Jocurile electronice şi lipsa de activitate fizică au dus la
diminuarea echilibrului acestora Copiii
au o mobilitate din ce în ce mai scăzută O mare parte din copiii de patru ani
din zilele noastre nu sunt pregătiţi fizic pentru mediul şcolar din cauză că au
o mobilitate mai scăzută decât cei din trecut, spun cercetătorii britanici de la Universitatea
Loughborough. Aceştia susţin că jocurile electronice şi lipsa
de activitate fizică au dus la diminuarea echilibrului şi, în cele din urmă, la
o abilitate mai scăzută de a învăţa. Specialiştii de la Universitatea de
cercetare Loughboroughcare din Anglia care
monitorizează copiii de vârstă şcolară au identificat mai multe probleme de
echilibru şi coordonare decât ar fi crezut la început, arată The Independent.
Aceste probleme, susţin specialiştii, afectează în cele din
urmă abilitatea copiilor de a învăţa. „Dezvoltarea fizică a copiilor are impact
asupra abilităţii lor de a duce până la capăt anumite cerinţe simple ca, de
exemplu, a sta într-un loc, a ţine un creion, a se încălţa şi, în special, a
citi, abilităţi esenţiale pentru şcoală”, a spus dr. Rebecca Duncombe, care a
condus studiul, citată fiind de The Independent.
Aceasta ar fi o
urmare a activităţii din ce în ce mai scăzute a copiilor în comparaţie cu
decada trecută, pentru că mişcările tipice asociate jocului şi dezvoltării au
fost reduse prin introducerea jucăriilor electronice şia monitoarelor. Aproape 90 la sută din copii testaţi în
primul an de şcoală au demonstrat dificultăţi motorii pentru vârsta lor. Testele au mai sugerat că până la 30 la sută
din copii încep şcoala cu simptome asociate cu dislexia, dispraxia şi ADHD,
condiţii care pot fi îmbunătăţite prin niveluri corecte de mişcare fizică.
Autor Nicoleta Onofrei
Sursa Adevarul
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu