sâmbătă, 29 decembrie 2012

POESIS - GELU DRAGOŞ JUNIOR



Dezrădăcinat

Undeva departe de tot –
mai presus decât
ultimul petec de cer –
prind rădăcini;
stropit de ploile mult prea scurte
ale verii dogoritoare,
devin anomalie vegetală –

singurul din lume
cu rădăcinile în sus,
îmi întind ramurile,
dezrădăcinat de pământ…


Iubire târzie în iarnă

nu am nicio afacere cu toată zăpada asta
în ciuda celor spuse de tine...

nici măcar n-am văzut parisul iarna,
nici nu o să-l văd vreodata împreună cu tine

iar păsările?

parcă ieri spuneai că toate păsările acelea galbene,
căzute pe caldarâm,
îngheţate,
cu ciocurile strânse,
nu o să te mai iubească vreodată
aşa cum te-au iubit...

apoi cearta aceea dintre noi...
bibeloul acela de alabastru spart
cărţile
aruncate pe geam

dvd-ul cu mozart

...

unde sunt, fată, toate visele noastre?


Pactul cu Diavolul

Pactul cu Diavolul nu l-am făcut încă
deci de desfăcut nici nu poate fi vorba…
Sufletul îşi mai oblojeşte rănile;
pe căi nemedicamentoase
prinde a încolţii din sâmbure teama.
Monologhez, ca Faust nebun în aşteptarea
lui Mefistofeles…

ce lungă-i aşteptarea
când ştii că totul poate fi-n zadar…

„- Mi-e frică de o viaţă de om
când zilnic se pierd multe-atâtea?”

Ce lungă-i aşteptarea când joci viaţa
şi moartea la poker
cu Satan…

degeaba aştepţi asul de inimă roşie…

ce lungă-i aşteptarea…
... ce lungă-i...
... ce...


Cântec pentru Francesca

şi de va fi să fie lumina mult prea neagră
să poţi să treci prin toate dar veşnic să rămâi,
cum rămânea mirosul amarnic de gutâi...
când pletele-ţi umbroase mă gâdilau în barbă...

nu poţi să plângi, Francesca, ai încercat degeaba
iubirea te trădează când vrei să evadezi,
iubirea ceea care te face să clachezi...

şi de va fi, Francesca, iubirea peste noi,
înmuguriţi în ramuri vom alerga în vine,
ca sângele fierbând ce clocoteşte-n tine...
iar amintirea noastră ne-o vom lua-napoi...


Viaţa noastră amice...
                  amicului meu Doru Emanuel  

viaţa noastră, amice este un poem
pe care ni l-a scris ploaia răzbind printre frunze
şi pe care n-avem puterea să-l scriem noi,
să-l încrustăm cu vise, speranţe sau chiar
să-l înmiresmăm cu floarea aceea rară,
iluzia...

viaţa noastră, amice este un psalm pe care l-am citit
pentru prima oară în catehismul bunicilor,
simţind mirosul fraget al pâinii coapte în cuptor...
atunci am învăţat că îngerii nu mor niciodată din noi
ci doar ne părăsesc temporar corpurile...

în mijlocul acestui poem voi săpa o fântână,
o voi hrăni cu visele tale
o voi hrăni cu lacrimile mele
să am ce să-ţi ofer când te vor năpădi grijile lumii;
voi sădi apoi un copac în fântână
şi nu-l voi mai uda
ne vom mira când îi vom vedea poamele,
nu vor avea nicio formă cunoscută
o să le culegem, o să le lăsăm să zboare
dimineaţa o să mă găsească
mirat că în noaptea aceea
am visat că mă voi trezi îmbrăcat în inocenţa ta...



Filozofând cu îngerii disperării

Stând de vorbă cu îngerii dulci
ai disperării,
mâncăm mere şi aruncăm cotoarele pe geam
afară din noi…

în jur lumina-i tot mai puţină;
cuvântul Tău, Doamne, tot mai greu;
pe zi ce trece
auzim ţipete ce nu le recunoaştem
ca fiind ale noastre…

cântând pe diferite voci acelaşi cântec,
sfidăm moartea, Doamne,
în încercarea de a răzbi spre Tine,
fără să-Ţi cerem ajutor.


Oanei

uneori, seara, împins dinspre apus,
fug din mine
şi nu mă caută nimeni...

mă regăsesc doar zorile
şi rămân surprinse:
în fiecare noapte,
desculţ,
alergam prin visele tale...


Sfârşit apocaliptic
sau Moartea ce va veni nu o să mai doară  

Deplâng Mielul
destinat tăierii şi
ruperea
celei de-a şaptea peceţi;
pedeapsa şi numărul
diavolului
acum devin evidente...
Răgetul fiarei
dezlănţuite
pe Pământ se propagă
cu mult peste
viteza luminii în vid...
Moartea ce va veni nu o să
mai doară, ci ea
îţi va fi
naştere din nou,
naştere din cuvinte,
din pietre:
Sus,
peste toate,
Jertfa Mielului...



Portret
       unui poet  

Poetul strânse slova visării într-o carte
şi tot ce-nseamnă lumea el lasă la o parte,
visând la nemurire, visând la a cunoaşte,
el trece-n nefiinţă, urmând în a se naşte
din nou, urmându-şi calea, zadarnic urmând visul,
mereu privindu-şi cerul, creându-şi Paradisul
şi tot ce-nseamnă lume aruncă în abisul
uitării celei oarbe, uitării celei mute;
şi tot ce-nseamnă timpul, secunde şi minute
la el poartă pecetea trăirilor trecute...

Să nu-ncercaţi vreodată poetul a-nţelege
căci peste toate-n lume, el însuşi este rege...


Poetul ucis de cuvinte
                   d-lui Ioan Romeo Roşiianu  
Mâna-i strivită de mit
caută ieşirea spre infinit;
e doar vid...

dincolo de zid:
un început de lumină
spre-apus
şi norii s-au dus
către plăpândele ceruri;
la poartă bat geruri,
să nu le deschizi!

Şi azi nu contează nici
clipa
când îngerul însuşi întinde
aripa
spre el...

Astăzi e ziua în care
POETUL UCIS DE CUVINTE
nu moare...



Iarnă 2012

Zăpada
mi-aduce aminte de
inocenţa copilăriei:
îmi ascund (dez)iluzii şi
patimi îndărătul
unor metafore
subtile...

-Tati, dacă mâncăm ceapă verde
în burţile noastre se face
primăvară?
întreb...

Jos,
tot e alb,
până şi-n mine;
Sus,
heruvimi
cu aripi icariene cad,
prefăcându-se în
oameni de
zăpadă...

Un copil face
îngeri...

Un comentariu:

  1. Minunat! pline de încărcătură poetică ! Iar mesajul a ajuns cu ușurință la suflet !
    FELICITĂRI !

    RăspundețiȘtergere