luni, 5 septembrie 2016

Mulţi dintre copii nu sunt pregătiţi să intre la şcoală

Jocurile electronice şi lipsa de activitate fizică au dus la diminuarea echilibrului acestora  Copiii au o mobilitate din ce în ce mai scăzută O mare parte din copiii de patru ani din zilele noastre nu sunt pregătiţi fizic pentru mediul şcolar din cauză că au o mobilitate mai scăzută decât cei din trecut, spun cercetătorii britanici de la Universitatea Loughborough. Aceştia susţin că jocurile electronice şi lipsa de activitate fizică au dus la diminuarea echilibrului şi, în cele din urmă, la o abilitate mai scăzută de a învăţa. Specialiştii de la Universitatea de cercetare Loughboroughcare din Anglia care monitorizează copiii de vârstă şcolară au identificat mai multe probleme de echilibru şi coordonare decât ar fi crezut la început, arată The Independent.
Aceste probleme, susţin specialiştii, afectează în cele din urmă abilitatea copiilor de a învăţa. „Dezvoltarea fizică a copiilor are impact asupra abilităţii lor de a duce până la capăt anumite cerinţe simple ca, de exemplu, a sta într-un loc, a ţine un creion, a se încălţa şi, în special, a citi, abilităţi esenţiale pentru şcoală”, a spus dr. Rebecca Duncombe, care a condus studiul, citată fiind de The Independent.  
 Aceasta ar fi o urmare a activităţii din ce în ce mai scăzute a copiilor în comparaţie cu decada trecută, pentru că mişcările tipice asociate jocului şi dezvoltării au fost reduse prin introducerea jucăriilor electronice şia monitoarelor.      Aproape 90 la sută din copii testaţi în primul an de şcoală au demonstrat dificultăţi motorii pentru vârsta lor.   Testele au mai sugerat că până la 30 la sută din copii încep şcoala cu simptome asociate cu dislexia, dispraxia şi ADHD, condiţii care pot fi îmbunătăţite prin niveluri corecte de mişcare fizică.

                                                                       Autor Nicoleta Onofrei

Sursa Adevarul




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu