MOTTO:
„
Cartea este trebuinţa de singurătate a omului neliniştit şi curios, o
făgăduinţă, o bucurie, o călătorie prin suflete, gânduri şi frumuseţi!”
TUDOR ARGHEZI
Vârsta şcolarilor este
cea mai favorabilă perioadă pentru acumularea unor impresii puternice, este
vârsta imaginaţiei, a fanteziei, a visării şi a jocului. Este unanim acceptat
faptul că este uşor să influenţezi formarea personalităţii copilului prin
literatură, făcând apel la sensibilitatea celui educat.
Lectura face parte integrantă
din copilăria celor mai mulţi copii. Ea are funcţie ludică şi formativă,
personajele constituind fie modele de urmat în viaţă, fie modele de evitat
pentru copii. De asemenea sunt necesare cărţi pentru dezvoltarea şi îmbogăţirea
vocabularului copiilor şi nu în ultimul rand pentru ocuparea timpului liber al
copiilor.
Sunt copii care nu au o
bibliotecă acasă, probabil din cauza preţului din ce în ce mai mare al cărţilor
sau din lipsa de interes a părinţilor faţă de acest domeniu. Instituţiile de
învăţământ sunt cele care trebuie să trezească
interesul şi dragostea pentru citit a copiilor.
Ø Stimularea interesului pentru lectură în
perioada preşcolarităţii, a şcolarităţii mici şi gimnaziu în vederea atenuării
unora din cauzele care pot genera eşecul şcolar.
Ø Cultivarea gustului pentru lectură, pentru
frumos, exersarea limbajului şi a posibilităţilor de comunicare, prin
activităţi în parteneriat cu şcoala.
Ø Stimularea responsabilităţii pentru carte.
GRUP ŢINTĂ :
- copiii
din grădiniţe, ciclul primar şi cel gimnazial din toate şcolile (structurile)
din comună;
PARTENERI:
-Biblioteca scolii;
- Cadrele didactice din şcoală
RESURSE UMANE :
- preşcolari, elevi din ciclul primar şi cel gimnazial;
- educatoare, profesori pentru învăţământ preşcolar, primar;
- profesori de limba română; diriginţii;
-
alte cadre
didactice din şcoală şi structuri.
- Fondul
de carte al bibliotecii şcolii (Centrul de Documentare şi Informare);
- Albume,
cărţi proprii, reviste, imagini, etc.
· Formarea unei atitudini pozitive faţă de informaţie - cultură - societate.
·
Dezvoltarea limbajului, a vocabularului
copiilor.
·
Crearea respectului faţă de carte şi păstrarea ei în bună stare, pentru ca
să poată fi citită de cât mai mulţi copii.
·
Stimularea colaborării şi a muncii în echipă.
·
Stimularea gustului pentru lectură, a comunicării orale, a creativităţii.
Proiectul educaţional „ZIUA NAŢIONALĂ
A LECTURII”, reprezintă o încercare de a repune în
drepturi „cartea ” şi „biblioteca”, de a le aduce în atenţia copiilor, de a
contribui la redescoperirea lecturii ca o plăcere, o relaxare, un izvor de cunoaştere şi visare fără de
egal! În acest sens, marţi, 15 februarie 2022, programul fiecărei unităţi
şcolare se va modifica, astfel încât la ora 11,00 şi 14,00, cadrul didactic va
organiza la clasa unde este prezent activităţi de lectură la care să participe
toţi preşcolarii sau elevii. Se poate recomanda să aducă o carte preferată sau
una împrumutată de la biblioteca şcolii şi să citească individual, în perechi,
în grupuri mici. Preşcolarilor şi şcolarilor din clasa pregătitoare le va citi
cadrul didactic.
Proiectul promovează conduita pozitivă a copilului
spre literatură.
Ca urmare a activităţilor derulate în cadrul Proiectului „ZIUA NAŢIONALĂ A LECTURII”, vor fi obţinute ca rezultate:
Schimbarea
atitudinii copiilor faţă de lectură;
Să-şi
îmbogăţească cunoştinţele şi să preţuiască mai mult cartea;
Se vor oferi exemple de bune practici
altor elevi din şcoală şi din alte şcoli privind îmbunătăţirea procesului instructiv
prin activităţi extracurriculare;
·
Expoziţie cu
fotografii din cadrul activităţilor;
·
Copiii
pot fi recompensaţi cu diplome de merit.
TEHNICI DE MONITORIZARE:
-
fotografii,
consemnarea activităţilor.
DISEMINAREA REZULTATELOR:
-
experienţa pozitivă şi
rezultatele proiectului vor fi aduse la cunoştinţă întregii instituţii în cadrul consiliului profesoral.
FINALIZAREA PROIECTULUI
Portofoliul (dosarul tematic)
care va cuprinde imagini de la fiecare activitate defăşurată (diplome,
fotografii.)
Proiectul va fi popularizat în presa locală,
naţională dar şi în mediul online. Fotografiile vor fi prezentate pe site-ul
şcolii noastre şi pe blogul http://moaraluigelu.blogspot.com/.
GDL
Notă. Motto-ul acestui an este "Citim împreună", folosit şi sub formă de hashtag pentru social media ca #CitimImpreuna (fără diacritice).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu