marți, 31 decembrie 2024

Suntem cu adevărat în Schengen!

România şi Bulgaria au intrat în Spaţiul Schengen cu graniţele terestre, la miezul nopţii de marţi spre miercuri, evenimentul fiind marcat la punctul de trecere a frontierei de la Giurgiu-Ruse de către miniştrii de Interne român şi bulgar, Cătălin Predoiu şi Atanas Ilkov.

Cei doi miniştri au ridicat împreună bariera dintre cele două ţări, momentul desfăşurându-se în acordurile Odei Bucuriei, imnul Uniunii Europene.
Începând cu 1 ianuarie 2025, la frontiera internă a României, respectiv la graniţa cu Ungaria şi Bulgaria, se elimină controlul de frontieră. Practic, călătoriile din România către şi dinspre celelalte state membre Schengen vor fi similare unei călătorii în interiorul ţării.
Acest lucru este valabil pentru toate persoanele, indiferent de cetăţenie, şi pentru toate categoriile de mijloace de transport, fie că vorbim despre turisme, autocare, microbuze, camioane, ambarcaţiuni sau trenuri.
Este important de reţinut că persoanele care intenţionează să meargă pe teritoriul altui stat trebuie să aibă asupra lor un document de călătorie valabil, respectiv paşaport sau carte de identitate.
Conform practicii existente la nivelul mai multor state membre ale Uniunii Europene, poliţiştii de frontieră români vor face controale aleatorii şi nesistematice pe căile de comunicaţie de la frontiera internă sau în diverse noduri rutiere, în limita celor 30 de km de la linia de frontieră în interior, care reprezintă zona de competenţă, împreună cu colegii de la Poliţie, Jandarmerie, Imigrări sau alte structuri.
Intrarea în Schengen reprezintă un pas înainte pentru industria transporturilor din România, ce va aduce multiple avantaje strategice. În prezent, la un voiaj de patru sau cinci zile unele camioane pierd în prezent şi o zi din cauza statului în vamă, unde un camion aşteaptă şi câteva ore la vama Nădlac cu Ungaria, potrivit jucătorilor din piaţă, dar au fost şi cazuri în care camioanele au stat şi câteva zile.
Economia României este trasă în jos de exportul net, pentru că importurile sunt mai mari decât exporturile, iar consumul intern este alimentat de bunuri din afară.
Transporturile au înregistrat însă, an de an, excedent comercial şi au mai redus din dezechilibrul comercial, care, la rândul lui, pune presiune pe moneda naţională.
Se estimează că excedentul din transporturi ar putea creşte cu circa 6 mld. euro față de anul trecut, în condiţiile în care camioanele nu vor mai aştepta zeci de ore să treacă vama.

Sursa: news.ro

Un comentariu:

  1. Fix pix! Acum intrarea in Schengen nu mai are relevanta pentru bugetul tarii! Si inca ceva, stiti ca Uniunea Europeana este pe cale sa se destrame? Razboiul Ruso-Ucrainean ce o mai tine unita!

    RăspundețiȘtergere