Întrebare: - Buna ziua!As dori sa stiu daca si cei care au in anul scolar 2012-2013 o jumatate de norma si au obtinut la examenul national note peste 5,pot sa isi depuna dosarul pentru continuitate!
Răspuns Liviu Marian Pop: - Pentru continuitate, cadrul didactic care solicita prelungirea CIM
trebuie sa aiba cel putin jumatate din norma in specialitate si nota peste 5 la
examenul de titularizare ,astfel ca in
aceste conditii se poate obtine acordul CA ( art.111 al.6-8 Ord.nr.5560/2011
privind Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic din
invatamantul preuniversitar in anul scolar 2012-2013).
Î: - Sunt educatoare,profesor inv. primar prescolar,anul
acesta predau la clasa pregatitoare,la cerea parintilor si la propunerea
consiliului de administratie,pot sa ma transfer pe un post de invatotor
incepand cu anul scolar 2013/2014?
R: - Conform Legii
educatiei nationale art.248 al 3si 4 : “(3) Cadrele didactice care ocupă
funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare,
învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor şi care au dobândit
formal, nonformal sau informal competenţe profesionale până la intrarea în
vigoare a prezentei legi îndeplinesc condiţia pentru ocuparea funcţiei
didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru
învăţământul primar, respectiv, profesor antrenor, în baza unei metodologii de
recunoaştere şi echivalare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării,
Tineretului şi Sportului.
(4) Absolvenţilor liceelor pedagogice, ai
şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau
ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar,
care, până la intrarea în vigoare a prezentei legi, au absolvit ciclul de
licenţă, li se consideră îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor
didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru
învăţământul primar”
Î: - Sunt PIP si m-am pensionat la limita de varsta.Din
discutiile cu alti colegi aflati in prag de pensie,am inteles ca aveam dreptul
sa-mi mai continui activitatea inca trei ani.E adevarat? Caci mie,desi am depus
cerere de continuitate catre CA al scolii,postul mi-a fost scos la concurs si a
fost ocupat de catre o colega invatatoare.Ba mai mult,desi sunt absolventa a
Facultatii de Muzica,nu mi s-au dat nici macar orele de muzica (plata cu ora)
la clasele V-VIII,ci au fost date profesorului de franceza pentru completarea
catedrei.Asadar,la doua cereri de continuitate (invatator si profesor de
muzica) am primit raspuns negativ de la director.
R: - Potrivit
legislatiei in vigoare respectiv Legea educatiei nationale art.284 al 4
“Cadrele didactice pensionate pot desfăşura activităţi didactice, salarizate
prin plata cu ora, după împlinirea vârstei standard de pensionare.” Totodata
Statutul personalului didactic mai prevede la art.123 urmatoarele “ Personalul
didactic din învatamântul preuniversitar de stat, cu gradul didactic I sau cu
titlul stiintific de doctor, care dovedeste competenta profesionala deosebita,
poate fi mentinut ca titular în functia didactica pâna la 3 ani peste vârsta de
pensionare la cerere, cu avizul consiliului profesoral al unitatii de
învatamânt, exprimat în urma votului nominal deschis si cu aprobarea anuala a
inspectoratului scolar.”
Î: - Am avut nota peste 7 in 2011 ,am ocupat un post si la
sfarsitul anului trecut am pierdut 5 ore datorita comasarilor unor clase,motiv
pentru care in 2012 am mers la concurs sa-mi completez catedra unde am obtinut
9,53.Deci am 13 ore in urma repartitiei din 2011 si 5 ore ca urmare a
repartitiei din 2012 ,(pentru ca spre deosebire de anii trecuti completarile la
continuitate s-au facut prin concurs).INTREBAREA ESTE POT BENEFICIA DE
ART.253?.In caz ca nu mi se pare o mare nedreptate deoarece am fost prima pe
judet si am privit cum altii cu note mai mici se titularizeaza desi am sustinut
acelasi examen ,insa au fost inscrisi in alte centre,ba mai mult au devenit
titulari in sistem iar acum imi pot ocupa postul la detasare sau transfer .nu
este deloc drept.
R: - Beneficiati de
art.253 LEN daca potrivit OMECTS Nr. 5560/2011 privind Metodologia cadru
privind mobilitatea perosonalului didactic din invatamantul preuniversitar in
anul scolar 2012-2013,
Art. 63 „(1) Începând
cu 1 septembrie 2012, poate deveni titular pe postul didactic/catedra ocupat/ă
cu contract de muncă pe perioadă determinată într-o unitate sau două unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică în anul şcolar 2011-2012, cadrul didactic
netitular calificat care, la data solicitării, îndeplineşte cumulativ
următoarele condiţii specifice:
a) a fost repartizat
în anul şcolar 2011-2012 la nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti pe
un post didactic/catedră vacantă/rezervată prin suplinire, continuitate pentru
suplinire sau ca suplinitor cu post redus, în una sau două unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică, în baza notei de cel puţin 7 (şapte)
obţinută la unul din concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea postului
didactic/catedrei, în iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în şedinţă
publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar 2011-2012;
b) a dobândit
definitivarea în învăţământ;
c) postul
didactic/catedra solicitat(ă) nu a fost ocupat(ă) în etapele anterioare ale
mobilităţii personalului didactic, este complet(ă), este constituit(ă) conform
art. 38 alin. (3) din prezenta Metodologie, nu este rezervat(ă) şi are o
viabilitate estimată de cel puţin 4 ani;
d) respectă
condiţiile de ocupare a postului didactic/catedrei, conform prezentei
Metodologii;
e) are avizele şi
atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei, conform
prezentei Metodologii.
(2) În situaţia în
care un post didactic/o catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice
netitulare care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), pentru
departajare se va lua în calcul nota cea mai mare de la concursul/concursurile
susţinute în iunie-iulie 2008, iulie 2009 şi/sau iulie 2010. La note egale,
pentru departajare, se folosesc criteriile şi punctajele din anexa nr. 2, parte
integrantă din prezenta Metodologie.
(3) În situaţia în
care nici aplicarea criteriilor de la alin. (2) nu conduce la departajare se
aplică în ordine următoarele criterii de departajare:
a) media aritmetică,
cu patru zecimale, calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a
mediei examenului de licenţă/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor
pedagogice/şcolilor echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice
cu patru zecimale, calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a
mediei examenului de bacalaureat/absolvire;
b) domiciliul în
localitatea unde se află postul didactic/catedra vacant(ă). Dacă un candidat
are domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra, atunci
este avantajat. Dacă postul didactic/catedra este într-un sat ce aparţine de o
comună/oraş, candidatul din comună/oraş este avantajat. Dacă postul
didactic/catedra este într-un sat ce aparţine de o comună/oraş, candidatul cu
domiciliul într-un alt sat ce aparţine de acea comună/oraş este avantajat. Dacă
postul didactic/catedra este într-o comună/oraş, candidatul cu domiciliul
într-o localitate ce aparţine de localitatea postului este avantajat. Toate
celelalte cazuri sunt cazuri de egalitate.”
Referitor la
incadrarea prof.de instruire practica si a maistrilor-instructori,conf.acestui
Proiect,s-a omis categoria institutorilor(maistrii instructori cu studii
superioare in alt domeniu),care au dobândit atestatul de recunoaştere şi
echivalare a competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau
informal, conform art. 248 alin. (3) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi
completările ulterioare. Adresa MECTS NR.67149/7.11.2012-ref.la incadrarea si
salarizarea prof.de instruire practica si a maistrilor instructori,aminteste de
aceasta situatie, insa fara specificatia,,care au dobândit atestatul de
recunoaştere şi echivalare a competenţelor profesionale''-de profesor de
instruire practica,incadrindu-i pe functia de institutori,ca si pana in
prezent. Are pana la urma importanta acest atestat in incadrarea si salarizarea
corecta a cestei categorii de personal ?
Un
maistru-instructor, care a absolvit şi studii superioare, va fi plătit, în
continuare, la nivelul actual (institutor I), dacă nu-i vor fi echivalate
studiile (OMECTS nr. 5553/2011) sau nu-i vor fi recunoscute şi echivalate
competenţele profesionale (OMECTS nr. 5484/2011).Dacă specializarea este în
profilul postului ocupat, are posibilitatea să solicite echivalarea studiilor,
caz în care, de la 1 noiembrie, va fi încadrat profesor de instruire practică,
cu salarizare profesor S. Dacă specializarea nu este în profilul postului
ocupat, are posibilitatea să solicite recunoaşterea şi echivalarea
competenţelor profesionale, caz în care, tot de la 1 noiembrie, va fi încadrat
profesor de instruire practică, cu salarizare profesor S.
P.S. Mentionez ca toate raspunsurile reprezinta punctul meu
de vedere.
Pentru a primi raspunsurile avizate, am trimis intrebarile
cabinetului ministrului MECTS.
Va multumesc pentru incredere si raman la dispozitia
dvs pentru intermedierea solutionarii oricarei situatii, la adresa de
email liviumarianpop@gmail.com.
LIVIU MARIAN POP
senator
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu