Doar 6% din români practică sport cu regularitate şi 5% din
companii asigură angajaţilor un abonament la un centru sportiv, în contextul în
care 61% din populaţie nu practică sport, iar 18% face mişcare foarte rar,
potrivit unui studiu al companiei Benefit Seven.
Potenţialul pieţei fitness este slab utilizat în România,
fiind fructificat în special la nivelul marilor companii. Între 3% şi 5% din
companii plătesc angajaţilor un abonament la un centru sportiv. Dintre acestea,
cele mai multe activează în domenii precum IT, telecom, farma, servicii
profesionale, media si comunciare.
Pe o piaţă estimată în 2015 la 223 de milioane de euro,
frecvenţa practicării activităţilor fizice a crescut în ultimii ani, la fel şi
valoarea pieţei de fitness. În medie, un român cheltuia 11 euro în 2015 pentru
activităţile sportive, comparativ cu aproape 5 euro cheltuiţi în 2012.
„Piaţa de fitness din România creşte, în medie, cu 25%
anual, chiar dacă tot acelaşi procentaj rămâne nefiscalizat, adică constituie
piaţa gri. Putem spune că numărul centrelor de sport este în creştere, chiar
dacă din totalul populaţiei doar 6% din români practică sport. Suntem la coada
Europei, un procentaj mai scăzut fiind înregistrat de Cehia şi Polonia, ambele
cu 5% din populaţie, respectiv Bulgaria, cu doar 2%”, spune Andrei Creţu,
co-fondator Benefit Seven.
Aproape 60% din firme au semnat un parteneriat cu un
furnizor de servicii sportive, facilitând salariaţilor accesul la activităţi
sportive, contra cost, însă la tarife negociate la nivel de grup. O mare parte
dintre acest companii sunt din sectorul de banking, retail şi automotive. Peste
15% sunt firme cu capital românesc, iar 40% dintre ele desfăşoară activităţi şi
în afara capitalei. Excluzând companiile cu sediile în Bucureşti, la nivel
naţional, doar 5% dintre angajatori includ printre beneficii şi un abonament la
un centru sportiv.Sursa Mediafax
Cristi SOMEŞAN
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu