marți, 31 mai 2016

EVENIMENT DE EXCEPŢIE 14 - 21 AUGUST 2016 MARAMUREŞUL ISTORIC

FESTIVAL „DRUMUL LUNG” – EDIȚIA A VII-A
MARAMUREŞ – ŢARA DACILOR LIBERI ŞI NEMURITORI





INVITAŢIE LA PARTENERIAT ADRESATĂ MARAMUREŞENILOR

Numele meu este PETER HURLEY şi m-am născut în IRLANDA.
Acum douăzeci de ani am venit în România, am vizitat Maramureşul şi am rămas fermecat de felul în care voi, cei de aici, trăiţi în armonie cu CERUL ŞI PĂMÂNTUL.
În acel moment am hotărât: ,,Tărâmul acesta binecuvântat – ŢARA DACILOR LIBERI ŞI NEMURITORI – va fi casa mea’’.
Dar pentru că nu moştenesc - aşa cum moşteniţi voi - dreptul de locuire în acest adevărat colţ de rai, mi-am dat seama că trebuie să fac un efort pe măsura a ceea ce îmi doresc să obţin. M-am hotărât să-mi câştig acest drept prin muncă în folosul oamenilor de aici.
Nu a fost simplu. Să lucrezi cu o comoară conţinând nestematele sufletului, minţii şi mâinilor voastre, în condiţiile în care vijelia timpurilor moderne a început să-şi facă simţită prezenţa şi aici, este o mare responsabilitate. Aşa că întâi am chibzuit. Apoi, acum şapte ani am organizat primul eveniment având ca ţintă sensibilizarea voastră şi a întregii lumi în păstrarea a ceea ce voi aveţi autentic şi valoros.
De atunci nu m-am mai oprit. În fiecare an am organizat câte un eveniment. Lucrurile au luat amploare şi acum mai mult ca oricând am nevoie de soluţii şi resurse, dar mai ales de PRIETENI.
Anul acesta va avea loc în perioada 14 – 21 august un nou eveniment. Va fi un eveniment de excepţie, care aduce o mare schimbare. De acum încolo, principalul personaj al evenimentelor va fi locuitorul acestor ţinuturi, păstrătorul obiceiurilor şi tradiţiilor sănătoase de viaţă, adică TU, dragul meu prieten.
Noi, cei care nu locuim aici, avem nevoie să experimentăm pe viu un stil de viaţă pe care din nefericire l-am abandonat. Vrem să vedem dacă nu cumva câştigul trăirii în modernitate este mai păgubos pentru fiinţa noastră decât ceea ce am abandonat.
Fără ajutorul tău nu vom putea şi nu vom şti acest lucru.
Nu-ţi cerem să revii la un stil de viaţă arhaic. Îţi cerem doar să ne arăţi comorile sufletului, minţii şi mâinilor tale pe durata unei săptămâni, în fiecare an.  Şi să nu te superi pe noi dacă, îndrăgostindu-ne de ceea ce vom vedea, te vom căuta mai des, fie ca prieten, fie ca simplu om iubitor de frumos şi adevăr.
Eu, echipa mea, şi mai ales oaspeţii din toată ţara care vor veni la evenimentul la care personajul principal eşti TU, avem următoarele RUGĂMINŢI:
TE RUGĂM       să laşi deschise porţile satului, casei şi sufletului tău şi să ne primeşti cu căldura şi ospitalitatea pentru care eşti renumit.
TE RUGĂM       să ne arăţi la tine acasă, în câmp, în atelierul tău, în orice alt loc ce ştii tu să faci mai bine indiferent care ar fi acel lucru: cositul, uscatul, strânsul fânului şi făcutul căpiţelor,  torsul, ţesutul, lucrul de mână, făcutul de hamuri, curele, opinci, potcoave, ţâţâni, lucruri din piele, fier, lemn, lut, sticlă, paie sau orice alte lucruri pe care le faci din necesitate sau pasiune.
TE RUGĂM       să ne arăţi cum îţi îngrijeşti animalele, pomii, grădina de legume, cum culegi, păstrezi şi foloseşti plantele de leac, cum faci ca toate acestea să-ţi facă viaţa mai sănătoasă.
TE RUGĂM       să ne cânţi cu gura sau cu orice alt instrument tradiţional cântece autentice, de voie bună, de nuntă, botez, înmormântare sau religioase.
TE RUGĂM       să ne povesteşti despre personaje şi întâmplări interesante, amintiri de la strămoşi, despre evenimente miraculoase.
TE RUGĂM       să ne arăţi cum îţi creşti şi educi copii pentru ca ei să ducă nestinsă mai departe credinţa în Dumnezeu, spiritul de libertate şi nemurire pe care l-ai moştenit.
Toate aceste activităţi vor fi evenimente ale casei, pe care le voi aduce la cunoştinţa oaspeţilor şi îi voi invita să participe împreună cu tine la ele.
Noi, cei care vom veni în satul tău, pe uliţa ta, în casa ta, vrem să învăţăm de la tine despre tot ce ai tu mai bun în lucrare, trăire şi simţire. Îţi suntem recunoscători încă de pe acum pentru ceea ce vei face pentru noi. Pentru efortul pe care îl vei face te vom răsplăti ducând vestea despre tine la toţi cei pe care îi cunoaştem în toată ţara şi în toata lumea. Îţi vom plăti  cazarea, serviciile şi vom cumpăra produsele autentice pe care ni le vei oferi. Iar pe deasupra te vom răsplăti cu PRIETENIA noastră.
Eu, Peter HURLEY, mă declar de pe acum, chiar dacă încă nu ne cunoaştem, PRIETENUL TĂU.
Te rog să mă ajuţi să iasă totul bine. Dacă poţi organiza un eveniment al casei, contactează-mă pe mine sau pe unul din membrii echipei. Dacă nu-ţi răspund personal, nu fi supărat. Probabil sunt foarte ocupat cu organizarea, dar va veni şi vremea când vom fi faţă în faţă.
CE TREBUIE SĂ FACI PENTRU A FI ORGANIZATORUL UNUI EVENIMENT AL CASEI: să mă anunţi până în data de  15 iunie, prin telefon sau e-mail, că doreşti să te ocupi de oaspeţi, făcând ceea ce te-am rugat cât mai aproape de tradiţie.
Dacă poţi face ceva pentru eveniment, anunţă-mă completând formularul anexat sau sunându-mă. În situaţia că nu te-ai hotărât să faci ceva pentru acest eveniment, te rog să participi la el cu bucurie, să-ţi anunţi prietenii, rudeniile, cunoştinţele şi să-i inviţi să participe.
Pentru că evenimentul cuprinde şi sărbătoarea ADORMIRII MAICII DOMNULUI, te rog să-ţi îmbraci trupul şi sufletul în haine de sărbătoare.
Indiferent cât de puţin vei face, pentru mine ajutorul tău este nepreţuit.
În această perioadă  am organizat şi patru evenimente colective cu oameni de bine ai acestor locuri.
EVENIMENTELE COLECTIVE sunt:
1.     Festivalul Satelor, la care sunt invitate să participe, cu microevenimente, toate cele 63 de sate din Țara Maramureșului. Această scrisoare este, de fapt, o chemare publică pentru toți locuitorii Țării Maramureșului să organizeze astfel de microevenimente, fără microfoane, fără stație de amplificare, fără scenă, cât mai simplu și mai natural. Aceste evenimente pot fi o vizită la stâna de oi, o plimbare la cules de hribe, o vizită la un atelier, o șezătoare sau o zi la cosit fânul.
           2.Școala de Vară “Moș Pupăză”, din Valea Stejarului, un proiect pedagogic cu durata de o săptămână, menit să asigure perpetuarea meșteșugurilor și a muzicii tradiționale;
3.     Școala de Vară “Maria Zapca”, din Săpânța, pentru perpetuarea tradițiilor din domeniul textil;
4.     Școala de Vară “Grupul Iza”, din Hoteni, gândită să ducă mai departe tradiția muzicală a Maramureșului, în special cea a tarafurilor;
5.     „Sus pe Bradova”, o serie de patru concerte amplificate, care au loc în Bârsana, pe Dealul Bradova (Nicu Covaci, Subcarpați, Roots Revival Romania și Grigore Leșe, cu invitații lui);
6.     “Drumul Lung spre Cimitirul Vesel” - toate satele participante sunt invitate la Săpânța.
Dragul meu, îţi mulţumesc pentru bunăvoinţa de a-mi asculta chemarea şi abia aştept sa te cunosc!
                                       DOMNUL SĂ NE AJUTE!
                                           
                                                 
                                            PETER HURLEY

Persoană de contact :

Numele: Peter Hurley;  telefon: 0744-649687, 0766.311.353;   
e-mail: peterhurley68@gmail.com         


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu