Departamentul de Transporturi al PSD a
analizat împreună cu asociaţiile patronale din domeniul transporturilor, modalitatea
de calcul a taxei de mediu (timbrul verde). În urma discuţiilor s-a ajuns la
următoarele concluzii:
Timbrul
verde nu trebuie să fie un nou bir pus pe seama transportatorilor! El trebuie corelat
cu politica de impozitare şi taxare care se aplica până în prezent şi categoric
să fie încurajată achiziţia şi păstrarea în circulaţie a autovehiculelor care poluează
mai puţin, astfel:
1. Calculul acestei taxe trebuie să aibă două
componente – una legată de capacitatea cilindrică şi una legată de normele de
poluare (euro) ale fiecărui autovehicul.
2. Impozitul perceput azi la nivelul autorităţilor
locale să fie şi acesta corelat cu gradul de poluare, aplicându-se un discount
în funcţie de norma euro. Impozitul să fie asimilat normei euro 0 şi în funcţie
de norma pe care o are autovehiculul în cauză, să se practice reduceri;
3. Costul vignietei ar trebui să se reducă pe
baza normei de poluare, astfel, cuantumul perceput azi să fie asimilat
autovehiculelor cu norma de poluare euro 0 şi să se aplice reduceri în funcţie
de norma euro pentru fiecare autovehicul în parte.
Cu siguranţă că azi, la introducerea timbrului
verde, nu pot fi corelate toate acestea, însă, pe parcursul anului, Guvernul
trebuie să facă o corelare, astfel încât acest timbru să nu fie în fapt un nou bir pe
umerii românilor.
Prin aplicarea timbrului verde tuturor
autovehiculelor aflate azi în circulaţie, cuantumul acestuia va fi astfel mic,
uşor de suportat şi de acceptat de către români. Ministerul Mediului va trebui
să anunţe şi să prezinte un bilanţ anual cu ceea ce se realizează din fondul de
mediu.
Departamentul de Transporturi
al PSD
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu