joi, 27 decembrie 2012

Epigrame scrise de GEORGE CORBU, preşedintele Uniunii Epigramiştilor din România


Unuia care primeşte...

Copleşindu-l nefiinţa,
S-a mutat sub lăstăriş.
I-a fost lungă suferinţa
Cât o zi fără bacşiş.


Muzee, muzee

Cum socot, cu grijă, eu -
Pe gândirea mea stăpân –
Ne lipseşte un Muzeu
Al Ciolanului Român!


Epitaf unuia

De când al vieţii val
L-a tras pe veci la fund,
Din superficial
A devenit profund.


Posibilitate

Posibil e, nu-i grozăvie
Cum sunt atâtea pe pământ:
El om de litere să fie,
Şi nicidecum om de cuvânt.


Curiozităţi din lumea presei

La noi, se ştie,-i putred mărul -
Haşdeu a spus-o mai 'nainte -
La noi românii, şi-Adevărul,
Oricât ar fi de straniu, minte!


Epitaf unui procesoman

Aici zace, de mai an,
X, un fost procesoman.
Aşa vru, al vieţii val,
Să nu moară-n tribunal.


Epitaf unui procesoman

Aici zace, de mai an,
X, un fost procesoman.
Aşa vru, al vieţii val,
Să nu moară-n tribunal.


Politicienilor

Stâlpi ai puterii trecătoare
Din parlamente şi guverne,
De stâlpul infamiei oare
Nu vă e teamă? Căci etern e!


Unei poetese

S-a zis că dânsa e poetă,
Dar câte nu se spun în lume,
Când e s-aplici o etichetă,
Sau să dai drumul unei glume!


Unui avocat venal

Banul este un simptom
Ce pe loc l-a demascat,
Că întâi e avocat
Şi pe urmă este om.


Unui oarecare

Ştiu, se va spune într-o zi
Că i-am cântat azi aleluia -
Dar mi-a fost greu să-i fac statuia.
Şi mult mai lesne-a-l răstigni!


Unui plagiator

Mă pregătesc de pe acum
Să apăr noul tău volum,
Deşi nu-s critic reputat:
Am un cuvânt... ca avocat.


Unui expert în arta conjugală

Pentru el o căsnicie
E, invariabil, sacră:
Nu divorţul de soţie
Îl tentează, ci de soacră!


Unui interlocutor

Mi-ai spus să fiu cât de brutal,
Dar viaţa are legi de-aramă
Ce vor să-ncepi c-un madrigal
Şi să sfârşeşti c-o epigramă!


Peisaj

De priveşti acest decor
Răsuflarea ţi se taie:
Lângă-un ţap ispăşitor
Paşte calul de bătaie!


Autoepitaf (mie, în calitate de consilier ministerial)

Sub acest dreptunghi de cer,
Ce e încă înstelat,
Zace un consilier
Care nici un sfat n-a dat.


Excelsior?

În universul policrom
De când e lumea, omu-i om!
Dar nu-i ajunge-o veşnicie
Să fie şi de omenie!


Diferenţe

Sărutul meu şi-al lui Brâncuşi
Nu e totuna. De exemplu
Pe când al lui îl tot contemplu
Pe-al meu îl pot livra acuşi...


Alteia

Tu mi-ai deschis al muzei templu,
Iar eu putut-am să rezist?
A fost de-ajuns să te contemplu -
Că m-am trezit epigramist!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu