohannis în Japonia).
Avion
cu dormitor pentru cuplul prezidențial spre Asia
Pentru că autobuzele Otokar trec mereu pe sub nasul
tuturor, ne vom strădui să vă relatăm povestea lor.
Ziua de miercuri a fost totuși dominată de mirările
și cîrtelile populației enervate de avionul de lux închiriat de Administrația
Prezidențială pentru călătoria cuplului prezidențial în Japonia. Alături de
prima doamnă a primarului, au mai încăput numai doi miniștri (Cseke Attila și
Bogdan Aurescu), plus cercetatul Traian Halalai de la EximBank (nu știm dacă
banca de stat a contribuit sau nu la costul acestei deplasări). Toți trei par a
fi luați mai mult pentru simbolistică, nu pentru contracte.
Apartamentul zburător cu care administrația a
organizat zborul de la București la Sibiu pentru a prelua și cuplul
prezidențial a enervat cel mai mult. Mult mai mult decît transmisia sonoră de
la primăria din Kyoto, de unde s-a auzit vocea lui Klaus Iohannis citind
aproape silabisit propoziții de complezență despre relațiile profunde ale
României cu poporul japonez.
La Împăratul Naruhito n-a putut să plaseze asemenea
scame și complezențe!
Autor:
Cornel Nistorescu
Sursa:
cotidianul.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu