Numărul elevilor din
Maramureș care au abandonat școala a crescut comparativ cu anul școlar 2016-2017. Oficialii Inspectoratului Școlar Județean
recunosc că, în ciuda strategiilor, copiii sunt greu de ținut la școală, în
special în mediul rural.
O strategie guvernamentală de reducere a absenteismului și a abandonului școlar, de integrare educațională
a grupelor vulnerabile, realizată la nivelul Inspectoratului Școlar Județean
Maramureș pentru anul de învățământ 2017-2018, a fost prezentată marți la ședința Colegiului Prefectural.
”La elevii mici, fuga de la școală
poate fi o manifestare a fobiei școlare,
iar pentru elevii mari, fuga de la ore este rezultatul unei opțiuni proprii. Riscurile fugii de la ore sunt
depresii, consum de substanțe toxice
legale și ilegale, abandon școlar”, declară inspectorul școlar general adjunct Ciprian Cucuiat
(foto).
Cele mai mari cote de absenteism sunt înregistrate în
gimnaziu.
”Niște cauze ale
absenteismului ar putea fi personalitatea și
starea de sănătate a elevului, există motivație
școlară scuzută, lipsă de interes,
oboseală, anxietate, o imagine de sine deteriorată sau abilități sociale reduse. Pot exista condiții socio-economice ale familiei: sărăcia,
stil parental indiferent, neglijent, familii dezorganizate, părinți foarte ocupați
sau plecați în străinătate”, arată
inspectorul școlar general adjunct.
191 dintre elevii maramureșeni
care au abandonat școala în anul de
învățământ 2017-2018 au părinți fără ocupație.
Alți 38 de elevi care au abandonat școala au părinți
plecați în străinătate. 54 provin din
familii monoparentale. În total, numărul elevilor maramureșeni care au abandonat școala în anul de învățământ 2017-2018 este de 294, în vreme ce în anul școlar 2016-2017 cifra era de 237. Cei mai
mulți au vârsta sub 18 ani.
MaraMedia
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu