joi, 10 ianuarie 2013

Comunicat de presă - senator Sorin Marius Bota


Departamentul de Transporturi al PSD a analizat împreună cu asociaţiile patronale din domeniul transporturilor, modalitatea de calcul a taxei de mediu (timbrul verde). În urma discuţiilor s-a ajuns la următoarele concluzii:
 Timbrul verde nu trebuie să fie un nou bir pus pe seama transportatorilor! El trebuie corelat cu politica de impozitare şi taxare care se aplica până în prezent şi categoric să fie încurajată achiziţia şi păstrarea în circulaţie a autovehiculelor care poluează mai puţin, astfel:
1. Calculul acestei taxe trebuie să aibă două componente – una legată de capacitatea cilindrică şi una legată de normele de poluare (euro) ale fiecărui autovehicul.
2. Impozitul perceput azi la nivelul autorităţilor locale să fie şi acesta corelat cu gradul de poluare, aplicându-se un discount în funcţie de norma euro. Impozitul să fie asimilat normei euro 0 şi în funcţie de norma pe care o are autovehiculul în cauză, să se practice reduceri;
3. Costul vignietei ar trebui să se reducă pe baza normei de poluare, astfel,  cuantumul perceput azi să fie asimilat autovehiculelor cu norma de poluare euro 0 şi să se aplice reduceri în funcţie de norma euro pentru fiecare autovehicul în parte.
Cu siguranţă că azi, la introducerea timbrului verde, nu pot fi corelate toate acestea, însă, pe parcursul anului, Guvernul trebuie să facă o corelare, astfel încât  acest timbru să nu fie în fapt un nou bir pe umerii românilor.
Prin aplicarea timbrului verde tuturor autovehiculelor aflate azi în circulaţie, cuantumul acestuia va fi astfel mic, uşor de suportat şi de acceptat de către români. Ministerul Mediului va trebui să anunţe şi să prezinte un bilanţ anual cu ceea ce se realizează din fondul de mediu.
Departamentul de Transporturi al PSD

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu